۱۶:۲۱ - شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۳

با حضور مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان:

هشتمین جشنواره استانی قصه گویی در شاهین شهر کلید خورد

هشتمین جشنواره استانی قصه گویی با حضور کودکان و نوجوانان در مرکز فرهنگی هنری شاهین شهر برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری“شاهین نامدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان در آیین افتتاحیه این جشنواره با اشاره به قدمت و پیشینه قصه گویی اظهار کرد: خداوند مهربان اولین و بالاترین قصه گو است و در تمامی کتاب های آسمانی به ویژه قرآن کریم برای هدایت انسان‌ها قصه های مختلفی را بیان فرموده است.

 سید حامد عسگری فر با تاکید بر تاثیر بالای قصه گویی در سازندگی شخصیت کودکان گفت: با توجه به اهمیت فعالیت قصه گویی در مراکز کانون استان اصفهان، مفاهیم سوره مبارکه قصص به صورت ویژه در مراکز کانون برای اعضا و با استفاده از ابزارهای فرهنگی هنری آموزش داده شد که این طرح با استقبال خانواده ها نیز همراه بود.
 دبیر جشنواره قصه گویی به برگزاری ۲۰ جشن قصه گویی در مراکز کانون اشاره کرد و افزود: فرآیند محور بودن ویژگی مثبت قصه گویی است.
 مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان از برپایی ۲ کارگاه آموزشی قصه گویی ویژه مربیان مهدکودک و معلمان دوره ابتدایی خبر داد و افزود: کانون این آمادگی را دارد که با همکاری سازمان رفاهی تفریحی شهرداری شاهین شهر دوره های آموزش مهارت قصه گویی را ویژه مادران برگزار کند تا آن ها نیز بتوانند با استفاده از این فرهنگ کهن، آموزه های دینی و ملی را به صورت عمیق در کودکان نهادینه کنند.
jashnvareh-26
بصیرپور در حاشیه برگزاری این جشنواره، قصه گویی را یکی از فعالیت‌های فرهنگی فراموش شده دانست و افزود: لازم است مادران و مربیان با شیوه های صحیح قصه گویی آشنا شده تا بتوانند برای کودکان اجرا کنند.
وی با اشاره به جذابیت و تاثیر پذیری قصه گویی برای کودکان تصریح کرد: یادگیری و تاثیر پذیری پیام های تربیتی در قالب قصه گویی برای کودکان بسیار بهتر و اثربخش تر است.
معاون فرهنگی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، تربیتی و پرورشی بودن را اصلی ترین هدف برگزاری هشتمین جشنواره استانی قصه گویی دانست و افزود: قصه گویی یک ابزار مورد نیاز هر مادر و مربی است.
وی خاطر نشان کرد: قصه گویی علاوه بر جنبه سرگرمی و آرامش بخشی، در پرورش خلاقیت، روحیه کنجکاوی و پرسشگری و هم‌زاد پنداری کودکان نقش بسیار مهمی دارد.
بصیر پور به برگزاری جشنواره قصه گویی موضوعی در سال های گذشته اشاره کرد و گفت: ۹۵ قصه بصورت فیلم در قالب لوح فشرده به دبیرخانه ارسال شده بود که پس از ارزیابی گروه داوری سه نفره ۳۵ قصه به جشنواره راه یافت و از این تعداد ۳۰ مربی کانون ها و پنج نفر آزاد هستند.
این مسوول اضافه کرد: سه نفر از کارشناسان اداره کل داوری جشنواره را بر عهده دارند در این مرحله شش نفر برای مرحله کشوری قصه گویی که در آذرماه سال جاری در تهران برگزار می شود انتخاب خواهند شد.
jashnvareh-12

نمایشگاه نقل و نبات

همزمان با برگزاری هشتمین جشنواره استانی قصه گویی نمایشگاهی با عنوان نقل و نبات نیز در محل جشنواره برپا شده است. گزارش تصویری از ۲۰ جشن قصه گویی مراکز فرهنگی هنری، معرفی قصه گویان برتر استان، معرفی منابع قصه گویی با هدف ارتقای سطح کیفی قصه گویان و نمایش آثار فرهنگی هنری اعضای کودک و نوجوان مرکز شاهین شهر، چهار بخش تشکیل دهنده این نمایشگاه است که همزمان با جشنواره قصه گویی مورد بازدید خانواده ها و شرکت کنندگان قرار گرفته است.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.