۱۳:۱۵ - شنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۳

حسینعلی حاجی دلیگانی:

در انتقال نقش بانوان در دفاع مقدس خوب عمل نشده است

نماینده شاهین شهر در خصوص انتقال تجربه و نقش بانوان در دفاع مقدس به نسل های آینده بیان داشت: یکی از روشها نوشتن خاطرات و حضور خانم ها در جنگ است و راهکار دیگر باید مجموعه ای در کشور راه اندازی شود که ارزشهای نسل اول و دوم انقلاب را به نسل های بعد منتقل کند، که به نظر می رسد جای این موضوع بسیار خالی است البته بنیاد حفظ آثار را داریم اما این مربوط به دفاع مقدس است.

به گزارش پایگاه خبری“شاهین نا“ به نقل ازپایگاه خبری 598: سردار حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو یی با این پایگاه خبری در خصوص نقش و حضور زنان در دفاع مقدس اظهار داشت: یکی از نقش های اساسی خواهران در دفاع مقدس نقش تههیج گری و ایجاد انگیزش در مردان برای حضور در دفاع مقدس بود که خیلی اثرگذار هم بود یعنی اینکه  اگر خانم ها همراهی نمی کردند طبیعتا ما نمی توانستسم اینقدر گرم و پرشور در دفاع مقدس شرکت کنیم.

وی در ادامه افزود: نکته دوم تربیت نسلی که بتواند در دفاع اینگونه جانفشانی نماید همه دست آورد تربیتی خانم ها بود، و مصداق آن همان جمله معروف حضرت آمام(ره) که فرمودند از دامن زن است که مرد به معراج میرود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی نقش خانم ها را در دفاع مقدس اساسی برشمرد و گفت: نکته سوم و اساسی  پشتیبانی از جنگ بود که خاطرات زیادی در این زمینه وجود دارد، خانم ها کارگاههای نانوایی که راه انداخته بودند و نان تهیه کرده و به جبهه میفرستادند،و این کار با  نیت اعتقاد و عشقی که داشتند انجام میشد.

سردارحاجی در ادامه خاطرنشان کرد: از دیگر کارهای بانوان ایجاد کارگاههای تولید لباس برای رزمندگان در جبهه ها بود که وقتی در شب عملیات یک بسته تنقلات به رزمنده ای داده می شد چقدر می توانست اثرگذار باشد، و اینکه خانم ها در خط مقدم جبهه هم فعال بودند و بیشترنیروهای بومی منطقه خوزستان وغرب درخط مقدم جنگ حضورداشتند،مانند همین نویسنده کتاب دا  که دراین جهت هم تلاش می کردند.

این نماینده مجلس در ادامه نقش بانوان در دفاع مقدس گفت: نقش بانوان در پرستاری از مجروحین جبهه  بسیار موثربود  و بیشتر خانم ها بودند که در درمان رزمندگان نقش داشتند.

نماینده شاهین شهر در خصوص انتقال تجربه و نقش بانوان در دفاع مقدس به نسل های آینده بیان داشت: یکی از روشها نوشتن خاطرات و حضور خانم ها در جنگ است و راهکار دیگر باید مجموعه ای در کشور راه اندازی شود که ارزشهای نسل اول و دوم انقلاب را به نسل های بعد منتقل کند، که به نظر میرسد جای این موضوع بسیار خالی است البته بنیاد حفظ آثار را داریم اما این مربوط به دفاع مقدس است.

وی در پایان گفت: اعتقاد بنده این است که زمینه هایی که باعث بوجود آمدن انقلاب اسلامی شده و در ادامه خود انقلاب و ارزشهایی که در انقلاب آفریده شده که یکی از آنها هم دفاع مقدس بوده و حضور پررنگ بانوان در آن می باشد را می بایست یک مجموعه ای متولی آن باشد که اینها را به نسل بعد منتقل کند که کاملا جای چنین نهادی خالی است.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.