۱۷:۴۸ - جمعه ۰۴ مهر ۱۳۹۳

سردار دقیقی در یادواره شهدای شاهین شهر:

ملتی که از خانواده شهیدانش دفاع نکند، لیاقت استقلال و آزادی را ندارد.

رئیس سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح به برگزاری مراسم تجلیل از خانواده های شهدا در سالگرد هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: ملتی که از خانواده شهدا و شهیدانش دفاع نکند، لیاقت استقلال و آزادی را ندارد.

به گزارش پایگاه خبری“شاهین نا“ یادواره شهدا مظهر تجلی قدرت شهدا و یادآور اوج عزت است. یادآور وداع عده ای از خود گذشته با تمامی تمایلات دنیایی و یادآور دلیرمردی و ایثارگری اقتداكنندگان به حسین(ع)است و طی كنندگان راه دوست.

یادواره‌های شهدا جولانگاه مردان گمنامی است كه به سوی اوج عزت و مردانگی پرگشودند و شمع راه ما شدند تا خودمان را پیدا كنیم و در روزمرگی ها، عافیت طلبی ها و زرق و برق های زندگی كلیشه نشویم.

یادواره شهدا برای این است كه بدانیم قیام و كلام و پیام شهدا برای تقویت خط ولایت و تداوم بخشیدن خط امام و رهبری و بصیرت‌افزایی و خدمت‌ بی منت به مردم بوده است. و اینکه بدانیم امروز بر روی خون شهدا زندگی می كنیم و چه سخت است آنانی كه از نام شهید برای خود نان می اندوزند و با نام شهید برای خود نام می سازند.

یادواره شهدا پیچاندن عطر پاكی، اخلاص و وحدت است در جامعه. یادواره شهدا فرصتی است برای تطهیر.

به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس، مراسم معنوی و باشکوه یادواره بیش از یکصد شهید دفاع مقدس شاهین شهر با حضور سرتیپ پاسدارحسین دقیقی رئیس سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح، دکترحسین نافیان مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان، سیرتی مدیر عامل شرکت هواپیمایی هسا، فرماندار شهرستان، امام جمعه، فرمانده و کارکنان سپاه ناحیه شاهین شهر و میمه، فرماندهان نظامی و انتظامی شهرستان، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر،خانواده های معظم شهدا، بسیجیان و اقشار مختلف مردم شاهین شهر شب گذشته در مصلی نماز جمعه این شهر برگزار شد.

سردار دقیقی در این مراسم ضمن گرامی داشت یاد و خاطره 760 شهید و 1620 جانباز شاهین شهر به نقش فرماندهی دوران دفاع مقدس در جنگ تحمیلی اشاره و بیان داشت: بدلیل حساسیت نقش فرماندهی و عدم کفایت بنی صدر در اداره جنگ، اولین و بیشترین نقش متوجه امام خمینی(ره) بود. امام (ره) بهتر از هر کس دیگری جنگ را اداره کرد.

وی در ادامه با بیان خاطرات دوران دفاع مقدس در خصوص تشکیل بسیج گفت: شجره طیبه بسیج محصول تفکر امام بود.

shohadaye shahinshar-15

رئیس سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح فرماندهی جنگ روانی را یکی دیگر از جلوه های فرماندهی امام رحمة الله علیه دانست وافزود: از جمله عوامل توقف ارتش عراق هدایت عملیات روانی جنگ توسط امام (ره)بود، ایشان با تغییر استراتژی دفاعی به استراتژی هجومی موجب موفقیت و شکسته شدن حصرآبادان شدند.

وی افزود: با نامگذاری سال به نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی توسط مقام معظم رهبری، باید همان فرماندهان دیروز جبهه  و جنگ در خدمت جهاد اقتصادی قرار بگیرند.

دقیقی نیاز به فرماندهی جهادی برای حل مشکلات اقتصادی کشور مطرح کرد و افزود: امروز به فکر جهادی که بتواند اقتصاد مقاومتی را در راستای تدابیر فرماندهی معظم کل قوا هدایت و اداره کند نیاز داریم.

وی در ادامه با بیان اینکه امروزهر کسی اقتصاد مقاومتی را آن طوری که دوست دارد معنا می کند افزود: نقش مردم باید دراقتصادمقاومتی دیده شود نباید تنها مشکلات اقتصادی را بر دوش  آنان گذاشت .

رئیس سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح به برگزاری مراسم تجلیل از خانواده های شهدا در سالگرد هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: ملتی که از خانواده شهدا و شهیدانش دفاع نکند، لیاقت استقلال و آزادی را ندارد.

سردار دقیقی در ادامه با تاکید بر اینکه شهدا زنده هستند و راه درست را نشان می دهند، گفت: راهی که شهیدان به جوانان این مرز و بوم نشان می دهند، اطلاعت از ولایت و رهبری وهدایت در این مسیر است.

وی با بیان اینکه پیروزی نتیجه اطاعت و حمایت از ولایت و رهبری است گفت: هیچ مسیری ما را به هدف نمی رساند مگرمسیر اطاعت از ولایت و رهبری.

shohadaye shahinshar-13

در ادامه رئیس سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح به مسئله گروه های تروریستی دست پرورده استکبار اشاره کرد و گفت: امروز و در حالیکه به فرموده حضرت امام(ره) امروز اسلام با اقتدار سنگرهای کلیدی جهان را فتح می کند دشمنان اسلام با عناوین مختلفی از قبیل داعش، النصره و جیش العدل و… به جنگ با مردم منطقه آمده‌اند.

وی افزود: آمریکا و هم پیمانانش با حمایت از گروه های تروریستی سعی بر این دارند که چهره ای کریه و زشت طالبانی از اسلام به نمایش بگذارند. اسلام ناب محمدی اسلام مقاومت در برابر صهیونیسم درغزه است.

سردار دقیقی وحدت میان مسئولین شاهین شهر را گرانبها دانست و افزود: به شما مردم شاهین شهر تبریک می گویم این وحدت نعمت بسیار گرانبهایی است که باید قدر آن را دانست و در راه خدمت به مردم استفاده شود.

اقامه نماز جماعت مغرب و عشا، رونمایی از کتاب یادمان شهدای شاهین شهر، مداحی توسط مداح اهل بیت، اجرای بابایی خواننده جوان کشور، حمل کتاب شهدای شاهین شهر توسط جمعی از بسیجیان و اهدا به امام جمعه شهر از جمله برنامه های دیگر این مراسم بود.

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.