۰۸:۲۳ - دوشنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۳

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شاهین شهر و میمه:

13 آبان فرصتی برای انتقال روح قیام سیدالشهدا است

نجیمی مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شاهین شهر و میمه گفت: بزرگترین آموزه قیام امام حسین(ع)، ایستادگی در راه عزت بندگی خدا و نپذیرفتن دشمنان خدا است.

پایگاه خبری“شاهین نا“ 13 آبان در تاریخ انقلاب اسلامی برگی زرین و مقطعی حساس و مناسبتی پرخاطره است. روزی که حوادث بزرگ و سرنوشت ساز این ملت را در پیشانی خود حک کرده است. و چه عجیب که ردپایی ثابت از استکبار جهانی در تمام این حوادث به چشم می خورد.

به مناسبت فرارسیدن 13 آبان روز مبارزه با استکبار جهانی پایگاه خبری شاهین نا در گفتگویی با مسیب نجیمی مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و ستاد بزرگداشت 13 آبان شهرستان شاهین شهر و میمه به این روز بزرگ پرداخته است.

شاهین نا: چرا 13 آبان به نام روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نامگذاری شده است

بدلیل وقوع سه رخداد در سالهای متفاوت، 13 آبان از مهمترین رویدادهای تقویم ملت بزرگ ایران شده است.

و از آنجاییکه این سه رخداد دارای سه خصوصیت مشترک و کلیدی، تقابل همواره استکبار به سرکردگی آمریکا باعزت، آزادگی و حق طلبی ملت بزرگ ایران و انقلاب اسلامی بوده به نام روز ملی مبارزه با استکبار جهانی هویت پیدا کرده است.

13 آبان یادآور سه حادثه مهم و ناثیر گذار در تاریخ انقلاب اسلامی است که اولین رخداد در 13 آبان سال 43 با تبعید امام خمینی(ره) ببه دست رزیم پهلوی دنبال مخالفت علیه قانون ننگین کاپیتولاسیون (مصونیت قضایی اتباع امریکا در ایران) اتفاق افتاد.

دومین رخداد 13 آبان 57 روی داد که در این روز رژیم پهلوی با دستور و نسخه سفارت امریکا دانش آموزان زیادی را به خاک و خون کشید.

سومین رخداد نیز 13 آبان سال 58 رخ داد، این روز را که امام (ره) انقلاب دوم نامید، دانشجویان پیرو خط امام لانه جاسوسی امریکا را تسخیر کردند.

ضمن اینکه هرکدام از این رخدادها در شکل گیری حرکت انقلاب اسلامی نقش خاصی ایفاکرده و دست پلید استکبار را در همه آنها آشکار کرده است، گرامیداشت این روز با معرفی ماهیت جنگ افروزی، فقر گستری و فساد انگیز حامی ظلم و تجاوز، توسط استکبار جهانی به سرکردگی امریکا به عنوان راهبرد عزت، اقتدار و پیشرفت برای نسل حاضر از ضروریات می باشد.

شاهین نا: 13 آبان امسال چه ویژگی هایی دارد

از ویژگی های 13 آبان امسال تقارن آن با بزرگترین روز درس آموز عزت، شرف، آزادگی، حق طلبی و ایستادگی در برابر ظلم و استکبار یعنی عاشورای حسینی است که این تقارن زیبا را می توان به عنوان فرصتی برای انتقال روح قیام حسینی در زمان حاضر و تطبیق پیروزی امام حسین(ع) با استکبار ستیزی مورد استفاده قرار داد.

امام حسین (ع) در حدیثی فرموده اند: قیام من باید برای شما اسوه باشد. بزرگترین آموزه قیام امام حسین(ع)، ایستادگی در راه عزت بندگی خدا و نپذیرفتن دشمنان خداست و منطق نظام حاکم بر جهان امروز هم بر اساس سلطه گری و سلطه پذیری تعریف شده و تکلیف حسینیان زمان چیزی جز مبارزه باسلطه گری استکبارجهانی نخواهد بود و این همان هیهات منا الذله است.

شاهین نا: سیاستهای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در برگزاری مراسم بزرگداشت 13 آبان سال جاری چه می باشد

سیاست‌های مراسم بزرگداشت 13 آبان سال جاری در 6 محور برنامه ریزی شده است؛

1- ظلم ستیزی و مبارزه با سلطه گری که درسی از ایستادگی عاشورائیان است.

2- استفاده کامل از ظرفیت مردم و عاشورای حسینی برای نهادینه کردن پیام عاشورا و مقابله با جنگ نرم دشمنان و دفاع از ارزشهای انقلاب اسلامی

3- تاکید بر نقش امام خمینی(ره) و امام خامنه ای(مدظله) در ترویج عملی آموزه های عاشورائی درمقابله با استکبار جهانی

4- ترویج استکبار ستیزی و تقویت بیداری اسلامی، تنفر از رژیم اشغالگر قدس این یزیدیان زمان

5- ایستادگی در برابر زیاده خواهی استکبار، آتش افروزی در منطقه در برابر مقاومت اسلامی و مردم منطقه یا تقویت گروهک تروریستی داعش.

6- بهره گیری از بستر 13 آبان برای شروع ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برای باز دارندگی و تهدید زدایی قدرتهای غربی و استکباری.

شاهین نا: چه اقداماتی برای برگزاری مراسم 13 آبان انجام شده است

ستاد برگزاری یوم الله 13 آبان در شهرستان با تشکیل 9 کمیته برنامه ریزی، اطلاع رسانی، دانشجویی، دانش آموزی، طلاب و روحانیون، تشکلهای مردمی، مساجد، فرهنگی هنری، تزئینات شهری فعالیت‌های ستادی خود را شروع کرده است.

امسال با توجه به تقارن عاشورای حسینی با روز 13 آبان، راهپیمایی روز 11 آبان با حضور دانش آموزان و دانشجویان، طلاب حوزه های علمیه راس ساعت 9:30 صبح در شاهین شهر از مقابل تالار شیخ بهایی به سمت مصلی نماز جمعه، در شهر گز از میدان توحید به سمت مصلی نماز جمعه و در شهر میمه از مدارس به سمت مسجد جامع برگزار می شود.

امیدواریم با پیروزی های پی در پی اما بزرگ اسلامی و جبهه بزرگ بیداری و مقاومت اسلامی در مقابله با نظام سلطه و استکبار جهانی شاهد انزوای هرچه بیشتر حکومت های خود کامه و مستکبری چون آمریکای جنایتکار و انگلیس خائن و صهیونیست غاصب و تروریسم باشیم. و با عبوری عاقلانه، مدبرانه، هوشمندانه و موفقیت آمیز ایران اسلامی و سایر ملل مسلمان از پیچ تاریخی در مهندسی و ساختار نظم نوین جهانی با ساخت تمدن بزرگ اسلامی نقشی اساسی ایفا کرده و سهم عمده ای به جهان اسلام اختصاص دهیم.

One Response to “13 آبان فرصتی برای انتقال روح قیام سیدالشهدا است”

  1. شیرزاد بهزادی گفت:

    مترسانید مارا
    ما، هرگز نترسیده اییم
    ما که بر امواج خون سوار
    بی دست وپا،در میان سر نیزه ها
    به اشارت مولا ، به سر دویده اییم
    به مرگ ، بارها خندیده اییم
    متر سانید ما را
    ما هرگز از هیچ سر بریده ای ، نترسیده اییم
    ما نفس آب ، عباس را دیده اییم
    ما آب را از خواب بیدار کرده اییم
    متر سانید ما را
    به گلوی جاری کربلا
    این دشنه ها بودند
    که تشنه و العطش خون داشتند
    نه لب های امیر دشت بلا
    که بر نیزه کلام خدا داشتند
    متر سانید ما را
    ما کلام خدا بر نیزه ها دیده اییم
    ما هرگز از هیچ سر بریده ای نترسیده اییم
    متر سانید ما را
    ما هرگز نترسیده اییم شیرزاد بهزادی .. 4 محرم 1436ه-ق7/8/1393

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.