۱۳:۳۶ - پنجشنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۳

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان:

رؤسای هیئات مذهبی مدیران فرهنگی جامعه هستند

با هدف توجیه و هماهنگی برنامه های دهه محرم دومین همایش هیئات مذهبی با حضورجمعی از مسئولان شهرستان ، رؤسای هیئات مذهبی، مداحان اهل بیت(ع)، روحانیون و مبلغان در مسجد فاطمیه شاهین شهر برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری“شاهین نادر آستانه فرارسیدن ایام سوگواری سهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام دومین همایش هیئات هذهبی شاهین شهر با هدف توجیه برنامه های دهه محرم و هماهنگی بیشتر بین مسئولین و رؤسای هیئات مذهبی با حضورجمعی از مسئولان، رؤسای هیئات مذهبی، مداحان اهل بیت(ع)، روحانیون و مبلغین در مسجد فاطمیه شاهین شهر برگزار شد.

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان در این مراسم ضمن خیر مقدم، برنامه و سیاست گذاری های برپایی مراسم عزاداری را اعلام و از هیئات مذهبی خواست بنحو مطلوب از ظرفیت های این ایام استفاده کنند.

حجت الاسلام اسلامی بابیان اینکه رؤسای هیئات مذهبی مدیران فرهنگی جامعه هستند گفت: لازم است با برنامه ریزی مناسب نسل جوان و نوجوان با فرهنگ حسینی و ارزش‌های عاشورایی آشنا شوند.

فرمانده سپاه ناحيه شاهين شهر وميمه بابیان اینکه ماهواره و دجالواره گفتمان سپاه و بسيج مي باشد. گفت: از آنجاییکه اساس ماهواره از هم پاشیدن بنیان خانواده ها است نباید باید به آن ماهواره بلکه دجالواره گفت.

سرهنگ محمدرضا قرباني افزود: امروز بحث دجالواره آسيب جدي است که بسیاری از خانواده ها گرفتار این آسیب ها شده اند.

وی 50درصد آمار طلاق ها را ناشی از اثرات شبکه های ماهواره ای دانست و افزود: سه هزار شبکه ماهواره ای با بیش از 300 شبکه فارسی زبان امروز بنیان خانواده ها و اعتقادات جوانان را هدف قرار داده است.

فرمانده نيروي انتظامي شهرستان ماهواره و مواد مخدر را دو بلای خانمانسوز جامعه دانست و افزود: کارشناسان مواد مخدر و اعتیاد به آن را مادر جرایم می دانند. زیرا ریشه اغلب جرایم از قبیل قتل، سرقت و درگیریهای مسلحانه در مواد مخدر است.

سرهنگ رجبعلی مختاري افزود: بیش از 70 درصد زندانیان و 70درصد سرقتها با مواد مخدر و اعتیاد به آن مرتبط می باشد.

وی با اشاره به رویکرد قانون در خصوص درمان معتادین پس از مصوبه مجلس شورای اسلامی که اعتیاد را یک آسیب اجتماعی می داند، گفت: مراکز ترک اعتیاد شهرستان از استاندار لازم برخوردار نیست.

فرمانده انتظامی شهرستان به بیان اینکه اعتیاد یک امر مخفی است و نمی توان آمار دقیقی ارائه داد گفت: با بررسی های انجام شده 60درصد معتادین به مواد مخدر سنتی و 40 درصد به مواد مخد صنعتی اعتیاد دارند.

وی از کشف 110 کیلو مواد مخدر طی شش ماه اول سال جاری در شهرستان خبر داد و افزود: طی سه ماه گذشته 37 نفر خرده فروش دستگیر شده اند.

وی در پایان از مبلغان و روحانیون خواست در فرصت ایام عزاداری، جوانان و خانواده ها را با آسیب های جدی مواد مخدر و شبکه های ماهواره ای آشنا کنند.

جاموسی مسئول کانون مداحان شاهین شهر و میمه با اشاره به دغدغه مقام معظم رهبری در خصوص فرهنگ گفت: لازم است مداحان با مطالعه دقیق مقاتل و انتخاب سروده های مناسب، در دو ماه محرم و صفر که در اختیار دارند ضمن بصیرت افزایی عزاداران، از انحرافات عزاداریها با خواندن شعرهای بی محتوا دوری کرده و افکار عمومی را به سمت مسائل فرهنگی جامعه سوق دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.