۱۱:۵۶ - دوشنبه ۰۳ شهریور ۱۳۹۳

استیضاح فرجی دانا راه را بر دادگاه مهدی هاشمی شفاف ساخت

در دو سه سال گذشته افشاگری های مهمی درباره نقش مهمی هاشمی در راه اندازی ستاد کمیته صیانت از آرا و القای دروغ تقلب،‌ هدایت میدانی آشوب های خیابانی و تامین مالی فتنه گران انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان شاهین شهر و میمه “شاهین نابه نقل از حرف ناب، این روزها جریانات رسانه ای کشور توجه ویژه ای به دادگاه مهدی هاشمی، متهم فراری فتنه ۸۸ دارند. مهدی هاشمی توانست پس از اینکه در سال 88 از ایران خارج شود به پشتوانه پدرش اکبر هاشمی رفسنجانی به عنوان رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد حکم ریاست دفاتر دانشگاه آزاد در خارج از کشور معرفی شود تا شاید چند صبایی را به دور از هر گونه جنجالی به سر برد .

سپس بعد از گذشت چند سال از این ماجرا سال گذشته با خیال اینکه این ماجرا به پرده فراموشی سپرده شده است به ایران بازگشت تا دوباره روزگار را از نو سپری نماید.

در دو سه سال گذشته افشاگری های مهمی درباره نقش مهمی هاشمی در راه اندازی ستاد کمیته صیانت از آرا و القای دروغ تقلب،‌ هدایت میدانی آشوب های خیابانی و تامین مالی فتنه گران انجام شده است.

اما اقدام انقلابی دستگاه قضا در خصوص دایر کردن دادگاه مهدی هاشمی و بازخواست در خصوص اقدامتش خواب خوش را از سر او پراند.

عدالت اسلامی بر پایه مروت اسلامی است و رابطه بازی را نمی پسندد

اگر دولت بخواهد با همین وضعیت به امثال این چنین آقا زاده هایی بها بدهد و فضای جامعه را به سمت رانت خواهی سوق دهد مسلما بسیاری از زیرساختهایی اقتصادی کشور که می بایست در دهه اخیر توسعه پیدا کنند در هاله ای از ابهام قرار می گیرند . همچنان که ما در دولت های سازندگی و اصلاحات شاهد آن بودیم که آقا زاده ها چطور صنعت نفت ایران را به پشتوانه پدرانشان به تاراج برده بودند .

دادگاه اسلامی دادگاهی است که بتواند حق مورد ظلم واقع شده را از ظالم بستاند. خوشبختانه قوه ی قضاییه در چند سال اخیر قاطعیت محکمی در برخورد با مفاسد اقتصادی از خود نشان داده است اما دادگاه اسلامی نیاز به پشتوانه مردمی جهت اجرای عدالت نیز دارد.

نظام اسلامی نظامی است بر پایه مردمسالاری دینی که می بایست در همه ارکان نظام به قوت تجلی یابد.مردم می بایست همچون بقیه صحنه های اجتماعی و سیاسی کشور از قاطعیت اخیر دستگاه قضا در به اجرا درآوردن عدالت بیش از پیش حمایت نمایند .

در جمهوری اسلامی مجازات امثال این چنین آقا زاده هایی کم نیست . کم نیستند بزرگ مردانی که خود پسران خود را به محکمه برده اند و به دور از نگاه قومیت گرایی خود به اجرای موازین شرع الهی در مورد فرزندانشان پرداختند که می بایست الگوی امروز این پدران قرار گیرند.

آقازاده های که در خدمت منافع کشور نیستند

کشور ظرفیت های زیادی دارد، اقتصاد یکی از ظرفیت های عظیم در ایران اسلامی است.اقتصاد ایران در سالیان اخیر وابستگی زیادی به نفت داشته است. در این بین این وابستگی برای برخی آقا زاده ها توانسته سود زیادی را حاصل کند. شاید خیال واهی این آقازاده ها سهم خواهی بوده است که بی شک زیاده خواهی بیش نمی باشد. انتظار عموم مردم در برخورد با دادگاه آقا زاده ها، اجرای مشی بزرگانی همانند مشی امام خمینی (ره) است که دستگاه قضا می بایست این راه را دنبال نماید.

ماجرای استات اویل چرا هنوز در هیچ دادگاه داخلی پیگیری نشده است؟

با وجود اينکه بر اساس اسناد و مدارک موجود در پرونده استات اويل فساد وجود دارد، حتي اين شرکت در دادگاه‌هاي خارجي محکوم شده، اما تاکنون در داخل کشور به اين پرونده رسيدگي قضايي نشده است.

سرگرگ باید همان اول برید   نه چون گوسفندان مردم برید

اقدام دستگاه قضا در محاکمه ی مهدی هاشمی از یک طرف می تواند مشت محکمی باشد بر یاوه گویی های قدرت طلبانی که چشم به این دادگاه دوخته اند تا به آزادی مهدی هاشمی بیانجامد، از طرفی دیگر می تواند فرصت و راه را برای حضور و حرکت در چنین راه هایی برای همیشه به روی اقا زاده ها ببندد تا خیال ارث پدریشان را برای همیشه به گور ببرند.

اجرای علنی دادگاه مهدی هاشمی گامی در پیشبرد عدالت اجتماعی

اگر امثال مهدی هاشمی در یک فضای شفاف و به دور از هر گونه سیاهی نمایی مورد بازخواست قرار گیرند مردم بعنوان مهمترین شاخصه مردم سالاری دینی به قضاوت در خصوص عملکرد آقا زاده ها خواهند پرداخت و معیار قضاوت در امثال این موارد نباید بر محور قضاوت رسانه ای باشد.

اینک زمان پاسخگویی است

مهدی هاشمی باید مانند آن مجرمی که هیچ کسی را در این کشور ندارد مجازات شود و در این مجازات به هیچ عنوان نباید سبقه خانوادگی او لحاظ شود.در دادگاه مهدی هاشمی نباید هیچ نظری از بیرون اعمال گردد، باید دادگاه در یک فضای سالم و به دور از هر حاشیه ای به قضاوت در مورد اقدامات ایشان بپردازد.

کارت قرمز مجلس به فرجی دانا راه را بر دادگاه مهدی هاشمی روشن ساخت

“فرجی دانا از کابینه رفت” مهمترین تیتر این روزهای روزنامه های تهران بود، شاید یکی از مهمترین نکاتی که در این استیضاح جلب توجه می کرد این بود که فتنه گران در جمهوری اسلامی نقشی ندارند .

اما جالب اینجاست که متهم فراری فتنه 88 این روزها در محکمه در حال پاسخگویی در قبال اقدامتش در فتنه 88 می باشد.

پیام مهمی که استیضاح فرجی دانا به دادگاه مهدی هاشمی صادر می کند این است که مهدی هاشمی می بایست نسبت به اقداماتش در فتنه 88 پاسخگو باشد و در این بین راه گریزی نیست.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.