۲۱:۱۶ - پنجشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۲

دکتر حسین بانکی

پیشرفت و نشاط در سایه روابط صحیح و نشاط آفرین

زندگی یک جریان دو سویه است که یکطرف مشکلات ، نگرانی ها و فشارها قرار دارد و سوی دیگر آن لذت ، پیشرفت و نشاط است که در سایه روابط صحیح و نشاط آفرین پایدار می گردد .

1392725

زندگی یک جریان دو سویه است که یکطرف مشکلات ، نگرانی ها و فشارها قرار دارد و سوی دیگر آن لذت ، پیشرفت و نشاط است که در سایه روابط صحیح و نشاط آفرین پایدار می گردد .

به گزارش پایگاه خبری شاهین نا، دکتر امیرحسین بانکی در همایش نشاط در خانواده که در تالار شیخ بهایی شاهین شهر برگزار شده بود، اظهار داشت: مودت و رحمت در خانواده دوهدیه الهی است که همه ما باید شکر گزار این نعمت باشیم و با ظرافت از آن مراقبت نماییم تا به نشاط معنوی در زندگی مشترک برسیم.

وی با اشاره به اینکه خانواده سلول بنیادی و حقیقی پیکر جامعه است که سلامت آن سلامت روحی و رشد فکری جامعه را در پی دارد گفت : زندگی یک جریان دو سویه است که یکطرف مشکلات ، نگرانی ها و فشارها قرار دارد و سوی دیگر آن لذت ، پیشرفت و نشاط است که در سایه روابط صحیح و نشاط آفرین پایدار می گردد .

دکتر بانکی بابیان اینکه خداوند مودت و رحمت را برای زن و شوهر جعل کرده تا آرامش آنها را ضمانت کند بیان داشت: حال اگر هر یک از ما ، کانون این مودت و رحمت باشیم و برای ظهور آن بر دیگری پیشی گیریم ، خود را در جایگاه جعل الهی قرار داده ایم و سهم بیشتری از مظهریت و تجلی الهی دریافت خواهیم کرد .

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود گفت : اصولاً مرد در کشاکش زندگی احتیاج به آرامش دارد تا بتواند راه را ادامه دهد و آن وقتی است که در محیطی سرشار از محبت و عواطف خانوادگی قرار بگیرد . کمااینکه زنان نیز در زندگی به تلاطم برخورد می کنند و چون روح ظریف تری دارند باید دامنه آسایش آنها با تکیه به شوهر تضمین شود .

وی افزود : برای ایجاد مودت در زندگی از ابراز علاقه به همسر ابا نکنید و همسر خود را بخاطر خودش و نه بخاطر مقام و موقعیت او دوست داشته باشید .

دکتر بانکی همچنین ، عفو کردن ، جبران مافات ، هدیه دادن ، دوری از خودخواهی را از دیگر عوامل ایجاد مودت در زندگی مشترک و در نتیجه نشاط در خانواده بیان کرد .

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.