۲۰:۳۵ - دوشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۳

همزمان با عید ولایت و امامت؛

جشن های غدیریه در سطح شهرستان با تجلیل از سادات مزین شد

به مناسبت فرا رسیدن عید بزرگ غدیرخم و گرامیداشت دهه ولایت و امامت جشن های غدیریه در سطح شهرستان برگزار شد.

به گزارشپایگاه خبری“شاهین نا“؛ در شاهین شهر همزمان با روز عید غدیر مراسم جشن عید ولایت و تجلیل از سادات معظم با حضور اقشار مختلف مردم در مصلی نماز جمعه این شهر برگزار شد.

مراسم جشن عید غدیر در کلیه مساجد و حسینه ها و فرهنگسراهای سطح شهرستان با اجرای برنامه های متنوع از جمله: قرائت خطبه غدیر و زیارت حضرت علی(ع)، مدیحه سرایی مداحان اهل بیت، سخنرانی و اجرای مسابقات فرهنگی غدیر همراه بود.

مردم عاشق و دوستدار اهل بیت علیها السلام شهرستان در این روز بزرگ با لبخند و روی گشاده با شیرینی و شربت این عید بزرگ را به یکدیگر تبریک گفته و با یکدیگر عقد اخوت و برادری بستند.

چند سالی است که به همت جمعی از شیعیان علی علیه السلام در اقدامی شایسته با برپایی سفره کریمانه به یاد عطوفت و مهربانی حضرت علی علیه السلام مردم این شهرستان را در پای این سفره میزبانی می کنند. که مورد استقبال خوب شهروندان قرار گرفته است.

دیدار و تجلیل از سادات معظم نیز یکی دیگر از رسوم جا افتاده در میان پیروان و محبین اهل بیت علیها السلام است. که با گل و شیرینی به دیدار آنها رفته و ولایت و سرپرستی مولی علی علیه السلام را تبریک گفتند.

برخی دیگر نیز به پاس قدر دانی از خون شهیدان و همچنین وجود امنیت امروز کشور به دیدار خانواده های شهدا و ایثارگران رفتند و از خانواده های آنان تجلیل کردند.

اکرام ایتام و نیازمندان و دیدار از سالمندان و بزرگترها، برگزاری مراسم جشن عقد و عروسی زوج های جوان نیز از دیگر برنامه های این عید بزرگ در سطح شهرستان بود.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.