۱۶:۰۰ - پنجشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۳

حرف ما منتشر کرد:

گلدون وبلاگی استان اصفهان شماره61

بیایید مساجدمان را فعال و پویا کنیم

به گزارش پایگاه خبری شاهین نا؛ به نقل از حرف ما

فرید چهار دانگه و بچه های بالا!

427

وبلاگ افاضات عقل کل نوشت:

تقریبا همه ما انسان ها از احساس « مهم بودن» لذت می بریم، مگر آنهایی که کاملا به تهذیب نفس پرداخته و از قید تعلقات رها شده باشند. اما این حس «مهم بودن» و «کاره ای بودن» در بعضی افراد ،بیش از دیگران وجود دارد به طوری که به «توهم مهم بودن» می رسند.

فرقی هم نمی کند از چه تیپ و جماعتی باشند ؛هم در جماعت مذهبی از این نوع افراد یافت می شود هم در جماعتی که خود را چندان مقید به دین و مذهب نمی دانند.

این افراد به جای اینکه شایستگی ها و لیاقت های خود را در عمل ثابت کنند؛ از «وصل بودن» خود به این و آن سخن می گویند تا خود را مهم جلوه دهند؛ مثلا می گویند « همه جا آشنا دارند» یا «فلان مقام و شخصیت ،ما را می شناسد» یا «همه چیز را به ما بسپارید سه سوته حل می کنیم».

نمونه ای از این افراد، «فرید چهار دانگه» در سریال معراجی هاست که همیشه ادعا می کند «به بالا وصل است» و با «بچه های بالا» رفت و آمد دارد. بیشتر از موقعیت و جایگاهش، ادعا دارد و با لاف زدن از قوه قهریه خیالی خود سخن می گوید.

ادامه مطلب…

*******************************

بیایید مساجدمان را فعال و پویا کنیم…

428

وبلاگ المصباح نوشت:

از این منظر می‌توان برای بازگرداندن مردم به مسجد و افزایش اهمیت این نهاد به عنوان یکی از محورهای تاریخی پاسخگویی به امور مسلمین، در درجه نخست شاهد تغییر ساختارهای مدیریتی مساجد باشیم و مدیران مساجد به عنوان یک دفتر کار به مساجد ننگرند و خدام به عنوان کلیدداران مساجد نیز با نگاه انتخابِ نگهبان و آبدارچی، برگزیده نشود و نسل تازه‌ای از خدام جوان، باهوش و دارای تحصیلات عالی دینی و علمی جایگزین برخی خدام شوند که حتی بازبودن زیاد در مساجد را اسباب زحمت خویش می‌دانند و مسجد را به نمازخوانه تقلیل درجه داده‌اند.

ادامه مطلب…

*******************************

واسطه گری ازدواج

426

وبلاگ سبک زندگی آدم وار نوشت:

1- نیت واسطه خیلی مهمه. چیزیه که واسطه باید مدام بهش سر بزنه و چکش کاریش کنه.

2- واسطه بهتره به صورت زوج باشه. یعنی یک تیم دو نفره واسطه گری (زن و شوهر یا خواهر و برادر و …) تا بشه با دختر و پسر بهتر ارتباط برقرار کرد.

3- واسطه گری رو از خود دختر و پسر شروع کنید و بعد با خانواده ها طرف بشید. این خیلی مهمه چون بعدا می تونید تا حدی جلوی اعمال نظرهای بیجای برخی خانواده ها رو بگیرید.

ادامه مطلب…

*******************************

روز جهانی پست

428

وبلاگ بچه شمرون نوشت:

پست، كهن‏ ترین و گسترده‏ ترین نوع ابزار ارتباطی بین مردم یك كشور با ساكنان دیگر سرزمین‏ ها و مناطق جهان است. جوامع رشد یافته، برای تحقق توسعه خود، به شبكه ارتباطی توجه داشته و روی آن برنامه‏ ریزی كلان كرده‏ اند. پست یكی از عمده‏ ترین نهادهای اجتماعی بازمانده از ادوار كهن است. پیام و پیام‏رسانی به عنوان یك نیاز اجتماعی، از آغاز زندگی شهرنشینی، همواره مطرح بوده است و پست به منزله تامین كننده این نیاز، از دیرباز نقش تعیین كننده‏ای در زندگی اجتماعی انسان داشته است. از این رو برای هماهنگی و تدوین روابط پستی بین كشورها، در نهم اكتبر ۱۸۷۴م به پیشنهاد آلمان، قرادادی با عنوان قرارداد بِرْنْ در زمینه تأسیس اتحادیه كل پست در بِرن سوئیس توسط ۲۲كشور به امضا رسید. امضا كنندگان بر اساس توافق به عمل آمده، یك قلمرو پستی را تشكیل دادند كه آزادی ترانزیت برای مبادله متقابل مراسلات در سراسر قلمرو اتحادیه تامین و تضمین می‏كرد. نام این اتحادیه پس از چهار سال، با پیوستن كشورهای دیگر به اتحادیه جهانی پست، تغییر كرد.

ادامه مطلب…

*******************************

غدیر بزرگترین بازگشت به خود

2283193197162561518929714797520716495

وبلاگ عرق سرد نوشت:

همیشه به این معنای عید فکر میکنم و فکر میکنم همین معنا برای عید باید بتونه منی که این همه دور شدم از آدم بودن رو برگردونه.

عید یعنی بازگشت ، بازگشت به خود، بازگشت به خوبی ها، اصلا به نظر من به خاطر همین علما میگفتن دعای ندبه رو روز عید بخونین، تا عید ها که بازگشت به خود است کمی ندبه کنیم.

حالا با این مفهوم از عید به گمانم منظور پیامبر میتونه این باشه، که غدیر بزرگترین بازگشت هم میتونه باشه. بازگشت به این که چقدر امیرالمومنینی هستیم، چقدر برای رضایت مولا علی کار انجام میدیم.

قال رسول الله (ص) :

یوم غدیر خم افضل اعیاد امتى و هو الیوم الذى امرنى الله تعالى ذکره فیه بنصب اخى على بن ابى طالب علما لامتى، یهتدون به من بعدى و هو الیوم الذى کمل الله فیه الدین و اتم على امتى فیه النعمه و رضى لهم الاسلام دینا .

امالى صدوق : 125، ح .8 )

رسول خدا (ص) فرمود :

روز غدیر خم برترین عید هاى امت من است و آن روزى است که خداوند بزرگ دستور داد ؛ آن روز برادرم على بن ابى طالب را به عنوان پرچمدار ( و فرمانده ) امتم منصوب کنم ، تا بعد از من مردم توسط او هدیت شوند ، و آن روزى است که خداوند در آن روز دین را تکمیل و نعمت را بر امت من تمام کرد و اسلام را به عنوان دین براى آنان پسندید .

ادامه مطلب…

*******************************

بازی های بانوان مسابقات آسیایی را پخش نکنید

420

وبلاگ اینجا یک منبر دیجیتال است نوشت:

با دیدن حجاب ورزشکاران زن در بازیهای اینچئون، یاد خاطره ای از استادمان افتادم که می گفت: پیش از انقلاب، خادم مسجد شاه اصفهان، به خاطر نداشتن حجاب اسلامی، مانع ورود گروهی توریست به مسجد شده بود و راهنمای گروه برای اینکه نه سیخ بسوزد و نه کباب؛ تعدادی برگه به اجانب داده بود که بر سر خود بگذارند و مثلاً حجابشان شود. وقتی کار مسئولین فرهنگی – ورزشی این مملکت به حد آن راهنمای گروه تنزل کند؛ باید به حرکت داور اجنبی افتخار کنیم که وقتی مقنعه ناموسمان در کش و واکش ورزش کبدی برداشته می شود؛ کت خود را بر سر ناموس ما می اندازد.

کاش آن اسیر رزمنده هنوز زنده بود تا به استقبال «قهرمانان» می فرستادیمش تا برایشان بخواند:

ای زن به تو از فاطمه اینگونه خطاب است                  ارزنده ترین زینت زن حفظ حجاب است

ادامه مطلب…

*******************************

آیا بزرگداشت موالید و وفات اولیای خدا بدعت و خلاف شرع است؟!

418

وبلاگ کانون فرهنگی منتظران ظهور نوشت:

اولا گویندگان این شبهه گویا حتی به خود زحمت نداده اند که تعریف بدعت را از نظر فقهی بررسی کنند. زیرا بدعت عبارت است از 🙁 وارد کردن چیزی در دین که جزو دین نیست و آن را هم منتصب به دین کنیم). این در حالیست که حتی اگر بپذیریم که این جشنها و عزاداریها در زمان پیامبر نبوده باز هم مسلمانان اگر به آداب و رسوم منطقه ی خود در سالروز ولادت یا شهادت پیامبر و اولیا ی خدا جشن و عزاداری میکنند هیچگاه مدعی نشده اند که این نحو جشن و عزا در قرآن و سنت آمده است. بلکه به جهت احترام به پیامبر و اولیا بنابر رسوم خودشان اینگونه ادای احترام میکنند. پس بدعت دانستن این کارها از کم توجهی یا کم اطلاعی فقهیست.

ادامه مطلب…

*******************************

ممد تو بودی و دیدی…

422

وبلاگ مجمع دانشجویان خمینی شهری دانشگاه صنعتی نوشت:

یک برنامه‌ریزی سریع کردند و راه افتادند. خیس عرق با دلهره و ترس، در تاریکی شب به اتاق فرماندهی عراقی‌ها نزدیک شدند، با آر.پی.‌جی. یک کامیون عراقیِ پُر از نیرو را منفجر کردند. عراقی‌ها غافلگیر شده بودند و نمی‌دانستند از کجا خورده‌اند. از این تعداد سربازِ جوانِ بی‌مهمّاتِ خسته، انتظار این‌طور کارها را نداشتند. سردرگم منور می‌زدند تا بچه‌ها را پیدا کنند. بچه‌ها سینه‌خیز رفتند تا رسیدند به یک نهر آب. تا گردن در لجن فرو رفتند، بعد هم خودشان را رساندند به شهر. از خوشحالی بال درآورده بودند. انگار دنیا را داده باشند به‌شان.

ادامه مطلب…

*******************************

پند های شیطان به حضرت موسی علیه السلام

424

وبلاگ تودشک نوشت:

روزى شیطان نزد حضرت موسى(ع) آمد و گفت: تو پیامبر خدا هستى و من از مخلوقات گنهکار خدا مى‌باشم و مى‌خواهم توبه کنم. تو از خدا بخواه تا توبه‌ام را بپذیرد.

 حضرت موسى(ع) پذیرفت و براى او دعا کرد. خداوند فرمود: اى موسى! شفاعت تو را در حق او مى‌پذیرم. به او بگو که بر قبر حضرت آدم سجده کند تا توبه‌اش را بپذیرم.

 موسى(ع) با شیطان ملاقات کرد و گفت: با سجده بر قبر آدم توبه‌ات پذیرفته مى‌شود.

 شیطان گفت: من بر آدم، در وقتى که زنده بود سجده نکردم، اینک چطور بر قبر او که مرده است سجده کنم؟!! هرگز چنین نخواهم کرد!

ادامه مطلب…

*******************************

شبکه های اجتماعی: تهدید یا فرصت؟
423
وبلاگ نسیمی از آسمان نوشت:

باور كنید مدیران و گردانندگان شبكه های اجتماعی وایبر،واتس‌آپ و… دلشان به حال ما نسوخته و به فكر ما نیستند. دنبال پیشرفت علمی و افزایش سطح فرهنگ و آگاهی ما هم، نیستند.

كافی است قدری فكر نموده و یك حساب سرانگشتی كنیم تا حسابِ كار دستمان بیاید. اگر به خدماتی كه شبكه های این چنینی ارائه می دهند كه غالبا هم رایگان است توجه كنیم، این سوال به ذهن خطور می كند كه واقعا این شركت ها، چه اهدافی را دنبال می كنند و چه انگیزه ای دارند؟ باید با چشمی باز به این دام های پنهان نگاه كنیم و اهداف پشت پرده این شركت ها و مقاصد و آثار و نتایج برنامه های ارائه شده آنان را رصد كنیم، تا اسیر طعمه های به ظاهر چرب و شیرین این شبكه ها نگردیم. از این رو برخی اهدافی را كه به ذهن خطور می كند در این نوشتار به اختصار بیان و خطرات و آفات آن گوشزد می شود. البته در بیان آثار مخرب این برنامه ها سعی شده با توجه به اولویتی كه افراد متدین و مومن را تهدید می كند شروع شود.

*******************************

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.