۰۸:۲۶ - دوشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۳

با حضور رئیس سازمان بهزیستی کشور؛

واگذاری 270 واحد مسکونی ویژه مددجویان در شاهین شهر

با حضور رئیس سازمان بهزیستی کشور ۲۷۰ واحد مسکونی ویژه مددجویان (معلولان و زنان سرپرست خانوار) واگذار شد.

به گزارش پایگاه خبری“شاهین نا“ با حضور همایون هاشمی 270 واحد مسکونی مهر ویژه مددجویان (معلولان و زنان سرپرست خانوار) شاهین شهر واگذار شد.

این مراسم با حضور دکتر هاشمی معاون وزیر و ریاست بهزیستی کشور ، دکتر صادقی مدیر کل بهزیستی استان اصفهان ،نماینده مردم شهرستان شاهین شهر و میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی ، فرماندار شهرستان شاهین شهرو میمه و جمع کثیری از مسئولین استانی و شهرستانی در شهرستان شاهین شهر و میمه برگزار شد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه متراژ واحدهای ساخته شده از 75 تا 100 متر است، گفت: برای ساخت 270 واحد مسکونی در شهرستان شاهین‌شهر 11 میلیارد تومان هزینه شده است و 25 میلیون تومان نیز از تسهیلات بانکی و به صورت قرض‌الحسنه به مددجویان پرداخت می‌شود.

دکتر هاشمی افزود: این واحدها از تعهدات سازمان بهزیستی کشور درخصوص طرح نهضت تأمین مسکن مددجویان است که با تسهیلات ویژه در اختیار مددجویان قرار می‌گیرد به طوریکه برای هر واحد مسکونی 4 میلیون تومان وام بلاعوض از سوی سازمان بهزیستی پرداخته شده است.

وی با اشاره به مشارکت خیرین در تکمیل این واحدها افزود: 5 میلیارد تومان نیز از سوی خیرین برای تکمیل واحدهای مسکونی هزینه شده است.

دکتر هاشمی خاطرنشان کرد: دراین واحدها مددجویان بهزیستی از پرداخت هزینه انشعابات آب، برق، گاز و فاضلاب معاف هستند.

maskanemehr1

دکتر صادقی مدیر کل بهزیستی استان اصفهان نیز در این مراسم با اظهار اینکه در حال حاضر خانواده ای دارای بیش از سه معلول در استان وجود ندارد که فاقد مسکن باشد افزود: مسکن و اشتغال دو نیاز اصلی مددجویان بهزیستی است.

مدیر کل بهزیستی استان اصفهان با اشاره به مشارکت و همکاری خیرین شهرستانی و تلاشهای همکاران اداره بهزیستی شهرستان شاهین شهر و میمه گفت: همواره با یاری و مساعدت خیرین و تلاش همکاران بهزیستی در سطح استان، مدیریت جهادی صورت گرفته تا در راستای کاهش محرومیت‌ در جامعه گام های موثری برداشته شود.

دکتر صادقی توضیحاتی در خصوص روند ثبت نام و چگونگی ساخت پروژه مذکور داد و گفت: از آغاز سال ۸۹ تا پایان سال۹۲، ۴۶۰ نفر از مددجویان تحت پوشش بهزیستی شهرستان شاهین شهر و میمه و شهرستانهای همجوار« اصفهان ، خمینی شهر، دولت آباد نجف آباد و فلاورجان» جهت مسکن مهر ثبت نام کردند. که از این میان ۲۷۰ نفر از مددجویان شهرستان شاهین شهر و میمه و حدود ۱۰۰ نفر از مددجویان شهرستانهای همجوار در پروژه مذکور جانمایی شدند.

وی افزود از تعداد ۲۷۰ واحد مسکونی مهر مددجویی شهرستان شاهین شهر و میمه ، ۶ واحد به خانواده های دارای سه معلول ، ۷۴واحد به خانوار های بی سرپرست، ۱۵واحد به خانوارهای دارای سرپرست از کار افتاده و مابقی واحدها به مددجویان حوزه های توانبخشی و اجتماعی واگذار گردیده است.

در پایان این مراسم کلید یکی از واحدهای مسکونی به صورت نمادین توسط ریاست بهزیستی کشور به یکی از مددجویان تحویل شد.

گفتنی است حداقل متراژ واحد های یک خوابه این پروژه ۲۷۰ واحدی ۶۷ متر و حداکثر متراژ واحد های دوخوابه ۹۶ متر مربع می باشد

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.