۰۹:۱۵ - جمعه ۱۷ مرداد ۱۳۹۳

نبود خبرنگارحرفه‌ای دغدغه امروز رسانه در شاهین شهر

وقتی خبرنگار شدی همه دغدغه ات تهیه خبر و نوشتن صحیح خبر می شود. دغدغه رسیدن و تلاش برای فهمیدن، دقت و جسارت پرسیدن و کنکاش کردن، دغدغه رنج مردم و جسارت دفاع از حقوق شان می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان شاهین شهر و میمه “شاهین ناخبرنگاران طلایه داران جبهه آگاهی و چشم بینا و زبان گویای مردم هستند و وجدان بیدار جامعه و تصویر گر زمان خویشند و سلامت فکری و فرهنگی جامعه، مرهون تلاش های خستگی ناپذیر آنهاست.

پیشکسوت:

– مصطفی جوکار خبرنگار پیشکسوت شاهین شهر در هفته نامه خبررسان – خبرنگار شخصیتی امانت دار است که که می بایست وقایع را بر اساس صحت و در عین حال امانت داری به مخاطب انتقال دهد و در این راستا از بروز تنش های شخصی در انتقال پرهیز نماید.

دغدغه امروز رسانه در شاهین شهر نبود خبرنگار حرفه ای وامانت داران واقعی خبراست، تا روزی که خبرنگاران غم نان داشته باشند و برای انتقال خبر وابسته به مراجع سیاسی باشند انتظار نمی رود که بتواند آزادانه به امانت داری بپردازد این درد بزرگ جوامعی مانند شاهین شهر می باشد.

 شاهین نا:

–  هفدهم مردادماه سال 77 که شهید محمود صارمی بزرگ مرد عرصه خبر و اطلاع رسانی در مزار شریف افغانستان بدست قومی بیگانه با تعالیم نورانی اسلام و بی خبر از قوانین بین المللی به شهادت رسید و تقویم رسمی کشور به روز خبرنگار مزین شد فکر نمی‌کردم من هم روزی عنوان خبرنگاری را داشته باشم .

می گویند برای خبرنگار شدن باید تخصص و ابزار لازم را داشته باشی اما به نظر من مهمترین لازمه خبرنگاری داشتن عشق است. خبرنگار بودن امروز وجدان می خواهد و صداقت و سینه ای امانتدار،

وقتی خبرنگار شدی همه دغدغه ات تهیه خبر و نوشتن صحیح خبر می شود. دغدغه رسیدن و تلاش برای فهمیدن، دقت و جسارت پرسیدن و کنکاش کردن، دغدغه رنج مردم و جسارت دفاع از حقوق شان می‌شود.

وقتی خبرنگار شدی باید رازدار باشی، باید صبور هم بشوی خوب ببینی و خوب بشنوی و از همه مهمتر خوب هم بنویسی.

وقتی خبرنگار شدی باید پشتکار هم داشته باشی باید صادقانه تلاش کنی، زیرا تو مسئول رساندن صدای مظلومی هستی که مورد ظلم و جور ستمکاری قرار گرفته. همانگونه که تلاش صادقانه و اقدام به موقع شهید صارمی در افغانستان موجب شد تا دنیا، از ظلم و جوری که سال ‎ها بر ملت مظلوم و در بند افغان می‌گذشت، آگاه شود.

وقتی خبرنگار شدی باید حافظ اخبار و آبروی انسانها بشوی، خدای نکرده با کلامی باعث تهمتی و یا آبرو ریزی کسی نشوی، وقتی این ارزشها را داشته باشی قلم و نوشته هایت ارزشمند می شوند.

وقتی خبرنگار شدی برای نوشتن هر خبر و گزارشی، استرس تمام وجودت را فرا می گیرد که چیزی را جا نینداخته باشی.

وقتی خبرنگار شدی باید سعی کنی از یادت برود که برای تهیه یک خبر چه بی مهری ‎ها از برخی مسوولین که پا به پای آنها دویده ‎ای، دیده ‎ای و خاطرت را رنجانده ‎اند و این بی ‎مهری ‎ها باید از یادت برود.

خبرنگار شدن یعنی اینکه

–  شب عید است و تو هنوز وقت نکردی سروسامانی به خانه و زندگیت بدهی و مجبوری همه کارهایت را دقیقه ۹۰ انجام دهی…

جمعه است و همه در حال استراحت ولی تو مجبوری سوژه خبریت را دنبال کنی، به فلان جلسه بروی و بازدید از جایی داشته باشی…

وقتی که هنگام مصاحبه با یکی از مسئولین تلفنت زنگ می خورد و خبر فوت یکی از آشناهایت را بتو می دند و تو باید به خودت مسلط باشی تا افکارت از هم نپاشد و بتوانی سوژه ات را به خوبی دنبال کنی.

–  امروز خدا را شکر می کنم که فرصت خبرنگار بودن را به من داد،از اینکه به من فرصت داد تا چشمهایم را بازتر کنم و گوشهایم را تیزتر، به من فرصت داد تا قلم به دست بگیرم و تفکر کنم

پایگاه خبری شاهین نا روز خبرنگار را به تمامی خبرنگاران و فعالان عرصه اطلاع‌رسانی تبریک می گوید.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.