۱۵:۵۳ - سه شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۳

ذوالفقاری پیشکسوت عکاسی:

پس از نیم قرن فعالیت دریافتم گوهر هنر گم نمی شود

آیین تجلیل و نکوداشت از هنرمند پیشکسوت هنر عکاسی با حضور جمعی ازمسئولان و هنرمندان شاهین شهر برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری“شاهین نا“ آیین نکوداشت محمدعلی ذوالفقاری پیشکسوت عکاسی شاهین شهر با حضور جمعی از مسئولان استان، شهرستان و عکاسان این شهر در تالار شیخ بهایی برگزار شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بابیان اینکه در دنیا از هنر عکاسی برای انتقال فرهنگ استفاده می شود گفت: امروزه می توان برای انتقال مفاهیم بلند دینی و فرهنگی که در تاریخ این کشور وجود دارد از هنر عکاسی بهره برد.

حسینعلی آقاییان زاده افزود: بر اساس تحقیقات پژوهشگران بیش از 80 درصد پیام ها در انسان‌ از طریق چشم و تصویر انجام می شود.

وی در ادامه ضمن تقدیر از برگزاری و حضور فعالین هنرمند عکاسی در این همایش نکوداشت از رئیس اتحادیه صنف عکاسان خواست که عکاسی را از رویکرد صنفی خارج کرده و با رویکرد فرهنگی و اجتماعی برای انتقال ارزشهای دینی پیش ببرند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان با اشاره به اهمیت و جایگاه هنر عکاسی تصریح کرد: عکاسی تاریخ مصور و ماندگار یک کشور است.

رئیس شورای اسلامی شهرستان در این مراسم با بیان اینکه زیبایی و اثرگذاری عکس با هیچ کتاب، نوشته و سخنرانی قابل مقایسه نیست گفت: نگاه به پیرامون در واقع تصویری از باور و اعتقاد افراد و فرهنگ یک جامعه است.

اسماعیل فرهادی شاهین شهر را شهری با علم و فرهنگ دانست و افزود: هنرمندان پیشکسوت سرمایه های این شهر هستند.

محمدعلی ذوالفقاری هنرمند پیشکسوت هنر عکاسی متولد 1312 آبادان با بیش از 60 سال سابقه فعالیت در عرصه هنر عکاسی و ریاست اتحادیه عکاسان آبادان و همچنین شاهین شهر در این همایش گفت: پس از نیم قرن فعالیت دریافتم که گوهر هنر گم نمی شود.

ذوالفقاری با بیان اینکه اسلام دینی است مملو از کرامت و هنرمندی به همکاران خود در عرصه فرهنگ و هنر تاکید کرد، که نگذارید جامعه بدون هنرمند بماند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: اگر نگاه به عکاسی با عشق و علاقه همراه نباشد منشا اثر و تحول نخواهد بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.