۱۰:۵۸ - سه شنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۳

موبایل تان را از اتاق خواب بیرون بیندازید

دفعه بعد که خواب تان نبرد و دایم توی این فکر بودید که فردا توی جلسه چکار کنید یا در را قفل کرده اید یا نه، شاید با یک کار ساده خواب تان ببرد: موبایل را از کنار تخت بردارید و از اتاق خواب بیرون بگذارید.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان شاهین شهر و میمه “شاهین نابه گزارش «دیلی میل» و «Ofcom»، یک بررسی نشان می دهد که از هر 10 نفر، 8 نفر موبایلش را کنار تخت می گذارند و حدود 5 نفر هم از زنگ آن برای بیدار شدن استفاده می کنند.

اما متخصان نگران اثرات ناخوشایند این کار هستند. اول اینکه می تواند آدم را زیادی حساس و گوش به زنگ کند و بنابراین خواب کیفیت لازم را پیدا نمی کند و فرد دچار کم خوابی می شود، اما در عین حال، متخصصان هشدار می دهند نگه داشتن موبایل کنار تخت حتی ممکن است باعث سر درد و سرگیجه هم شود.

مشکل اصلی هم نوری است که گوشی های همراه تولید می کنند و باعث می شود ریتم طبیعی بدن به هم بریزد و فکر کند روز است. نور گوشی باعث تحریک سلول های عقب چشم می شود و از آنجا هم به مغز پیام داده می شود که روز شده. در حالی که شب، بدن هورمونی تولید می کند که باعث خواب آلودگی می شود. در هر حال، به خصوص مراقب نور موبایل، تبلت و… خودتان باشید.

نامه نیوز

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.