۰۸:۳۰ - شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۳

با تبعیض و انحصار در پخش فیلم؛

سینما شاهین طلایی شاهین شهر در آستانه تعطیلی قرار گرفت

دفتر پخش هدایت فیلم با استفاده از رانت و نگرانی از قدرت گرفتن، این سینما را در آستانه تعطیلی قرار داده است.

به گزارش پایگاه خبری“شاهین نامدیر سینما شاهین طلایی شاهین شهر در گفتگویی با این پایگاه خبری اظهار کرد: تبعیض قائل شدن مدیریت دفتر پخش فیلم در تهران بین بخش خصوصی و دولتی این سینما را در آستانه تعطیلی قرار داده است.

حسینی افزود: این سینما یک مجموعه مدرن و مجهز فرهنگی، تجاری است که با اعتباری بالغ بر شش میلیارد و از محل بخش خصوصی و درجه ممتاز از اردیبهشت ۹۲ افتتاح شده است.

وی افزود: در حالی که امسال به فرموده مقام معظم رهبری به مسئله فرهنگ تاکید شده است ولی مدیر دفتر پخش فیلم در تهران با انحصار گرایی و تبعیض قائل شدن در یک شهر کوچک مثل شاهین شهر با ظرفیت فرهنگی بالا فیلم های به روز در حال اکران را به این سینما نمی دهد و باید پرسید چرا بین سینماهای دولتی و خصوصی تبعیض قائل می شوند.

مسئول سینما شاهین طلایی شاهین شهر اضافه کرد: از آنجایی که قرار بود فیلم آتش بس دو  در ۱۷ مهرماه همزمان با سینما یاسمن(سینمای حوزه هنری) در اختیار این سینما هم قرار داده شود، ولی دفتر پخش این فیلم را بدون Kdm فیلم (رمز فیلم) دو روز بعد به این سینما داد و در پاسخ گفت: اولویت با سینمای حوزه هنری است و رمز فیلم را در چند روز آینده زمانی که اکران فیلم در سینما یاسمن به پایان رسیده باشد به ما خواهند داد.

وی افزود: با توجه به اینکه از همان بدو تاسیس این سینما دفاتر پخش فیلم همکاری خوبی نداشتند ما هم در اعتراض به این نوع تبعیض فیلم را بدون اینکه رمز آن را به ما داده باشند عودت دادیم.

حسینی با گلایه از عملکرد و همکاری نکردن دفاتر پخش فیلم با بخش خصوصی گفت: اینگونه رفتارها خسارت زیادی به سینماها زده است.

مسئول سینما شاهین طلایی شاهین شهر در ادامه از امکانات مدرن و به روز این سینما که موجب استقبال گسترده شهروندان شده است خبر داد و افزود: متاسفانه دفتر پخش هدایت فیلم با استفاده از رانت و نگرانی از قدرت گرفتن، این سینما را در آستانه تعطیلی قرار داده است.

وی ضمن درخواست از مسوولان برای پاسخگویی و رسیدگی به این موضوع تصریح کرد: چرا باید یک سینما هفت تا هشت فیلم در نوبت برای اکران داشته باشد و به یک سینما فیلم هایی که اکران آنها به پایان رسیده یا در حال فروش در کلوپ ها هستند داده شود.

به گفته وی، چگونه از بخش خصوصی حمایت می شود و چرا بدلیل تراکم فیلم های زیاد در سینمای حوزه هنری شهر شهروندان از دیدن فیم های بروز باید محروم باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.