۲۱:۱۳ - یکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲

دکتر رشید زاده

هویت طلبی ویژگی اصلی جوانان

همایش (دختران و فرزانگی) که به همت کانون بانوان و همکاری سازمان آموزش و پرورش شهرستان در تالار شیخ بهایی برگزار شد.

13927552

همایش (دختران و فرزانگی) که به همت کانون بانوان و همکاری سازمان آموزش و پرورش شهرستان در تالار شیخ بهایی برگزار شد. 

دکتر حمید رشید زاده استاد روانشناسی بالینی در همایش (دختران و فرزانگی) که به همت کانون بانوان و همکاری سازمان آموزش و پرورش شهرستان در تالار شیخ بهایی برگزار شد گفت: رفتار و برخورد بزرگترها خصوصاً آموزگاران و والدین که جنبه الگو برای نوجوانان و جوانان دارند، برافکار ورفتار و حتی شخصیت آنان بسیار تأثیر دارد و حضرات معصومین (ع) که آموزگاران راستین بشر هستند دراین خصوص توصیه های جالب و کاربردی دارند که اگر مطابق آن رفتار شود، بسیاری از مسایل جوانان حل خواهد شد.

وی افزود: اگر به فرزندانتان وعده دادید حتماً به آن عمل نمائید زیرا جوانان باید وفاداری و صداقت را از شما بیاموزند.

به اعتقاد این استاد : فرزندان در سن نوجوانی و جوانی بعنوان وزیر ومشاور ما قلمداد شده اند و باید آنهارا در روند امور زندگی شریک سازیم و از اندیشه و توانمندی ایشان بهره بگیریم.

دکتر حمید رشید زاده گفت : یکی از اصول موفقیت در ارتباط با جوانان ، دانستن زبان و ادبیات آنهاست و اگر مشکلی در راهنمایی این نسل وجود دارد بیشتر در فهمیدن زبان ومنطق جوانان است.

این روانشناس همچنین درباره باورمندسازی جوانان و ایجاد اعتماد به نفس در آنان مطالبی بیان داشت.

وی در خصوص یافت شخصیت در یک جوان یادآور شد: از ویژگی این دوران هویت طلبی است چرا که هنوز تصویر دقیق و صحیحی از خود ندارد و نمی داند کیست و چه باید بکند و به همین خاطر و در یک لحظه دهها (من) را برای خود فرض می کند و نوعی گسستگی در شخصیت فردی و اجتماعی او بروز می یابد.

آنگاه سخنران راهکارهایی شامل اجازه دادن به جوان برای تجزیه و تحلیل افکار ، واگذاری مسئولیت اجتماعی و تبیین شاخص های زندگی دینی و توجه دادن وی به موازین زندگی ساده را پیشنهاد کرد.

در آغاز این نشست ، جهانگیر شفیعی رئیس سازمان آموزش و پرورش شهرستان ازحضور دانش آموزان در همایش تشکر کرد و با ارائه یک بحث تطبیقی شرایط فرزانگی در جهان معاصر را مورد تجزیه تحلیل قرار داد. وی نتیجه گرفت : آنکس که در فضای مجهول گام می زند در جهل باقی خواهد ماند و جوانان باید پیله جزم اندیشی و ایستادگی را در نوردند تا به فرزانگی برسند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.