۱۹:۴۲ - جمعه ۲۸ شهریور ۱۳۹۳

روش صحيح بخور دادن صورت را مي دانيد؟

اگر به علت بيماري خاص پوستي دچار ضايعاتي هستيد و يا به علت سن بالا پوست شما نازک و شکننده است،پيش از انجام بخور صورت با پزشک مشورت نماييد چون ممکن است اثرات سوئي به جا گذارد.

به گزارش“پایگاه خبری شاهین نابه نقل از جوان ایرانی، اين روش را به تمام افراد با هر نوع پوستي توصيه ميکنيم.اما اگر به علت بيماري خاص پوستي دچار ضايعاتي هستيد و يا به علت سن بالا پوست شما نازک و شکننده است،پيش از انجام بخور صورت با پزشک مشورت نماييد چون ممکن است اثرات سوئي به جا گذارد.

مرحله اول:براي انجام بخور، ابتدا صورت خود را بشوييد تا مواد آرايشي يا دارويي و گرد و غبار روي صورت پاک شود.
مرحله دوم:سپس مقداري آب داغ در حال جوشيدن را در يک کاسه بريزيد و مقداري گل بابونه يا نعناع يا آويشن يا بومادران را در آن بيندازيد تا خوشبو گردد.
مرحله سوم:سپس يک حوله روي خود بيندازيد و صوت خود را در مقابل بخار قرار دهيد.در هنگام بخور بهتر است چشمان خود را ببنديد که دچار آسيب نشوند.
مرحله چهارم:آنگاه با نوک انگشتان خود مرتبا پوست صورت را به صورت حلقوي ماساژ دهيد و به آرامي به آن ضربه بزنيد.اين کار باعث تسهيل جريان خون و تسريع دفع مواد زائد و شادابي پوست ميشود.
مرحله پنجم:پس از گذشت ده دقيقه،صورت خود را با آب بشوييد تا منافذ پوستي مجددا تنگ شوند.چون اگر منافذ پوست باز بمانندمنظره نازيبايي را ايجاد ميکنند.
مرحله ششم:پس از شستشوي صورت يک پماد مرطوب کننده بر روي صورت خود بماليد تا رطوبت پوست حفظ شود.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.