۱۰:۲۰ - جمعه ۰۲ آبان ۱۳۹۳

در آستانه ماه محرم الحرام؛

گردهمایی ائمه جماعات و روحانیون شهرستان برگزار شد

در آستانه ماه محرم الحرام گردهمایی مبلغان و ائمه جماعات مساجد شاهین شهر و میمه با حضور مسئولان شهرستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری“شاهین نابه مناسبت فرارسیدن ماه محرم الحرام گردهمایی مبلغین و ائمه جماعات مساجد شهرستان با حضور امام جمعه شاهین شهر، فرماندار شهرستان، نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی و شهردار شاهین شهر و جمعی از روحانیون شهرستان در دفتر امام جمعه این شهر برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین ملکیان نماینده ولی فقیه و امام جمعه شاهین شهر در این مراسم با توصیه بر استفاده صحیح از فرصت پیش رو و ایام سوگواری سالار شهیدان بر ایجاد وحدت در میان مسلمانان تاکید کرد.

فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه با اشاره به نقش روحانیون در تحولات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در جامعه و مشورت با آنان را در جهت پیشبرد اهداف فرهنگی و اجتماعی شهرستان ضروری دانست و بر لزوم صیانت از جایگاه والای روحانیت تاکید کرد.

علیرضا بصیری با بیان اینکه مشارکت مردم در برنامه های فرهنگی- اجتماعی شهرستان ضرورتی انکار ناپذیر است افزود: روحانیون زمینه را برای مشارکت هر چه بیشتر مردم در برنامه های فرهنگی و دینی فراهم سازند.

وی همچنین ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) را زمان مناسبی برای تبیین جایگاه امر به معروف و نهی از منکر  در جامعه دانست و خواستار فعالیت منسجم روحانیون،هیات مذهبی و کانون های فرهنگی مساجد در این زمینه شد.

فرماندار شهرستان اضافه کرد: دروغگویی،شایعه پراکنی،تهمت زنی نیز جزوه منکرات است که باید توسط شما  و وعاظ محترم در مجالس مورد نکوهش قرار گیرد.

حسینعلی حاجی نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی ضمن بیان دغدغه های مقام معظم رهبری به موضوع فرهنگ در سه محور خواستار آماده سازی زمینه های لازم برای عزاداری عمومی مردم شد و افزود : هیئت های مذهبی از حضور روحانیون برای غنی بخشی به محتوای برنامه های عزاداری خود استفاده نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.