۲۱:۲۵ - چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۳

سیاه پوش کردن مساجد و تکایای شهر گرگاب در استقبال از ماه محرم

همزمان با فرا رسیدن ایام ماه محرم الحرام و سوگواری سالار شهیدن حضرت اباعبدالله الحسین جوانان عاشورایی شهر گرگاب مساجد و هیئات مذهبی شهر را با سیاه پوش کردن و آماده سازی مکانهای مقدس به استقبال این ماه رفتند.

 پایگاه خبری“شاهین نا“ 

 السلام و علیک یا اباعبدالله الحسین(علیه السلام)

محرم دگربار از راه می رسد و غم و اندوه در دل و جان می نشیند. اندوهی بی پایان که در فراق مظلوم ترین مخلوق پروردگار در لحظه لحظه ی روزگار با انسان همراه می شود تا به یاد بشر بیاورد که سده ها پیش انسانی از نسل پاکان در راه رسیدن به سعادت حقیقی به پیکار با دشمنان زمانه شتافت و آموزگار درس ایثار، شجاعت و ازخودگذشتگی در این عالم خاکی شد.

امام حسین(ع) به حق پرچمدار راستین اسلام ناب محمدی است که نشان داد انسان حقیقی هیچ گاه در برابر ظلم و ستم سر خم نخواهد کرد. والامقامی از خاندان اهل بیت(ع) که برای پیکار در برابر یزیدیان لحظه ای درنگ نکرد و جهانیان را به حیرت واداشت.

محرم ماه حماسه، شجاعت و رشادت و نماد ظلم ستیزی است. ماهی که پرحادثه ترین رخدادهای جهان اسلام را در دل خویش نهان دارد. ماهی که با گذشت هزاران سال از حادثه ی عاشورای حسینی، هنوز واقعه ی کربلا دل ها را بی تاب می کند و اشک ها را بر چهره ها جاری می سازد.

امام حسین(ع) اگرچه با یزید مبارزه کرد، اما مبارزه ی بزرگ ایشان با جهل و گمراهی بود و این گونه است که حماسه ساز کربلا، آموزنده ی راه مبارزه با ستمکاران در تاریخ اسلام شد.

محرم ماه پیروزی خون بر شمشیر است، ماهی که قدرت حق، باطل را به ورطه ی نابودی کشاند. آری این ماه، ماه خونین خدا و شهیدکربلاست. قیام یاران اسلام عظمتی به بلندای تاریخ اسلام دارد که تمامی انسان ها را از هر دین و آیینی به حیرت واداشت و سرمشق بسیاری از نبردهای بزرگ بشریت شد.

آنچه در محرم به وقوع پیوست، تنها یک واقعه و یک حماسه نیست، رخداد عاشورا فرهنگی جاودان و نقشه راه سعادت و جاودانگی است، مسیری که بزرگان دین اسلام برای حفظ عزت و شرف مسلمانان با سربلندی پیموده اند و در برابر ظلم ایستادگی کرده اند.

نام محرم همواره با رشادت های انسان هایی بزرگ همراه است، انسان هایی که در آن برهه حساس از وفاداری و جان نثاری دریغ نکردند و با خدا ترسی، هماهنگی و وفاداری، خالق حماسه ای بزرگ شدند. بزرگانی چون حضرت ابوالفضل(ع) که با شجاعت و جانبازی لقب سقای دشت کربلا را از آن خود کرد، او برای آوردن آب برای کودکان رفت اما نتوانست بازگردد و به شهادت رسید.

مقام معظم رهبری درباره ی محرم می فرمایند: این شب های محرم را قدر بدانید و عزاداری کنید و در این عزاداری از حسین بن علی علیه السلام درس بگیرید. عزاداری فقط برای گریه کردن که نیست؛ گریه وسیله است برای این که دلها پاک بشود، صاف بشود، عظمت حسین بن علی را درک کند. از این عزاداری درس باید گرفت و امیدواریم که ان شاءالله خداوند نظر لطف و تفضل مولا ابا عبدالله الحسین را به طرف ملت ما منعطف بکند و دعای آن حضرت را در حق ما مستجاب کند و ما را شیعیان واقعی و پیروان واقعی و مسلمانان واقعی قرار بدهد.

ماه محرم همچون عاشورا، رمز زنده نگه داشتن خاطره حماسه های کربلاست. نام محرم با عاشورا، کربلا و امام حسین(ع) پیوندی عمیق دارد. گویی این ماه جز حسین و کربلا هیچ ندارد. اینک ماه محرم، ماه اشک وخون، ماه جانبازی عاشقان راه حق می آید و چشم ها در غم هجران سومین پیشوای عالم گریان است و دل ها غمناک ترین غم عالم را تاب می آورند. شیعیان عزادار هجرت امام مظلوم خویش هستند و در فراقش همچون یتیمی بی پناه می گریند.

عاشقان اهل بیت پیامبر(ص) اینک به پیشواز و استقبال از ماه ایثار و عشق، محرم می روند، ماهی که در دل خویش غمی شگرف را نهان دارد؛ محرم و رخدادهای بزرگ و دردناکش بزرگترین رمز زنده نگه داشتن اسلام محسوب می شود و نماد به حق مظلومیت یاران این دین الهی است.

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.