۱۵:۵۸ - سه شنبه ۰۴ شهریور ۱۳۹۳

حجة الاسلام والمسلمین قرائتی؛

معلمان سرمايه‌دارترين مردم جهان است

رييس ستاد اقامه نماز كشور گفت: سرمايه دار ترين مردم جهان، معلمان هستند زيرا سرمايه آنها، انسان است.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان شاهین شهر و میمه “شاهین ناحجت الاسلام و المسلمين قرائتي در سومين روز از اردوی معرفتی ـ فرهنگی حیات طیبه وی‍ژه دانشجو معلمان و فعالان فرهنگي پسر دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور‌ كه در دانشگاه فرهنگیان شهید بهشتی مشهد در حال برگزاری است، با بيان اينكه بيش از 40 سال معلم بوده‌ام، گفت: تا به امروز براي دانشجويان، اساتيد و حوزويان سخنراني در قالب كلاس زياد داشته‌ام و علت آن، اين است كه شهيد بهشتي(ره) در زمان حيات خويش اين كار را از من در خواست كردند و بنده هم قبول كردم.


وي در ادامه با اشاره به اينكه اولين معلم هستي خداوند عالم است، اظهار داشت: بعد از خدا، رسول اكرم(ص)، جبرييل و ائمه هدي(ع) معلمان بشر هستند و شما دانشجويان در مسير آنها حركت مي‌كنيد لذا بايد از اين مقام و جايگاه بهره‌ي كافي را ببريد.

اين مفسر قرآن کریم در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: در معلمي پول و مال زيادي وجود ندارد لذا معلمان در اين حرفه، فقط با اخلاص و نيت خدايي كار كنند تا خداوند در قبال عمل آنها بركت را برايشان رقم بزند. معلمي كه براي خدا به تعليم و تربيت مي‌پردازد، نَفَس كشيدنش هم عبادت محسوب مي‌شود.

وي با اشاره به اينكه معلمان بايد هفته‌اي يك كتاب مطالعه كنند، گفت: به كتاب‌ها و دروس دانشگاهي قناعت نكنيد و براي خود سير مطالعاتي تدوين كرده و كتاب‌هاي اعتقادي، روايت و تفسير را رأس مطالعات خود قرار دهيد.

پيشرفت كشور در دستان معلم

 حجت الاسلام قرائتي با بيان اينكه معلم مي‌تواند پيشرفت كشور را رقم بزند، افزود: براي دانش‌آموز وقت بگذاريد و گاهي اوقات چهره به چهره و خصوصي براي افراد تعليم و تربيت داشته باشيد.

این خطیب برجسته اظهار داشت: در تدريس و كلاس‌داري از يكنواختي بر حذر باشيد و در جواني خود را به علم، نگرش عالی و همت بلند مجهز كنيد تا در آينده ثمره‌ي بيشتري داشته باشيد.

وي با اشاره به اينكه داشتن انس با قرآن و احاديث لازمه تعالی يك معلم است، گفت: معلمين با يك اسلام شناس در تماس باشند و در تربيت دانش‌آموزان از راهنمايي و تجربيات وي استفاده كنند.

رييس ستاد اقامه نماز كشور درپايان خطاب به دانشجو معلمان خاطر نشان كرد: مدرك ليسانس و فوق ليسانس پايان درس نيست، فارغ التحصيلي درفرهنگ اسلام بي معناست و معلم بايد عطش كسب علم را در دانش آموز بيشتر كند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.