۱۰:۴۸ - دوشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۳

حجت الاسلام انصاری:

دولت یازدهم درآغاز کار با مشکلاتی فراتر ازدولت پس از جنگ روبرو بود

معاون امور مجلس رییس جمهوری گفت : مشکلات موجود درآغاز کار دولت یازدهم بسیار فراتر از مشکلات دولت پس از جنگ بود.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان شاهین شهر و میمه “شاهین ناحجت الاسلام والمسلمین ˈانصاریˈ شامگاه شنبه درآیین افتتاح پروژه های فرهنگی وورزشی شهرستان شاهین شهر ومیمه افزود: دولت تدبیر و امید درشرایطی مدیریت کشور را به دست گرفت که نرخ تورم در نقطه ای بی سابقه در تاریخ تورم و به رقم 44 درصد رسیده بود.

وی، رکود سنگین حاکم برواحدهای تولیدی وعرصه اقتصادی، روابط تیره با جامعه جهانی وحتی کشورهای همسایه وفشار سنگین ناشی ازتحریم های ظالمانه دشمنان ازدیگر مشکلات موجود بر سر راه دولت در آغاز کار بود.

انصا ری، وجود 75 هزار طرح بزرگ، متوسط وکوچک ونیمه تمام را که از دو تا 90 درصد پیشرفت داشتند را از دیگر مشکلات موجود در کشور برشمرد که برای اجرا وتکمیل این پروژه ها 450 هزار میلیارد تومان نیاز است.

معاون پارلمانی رییس جمهوری افزود: این بدان معناست که بستر هموار نیست و کارها دشوار است وهمت های والایی را می طلبد ؛ همراهی مردم در این مسیر شرط موفقیت دولت است.

معاون رئیس جمهوری  خاطرنشان کرد: خوشبختانه رییس جمهوری در سایه سیاست هایی که از قبل در قالب سند چشم انداز، اصل 44 وبرنامه پنجم توسعه وجود داشت و همچنین برنامه راهبردی درسیاست خارجی ومذاکرات هسته ای با تمام توان و اراده وارد عرصه شد.

حجت الاسلام انصاری افزود: درگام اول درعرصه جهانی برای کاهش فشار تحریم ها ی ظالمانه دشمنان، آهنگ کارزار با کشورهای رقیب شروع شد و رییس جمهوری با شجاعت پا به میدان گذاشت.

وی ادامه داد: رییس جمهوری دراین مسیر براساس نیاز کشورباشجاعت و شهامت حسینی، همانطور که ایران درهشت سال دفاع مقدس از خود نشان داد وارد شد .

انصاری، انتقادات برخی همراهان را درموضوع صلح ومذاکره از دیگر مشکلات فرا روی رییس جمهوری برشمرد.

معاون رییس جمهوری افزود: به هر حال عرصه دیپلماسی برای تغییر منافع مردم عرصه آسانی نبود ونیاز به مردان توانایی داشت که انتخاب شدند تابا توجیه داخلی و بین المللی به فعالیت خود بپردازند.

وی، ترک برداشتن دیوار تحریم ها وپیشبرد مذاکرات هسته ای با قدرت و قاطعیت و حمایت مردم و رهبر معظم انقلاب از دولت را در این مسیر بسیار مهم برشمرد.

انصاری با اشاره به آغاز فعالیت دولت یازدهم با شعار اعتدال وامید گفت: اعتدال به معنای پرهیز ازافراط و تفریط و تندروی و کندروی است.

حجت الاسلام انصاری، همچنین اعتدال راحرکت درمسیر کرامت انسانی و آرامش و نشاط اجتماعی برشمرد وگفت: به این منظور دولت دریکسال فعالیت بدون وقفه خود به دنبال اعتلای جایگاه ایران وارائه چهره ای موفق از انقلاب اسلامی و مردم در عرصه های جهانی است.

معاون پارلمانی رییس جمهوری گفت: امروز ایران، محور ثبات امنیت حتی در کشورهای عراق، افغانستان و سوریه است

وی افزود: امروز سران کشورهای بزرگ که تا پیش از این در سطح مدیران تنها اجازه ورود به ایران را به دلیل تحریم ها داشتند، در نوبت آمدن به ایران هستند و از سوی دیگر دعوت های پی در پی از رییس جمهوری ما برای حضور در کشورهای دیگر می شود.

انصاری موفقیت های دولت درعرصه داخلی ازجمله کاهش نرخ تورم به 23 درصد و بررسی وکمک به برداشتن رکودی که گریبانگیر صنایع بوده است را از دیگر اقدامات مهم دولت دراین مسیر برشمرد.

حجت الاسلام انصاری افزود: زیبنده نیست که واحدهای تولیدی با30تا 40درصد کار کنند وعلت آن هم نبود نقدینگی ورکود درخرید و صادرات و پایین بودن توان وام دهی بانک ها باشد.

وی با اشاره به برنامه های ویژه دولت برای این مشکلات اقتصادی پیش بینی کرد که تا پایان سال با اصلاحات ساختاری که دولت در عرصه اقتصادی صورت می دهد بر بخش بزرگی از این مشکلات فائق آید.

معاون پارلمانی رییس جمهوری با اشاره به خشکی زاینده رود درپی کم آبی های اخیر گفت : مساله زاینده رود به مثابه زخمی است که بر سیمای زیبای اصفهان قرار دارد.

انصاری افزود : دغدغه زاینده رود ومشکل آب کشور، دغدغه اول دولت است که به همین منظور هشت میلیارد دلار ازمنابع صندوق توسعه ملی ودو میلیارد دلار نیز از اعتبارات دولت با اولویت مهار آب های مرزی وآب هایی که درمعرض هدر رفت قرار دارد دراختیار وزیر جهاد کشاورزی و وزیر نیرو قرار گرفته است.

وی همچنین اصفهان را چشم و چراغ و پایگاه تحرک در کشور برشمرد و گفت: این استان ظرفیت آن را دارد که استان های دیگر را به دنبال خود حرکت دهد.

وی شیوه آبیاری غرقابی را شیوه ای منسوخ شده حتی در کشورهایی که مشکل کمبود آب ندارند عنوان کرد وگفت: دراین شرایط استفاده از این گونه شیوه ها و حتی سیستم های قطره ای وبارانی، زیبنده کشور نیست.

حجت الاسلام انصاری افزود: اصفهان باید استانی نمونه وپایلوت در انتقال سطح بهره وری در کشور باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.