۱۱:۴۳ - دوشنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۳

حرف ما منتشر کرد:

گلدون وبلاگی استان اصفهان شماره 64

فرصت طلبانی که از این آب اسیدی ماهی میگیرند!

 پایگاه خبری“شاهین نا“  

فرصت طلبانی که از این آب اسیدی ماهی میگیرند!

CAM00756-495x278

وبلاگ صاحب خانه نوشت:

اتفاقات اخیر شهر اصفهان و اسید پاشی به صورت زنان و دختران شهر، حاشیه ها زیادی در جامعه حقیقی و فضای مجازی به همراه خود داشته است. اگر چه محکوم بودن این عمل چه از نظر عقل و چه از نظر شرع امری واضح و بدیهی است، برخی سخنان و تحلیل های نابجا از سوی عناصر و رسانه های معلوم الحال موجب شده است فضای فکری خاصی در جامعه در مقابل برخی ارزش های اصیل دینی و انسانی به وجود می آید. به نظر می رسد تبیین چند نکته زیر پیرامون این قضیه و حواشی آن لازم و ضروری باشد.

ادامه مطلب…

*******************************

اصفهان خسیس نیست، مقتصد است!

481

وبلاگ مدارا نوشت:

مردمانی هستند که بعد از خرید یک جنس قیمت آن را بیشتر از قیمت خرید عنوان میکنند و کلاس کار را به این میدانند که حتی اگر یک جنس را ارزان خریده اند قیمتی بالاتر را عنوان کنند. این مورد در اصفهان بر عکس است.به عنوان مثال اگر دو نفر یک کالای مشابه را خریداری کرده باشند، ممکن است هریک ادعا کنند که تو جنس را گران خریده ای و فلان جا همین جنس را ارزان ترمیفروختند.در اینجا کلاس کار به این است که یک جنس را با تخفیف بیشتری خریداری کنند.در دوران کودکی و زمانیکه اجاق های پخت و پز و ابگرمکن های نفتی را با کبریت روشن میشد قسمت باقیمانده کبریت را برای روشن کردن شعله دیگر نگه میداشتیم.استدلال مان این بود که دور ریختن چوب کبریت در حالی که میتوان باز هم از آن استفاده کرد اسراف است.ازانصاف به دور است که مردمانی مقتصد و صرفه جو را متهم به خساست و خشکی نمایند.

ادامه مطلب…

*******************************

تاثیر مخرب ماهواره بر اوقات فراغت جوانان

486

وبلاگ شکوه ایثار نوشت:

اوقات فراغت در جامعه ما، با سبک زندگی خانواده ها می تواند در ارتباط باشد. سبک زندگی به مجموعه روش ها و صورت هایی گفته می شود که افراد در زندگی خود به کار می برند . سبک زندگی بر گرفته از الگوهای فرهنگی و اجتماعی در هر جامعه است.

 سبک زندگی تا حد زیادی به سرمایه فرهنگی و اجتماعی افراد مرتبط است؛ همچنین نحوه گذراندن اوقات فراغت افراد نیز به سرمایه های فرهنگی و اجتماعی آنها بستگی دارد.

ادامه مطلب…

*******************************

آقای رئیس جمهور حر کجا موسوی ها کجا؟؟ لا اله الا الله

68

وبلاگ خاکریزهای خط مقدم نوشت:

ای کاش به قول یکی از دوستانمان ، رئیس جمهور کمی مطالعه میکرد . حداقل چند صفحه از حماسه حسینی شهید مطهری را هم ، میخواندند ما راضی بودیم . پشت تریبون برادر روحانی ، داد میزنند ما دانشگاه زبان انگلیسی میخواهیم اگر تریبون را به من بدهند داد میزنم ما دانشگاه شیعه شناسی میخواهیم . جناب رئیس جمهور ؛ مردم بی دانشگاه زبان هم خیالتان راحت تافل میگیرند درکودکی هم تافل میگیرند ، چنانکه شاهدیم .

ادامه مطلب…

*******************************

ولایت و برائت

جمکران

وبلاگ پایگاه مذهبی حضرت مهدی(عج) نوشت:

دوستِ  دوست ،  دوست  است  و  دشمنِ  دوست  ، دشمن.

دوستِ  دشمن ،  دشمن  است  و  دشمنِ  دشمن ،  دوست.

این قانون اگر چه قانونى مطلق نیست غالبیت دارد.

با اینهمه ولایت و دوستى نسبت به دوستان و موالیان امام زمان(علیه السلام) و عداوت و دشمنى نسبت به دشمنان و مخالفان او یك تكلیف است و از ویژگى هاى شیعیان و منتظران او به شمار مى رود.

یك شیعه منتظر باید دوست مولایش را دوست بدارد، اگر چه دوست خودش به حساب نیاید.

ادامه مطلب…

*******************************

سبک زندگی قدیمیا در زمستان!

4981

وبلاگ وطن من بیدگل نوشت:

امروز آخرین روز ازاولین ماه فصل پاییز است.

در زمانهایی که مردم وابسته به دولت نبودند از اول ماه مهر هَندات فصل زمستان خود را می کردند .

در ماه مهر ما دو تا جمعه نان خانگی می پختیم ،اتاقی داشتیم که در کنار خیابان قرار گرفته بود به آن می گفتیم اتاق خیابان.

پدرم دسته های نان خانگی را تا نزدیک سقف در این اتاق روی هم می چید .

چند گونی زغال و یک گونی خاکه زغال هم می خرید در آخر سردابی که زیر اتاق پنج دری قرار گرفته بود مکانی را برای نگه داشتن زغال ها درست کرده بود .

ادامه مطلب…

*******************************

هدف آزادی یواشکی تزلزل بنیان خانواده و جامعه

آزادی-یواشکی

وبلاگ صراط نوشت:

از مهمترین اهداف آزادی‌های یواشکی تزلزل در بنیان خانواده می‌باشد. وقتی در جامعه‌ای خانوداه از بین رفت دیگر آن جامعه نمی‌تواند راه سعادت را طی کند.

دختر و پسر ما بدون فکر و به اسم آزادی، خود را به انحراف می‌کشانند آن هم بگونه پنهانی و یواشکی! همین که این امر به طور یواشکی و پنهانی می‌باشد فرد را به فسادهای دیگری غیر از آن چیزی که در ظاهر مشخص است مبتلا می‌کند:

1. دوری از خدا و در نهایت دشمن خدا شدن

فرد با اعمال پنهانی کم کم حرام برایش عادی شده، زیرا تصور بر آن دارد که چون کار یواشکی است دیگر کسی نیست که او را ببیند و مورد مواخذه قرار دهد و وقتی این اعمال برایش عادی شد خدا را که مزاحم اعمالش می‌بیند با عوض کردن دین یا حذف کردن خدا، اعمالش را توجیه می‌کند.

ادامه مطلب…

*******************************

عکس دستی که کشیدند به عکس لب تو

49

وبلاگ عرق سرد نوشت:

حس خوب بعضی از عکس ها را نمیشود بیان نکرد، حس دلتنگی از عالمی که عالَمی بود.

این روزها برای کسانی که در سیاست هستند قابل درک تر است که سیاست در تو باشد ولی در سیاست نباشی!

به نظر من رمز امثال امام خمینی، امام خامنه ای، و آیت الله مهدوی کنی در همین چیزهاست، که سیاست در آنها هست ولی آنها در سیاست نیستند.

البته سیاست به معنای کثیفی که خیلی ها امروزه دارند از آن دم میزنند.

حس میکنم این عکس خوب میرساند که مردم دلتنگ عالم عامل میشوند.

چقدر این حالت مردم را دوست دارم، چقدر با این حس ها احساس آرامش میگیرم.

ادامه مطلب…

*******************************

کسانی دست به اسید پاشی میزنن که مثل شما خدا را فراموش کرده اند

اسیدپاشی

وبلاگ دنیای مجازی نوشت:

بعضی از این بقول داریوش روزی نامه نویس ها عین سگ دروغ می گن(حالا سگ دروغ می گه یا نه نمی دونم ، مثاله)، چطور؟ تو این قضیه اسیدپاشی های اصفهان یه جوری می خوان این جریان رو وصل کنن به حجاب و امر به معروف، انگار ناف اینها رو با BBC بستن هرچی اون بنویسه اینا تکرار می کنن، رسانه کشوری که هرچی ما و منطقه بدبختی داریم از فرقه سازی مثل وهابی ها و بهایی ها گرفته تا تجزیه کشورها و مشکلات عرضی و غیره زیر سر این بی شرف ها بوده، الان هم دست از توطئه برنداشتن فقط با این فرق که چون خودشون زوری ندارن پشت آمریکا قایم میشن.

ادامه مطلب…

*******************************

سوالات خواستگاری

477

وبلاگ سبک زندگی آدم وار نوشت:

سوالی که جواب مدنظر شما در آن مشخص باشد مفید نیست. مثال خیلی عیانش این است که دختر از پسر بپرسد “آیا شما با ادامه تحصیل من مخالفید؟” سعی کنید سوال شما نسبت به جواب طرف مقابل خنثی باشد. یعنی جوابی که خودتان به چنین سوالی می دهید در صورت سوال مخفی باشد.

ادامه مطلب…

*******************************

مامان باید بری کلاس تربیت!

475

وبلاگ فرزندان آدم(ع) و تربیت نوشت:

حالا ما پدر و مادرها چی کسب می کنیم و چی به ارث میذاریم سقراط هم در این مورد کلامی حکیمانه داره:

آرزو دارم که بر بالاترین مکان آتن بروم و با صدای بلند فریاد بزنم چرا با همه حرص و آز بهترین و عزیزترین سالهای عمر خود را به جمع آوری ثروت سپری می کند در حالی که آن طور که شایسته است در تربیت فرزندان خود همت نمی گمارند و فقط ثروت باقی می گذارند.

و این سوال در ذهن من نقش بسته که چرا هیچ کلاسی به نام تربیت وجود نداره؟ چرا هیچ آموزشگاه خصوصی ،غیرانتفاعی، دولتی و … وجود نداره که تخصصی در مسائل تربیتی فعالیت کنه؟ و چرا والدین، بچه ها رو به کلاس های ریاضی و فیزیک،علوم و … می فرستن و براش هزینه می کنن ولی خیلی کم آدم پیدا میشه که برای تربیت و تعالی انسانیت ودینداری بچه اش هزینه کنه؟

ادامه مطلب…

*******************************

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.