۰۸:۰۹ - پنجشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۳

با حضور مهندس شیشه فروش؛

مانور لحظه صفر امداد و نجات در شاهین شهر اجرا شد

به منظور سنجش میزان آمادگی دستگاه های عضو ستاد مدیریت بحران شهرستان در اعلام حادثه ای فرضی آمادگی دستگاه های امدادرسان مورد ارزیابی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری شاهین نا؛ با حضور مهندس منصور شیشه فروش مدیریت بحران استان اصفهان،علیرضا بصیری فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه و کلیه دستگاه های عضو ستاد بحران شهرستان مانور ساعت صفر برگزار شد.

این مانور برخلاف سایر مانورها بدون هماهنگی‌های اولیه و با هدف سنجش سرعت و میزان آمادگی دستگاه‌های خدمات رسان برگزار شد.

مدیریت بحران استان اصفهان در گفتگویی اظهار داشت: در آستانه هفته ایمنی و با ابتکار ستاد مدیریت بحران شهرستان شاهین شهر و میمه به منظور آمادگی دستگاه‌های امدادی شهرستان مانور لحظه صفر بدون اطلاع‌رسانی و هماهنگی‌های قبلی اجرا شد.

مهندس شیشه فروش افزود: شهرستان شاهین شهر و میمه با وجود بیش از2400 واحد صنعتی بزرگ و کوچک و همچنین 400 کیلومتر جاده ترانزیت شمال به جنوب و کمربنهای شرق به غرب احتمال وقوع حوادث جاده‌ای و صنعتی  را دارد که لازم است دستگاه های امدادرسان همواره آمادگی مقابله با حوادث غیر مترقبه را داشته باشند.

وی ارزیابی خود را از اجرای سناریوی از پیش تعیین شده را مثبت ارزیابی کرد وافزود: سناریوی مانور برای رکورد گیری دستگاه‌های امدادرسان شهرستان و بر اساس حادثه پیش فرض جاده‌ای و صنعتی تعریف شده بود، که با ارزیابی کارشناسان همه 21 دستگاه امدادی با تمام قوا و امکانات ظرف مدت 15 دقیقه فراخوان و عملیات امداد و نجات را به خوبی انجام دادند.

مدیریت ستاد بحران استان اصفهان، ناگهانی بودن، اختلال در اطلاعات و تصمیم گیری وعدم وجود نظم و آرامش را از ویژگی های وقوع بحران دانست و افزود:  کسی می تواند حوادث را خوب مدیریت کند که حوادث قبلی را تجربه کرده باشد، شناخت کافی از حوادث داشته باشد با آموزش‌های لازم  و تصمیم گیری‌ صحیح بتواند عملکرد مناسبی داشته باشد.

وی افزود:اجرای مانورفرصتی بود که ضمن تمرین و آموزش به نقاط ضعف و قوت خود پی ببریم و اشکالات را برطرف کنیم. و در واقع تلنگری بود که طوفان ذهنی وارد کند که اگر شرایط واقعی بودتک تک ما باید چگونه عمل می کردیم و آیا امکانات و تجهیزات کافی برای مقابله با حادثه به همراه داشتیم.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.