۰۰:۴۸ - جمعه ۱۰ آبان ۱۳۹۲

دکتر علی قادری

تسخیر لانه جاسوسی آمریکا آری یا خیر؟

تسخیر لانه جاسوسی آمریکا تجلی بغضهای فرو خورده ملت مظلوم ایران در طی دهه های قبل بود.

3494568

 تسخیر لانه جاسوسی آمریکا تجلی بغضهای فرو خورده ملت مظلوم ایران در طی دهه های قبل بود.

پایگاه خبری شاهین نادکترعلی قادری استاد دانشگاه صنعتی مالک اشتر شاهین شهر

 سال گذشته در جلسه سخنرانی که در دانشگاه صنعتی اصفهان داشتم پس از پایان جلسه، تریبون آزاد برگزار گردید.یکی از دانشجویان راجع به حمله به سفارت امریکا در تهران در سال 1358 ابراز تاسف کرد و مطرح کرد که حمله به سفارت امریکا در تهران یعنی تحقیر ملت امریکا و بنابر این این کشور حق دارد اقدامات تلافی جویانه را بر علیه ایران انجام دهد.در واقع ریشه تمامی تحریمها و مخالفتهای آمریکا با ما حمله به سفارت این کشور است .

من به ایشان گفتم پس هر کشوری که تحقیر شود حق دارد اقدامات تلافی جویانه را بر علیه کشور دیگر انجام دهد.تعدادی از دانشجویان همفکر او تایید کردند سپس لیست تحقیرهای آمریکا بر علیه مردم ایران را بر شمردم.

یکی از مهمترین این تحقیرها کودتای 28 مرداد سال 1332 که اولین حرکت خارجی سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (CIA) برعلیه دولت ملی دکتر مصدق بود. جالب تر این که مصدق پس از کوتاه شدن دست انگلیس از صنعت نفت ایران متحد استراتژیک امریکا شد. در واقع امریکایی ها بر علیه متحد خود کودتا کردند. و یا تحمیل کاپیتولاسیون یا مصونیت قضایی اتباع آمریکایی در ایران که بر مبنای آن اگر یک فرد عادی امریکا به هر دلیلی شاه یا یکی از مقامات عالیرتبه مملکت ما را می کشت دادگاههای ایران حق رسیدگی به این جرم را نداشتند و این مسئله باید در دادگاه امریکا مورد بررسی قرار می گرفت یا اگر شاه ما به هر دلیلی یکی از اتباع امریکایی را از بین می برد بازهم دادگاههای ما حق رسیدگی نداشتند و این امر باید در امریکا بررسی می شد یا جنایاتی که امریکا پس از انقلاب انجام داد تقویت خط ترور و تقویت گروههای ضد انقلاب مثل فداییان خلق ، گروه پیکار، منافقین (مجاهدین خلق )، تحریک گروههای خود مختار در کردستان و خوزستان و ترکمن صحرا برای جدایی از ایران، ترور شخصیتها و مسئولین جمهوری اسلامی ایران، طراحی چندین کودتا در ایران از جمله کودتای نوژه، انجام عملیات نجات دیپلمات های آمریکایی (واقعه طبس ) فروش سلاحهای شیمیایی و میکروبی به صدام جهت بمباران ایران، هدف قراردادن هواپیمای مسافربری ما، به شهادت رساندن بهترین جوانان این مرز و بوم، اعمال تحریمهای ظالمانه و هزاران مورد دیگر، در این حین لیست بسیاری از جنایات آمریکا در ایران را نام بردم و سپس از آنها سوال کردم آیا این موارد تحقیر ملت ایران نبود.

آیا ما حق داشتیم در برابر این همه تحقیر در طول تاریخ، بر علیه استکبار و استعمار واکنش نشان دهیم یا خیر ؟ که همه آنها بالاتفاق این مسئله را تایید کردند و در واقع  می توان گفت تسخیر لانه جاسوسی آمریکا تجلی بغضهای فرو خورده ملت مظلوم ایران در طی دهه های قبل بود، ملتی که با حاکمیت طاغوت و با زور و چپاول مواجه بود و نمی توانست دم بر آورد در واقع تسخیر لانه جاسوسی آمریکا که طبق فرمایش بنیان گذار کبیر جمهوری اسلامی حضرت امام (ره ) انقلاب دوم نام گرفت برای همیشه افسانه شکست ناپذیری آمریکا را در هم شکست و جایگاه این کشور را در نزد آزادی خواهان جهان به شدت کاهش داد.

بنده همچنین مطرح کردم که اگر ما به لانه جاسوسی آمریکا در تهران حمله نمی کردیم  باز هم امریکا وحشیانه ترین اقدامات را بر علیه ما اجرا می کرد. امریکا اساساً با ایدئولوژی و تفکر ما مشکل دارد. ارائه تئوری نقش سازنده دین در زندگی بشر که با انقلاب اسلامی رقم خورد درواقع چالش جدی بر علیه آمریکا و نظام لیبرالیستی و کاپیتالیستی بوده و در واقع دشمنی امریکا با ایران دشمنی این کشور با انرژی هسته ای، حقوق بشر و غیره نیست بلکه دشمنی آمریکا با کشور ما به دلیل وجود ایدئولوژی اسلامی و شیعی ماست و این مهمترین دلیل این دشمنی است.

در واقع پیروزی انقلاب اسلامی تئوری وجود یک راه برای سعادت بشر(لیبرالیسم) را شکست و الگوی جدیدی از سعادت بشر ارائه داد و تمامی مکاتب بشری را به چالش کشید این امر ضربه جدی به مکاتب بشری بود. این مسئله شاه کلید مخالفت آمریکا با ایران است.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.