۰۸:۰۰ - دوشنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۲

یک هفته اکران عمومی فیلم

سومین جشنواره مردمی فیلم عمار در شاهین شهر

پس از یک هفته اکران محصولات سومین جشنواره مردمی فیلم عمار در شاهین شهر، مراسم اختتامیه طرح اکران برگزار شد .

SAM_0639

پس از یک هفته اکران محصولات سومین جشنواره مردمی فیلم عمار در شاهین شهر، مراسم اختتامیه طرح اکران برگزار شد .

به گزارش پایگاه خبری شاهین نا، در این مراسم مستند ادگاردو (روایت زندگی یک مبلغ آرژانتینی، سهیل ( ادگاردو ) اسعد اکران شد، و سپس ادگاردو اسعد در خصوص وضعیت مسلمانان شیعه در آمریکای جنوبی  و تبلیغ در کشورهای این منطقه در جمع شرکت کنندگان سخنرانی کرده و به سئوالات مطرح شده پاسخ دادند.

ادگاردو اسعد در این مراسم با بیان اینکه تاریخ اسلام و مسلمین در آمریکای لاتین به 150 سال پیش برمی گردد، اظهار داشت مشکل اصلی مسلمانان در جامعه کاملا غیراسلامی زندگی کردن، ازدواج و تعامل با غیر مسلمانان است. که این مسئله بر تربیت فرزندان بسیار تأثیرگذار می باشد.  نسل بعدی مسلمانان به قدری دینشان ضعیف شده که کلا مسیحی شده اند یا فقط اسم اسلام را دارند و سبک زندگی آنان با مسیحیان فرقی ندارد. وهمچنین اطلاعات دینی مذهبی آنان خیلی کم است که حتی برخی ائمه معصومین را هم نمی شناسند.

وی افزود: در کشور40 میلیون نفری آرژانتین فقط 2 نفر قاری قرآن وجود داشت، که وقتی برای میت مسلمانی از جنوب آرژانتین دعوت می شدند باید 3.000.000 کیلومتر را طی می کردند، با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و اعزام روحانیون و ترجمه کتابهای علامه طباطبایی و شهید مطهری و ایجاد مراکز دینی و تبلیغ دین اسلام تحول عظیمی در بین مردم ایجاد شد، که امروزه در کشوری مثل آرژانتین که روزی فقط 2 نفر قاری قرآن وجود داشت اکنون قاریان بین  المللی زیادی وجود دارد.

دکترعلی قادری، مدیر عامل جامعه فعالین فرهنگی شاهین شهر، درابتدای این مراسم در خصوص فعالیت های فرهنگی انجام شده درسطح شهرستان مطالبی را بیان داشتند.

این جشنواره در طول یک هفته اکران خود در شاهین شهر،  فیلم های مستند، میراث آلبرتا 1، انیمیشن ابراهیم در آتش، پرواز غریب، ننه قربون، عطر معجزه، بابا آمد، حنانه و فیلم کوتاه تا تو هستی را درمدارس، مساجد، پایگاه های بسیج ، دانشگاهها و حوزه های علمیه به نمایش گذاشت که مورد استقبال عمومی قرار گرفت.

تقدیر از ادگاردو(سهیل) اسعد توسط اعضای جامعه فعالین فرهنگی شاهین شهر در بخش دیگری از این مراسم انجام گرفت.

لازم به ذکر است در حاشیه این مراسم، در کنارغرفه محصولات گروه مستند سازی سفیرفیلم که محصولات خود را به علاقمندان عرضه می کرد. نمایشگاه عکس و پوستر این گروه مستند ساز نیز برپا شده بود.

جهت دریافت اخبار جشنواره عمار فیلم اینجا  کلیک  کنید

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.