۱۱:۴۵ - شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۳

فهرست جديد يارانه بگيران بزودي اعلام مي‌شود

وزير امور اقتصادي و دارايي گفت: با شناسايي 10 ميليون نفر از افراد پردرآمد جامعه، به زودي فهرست جديد يارانه‌بگيران اعلام مي‌شود.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان شاهین شهر و میمه “شاهین نا به نقل ازايسنا،علي طيب نيا در چهارمين نشست فرصت تاريخي انقلاب(فتا) در اصفهان گفت: اين افراد پردرآمد شناسايي شده‌اند و به زودي و آرام آرام از فهرست يارانه‌بگيران حذف مي‌شوند. وي با اشاره به اينکه عدالت نيست به همه افراد کشور يارانه تعلق گيرد، تصريح‌کرد: دولت براي اجراي عدالت يکي از بسته‌هاي حمايتي همچون بيمه همگاني و حمايت از توليد داخلي را تدوين و اجرا کرد.

کاهش 75 درصدي تورم

وزير امور اقتصادي و دارايي از کاهش 75 درصدي تورم خبر داد و گفت: در طول يک سال تورم نقطه به نقطه کشور از 45 درصد به زير 15 درصد رسيد. طيب‌نيا افزود: با افزايش صادرات غير نفتي و توجه به صنايع خرد پيش‌بيني مي‌شود کشور تا دو سال آينده از رکود خارج شود. وي درباره نرخ سود بانک‌ها اظهار کرد: رقابت نادرستي ميان بانک‌ها بر سر سود بانکي بودکه در نهايت سقف سود به 22 درصد رسيد.وزير اقتصاد و دارايي با بيان اينکه هم اکنون ثبات و آرامش در بازار کشور حاکم است، گفت: کارشناسان اقتصادي معتقدند هم اکنون قيمت‌ها در بازار سرمايه به کف رسيده و دولت با ارائه اوراق مشارکت بدون ضامن در بورس اين وضعيت را بهبود مي‌بخشد.

9 هزار ميليارد تومان حاصل اجراي مرحله دوم هدفمندي يارانه‌ها

وزير اقتصاد گفت: در پي اجراي گام دوم قانون هدفمندسازي يارانه‌ها 9 هزار ميليارد تومان درسه بخش اقشارکم درآمد، بهداشت عمومي و توليد اختصاص يافت.وي با اشاره به اين که اين بودجه حاصل درآمد از افزايش قيمت حامل‌هاي انرژي مرحله دوم هدفمندي يارانه‌ها بود، اظهار کرد: درآمد حاصل از افزايش حامل‌ها در مرحله نخست اجراي طرح هدفمندي يارانه‌ها 27 هزار ميليارد تومان بود.وزير اقتصاد بابيان اينکه دولت سال گذشته 2800 ميليارد تومان از محل فروش سهام برخي شرکت‌هاي دولتي به دست آورده بود، افزود: اين رقم هم در اختيار وزارت بهداشت قرارگرفت تا بتواند هزينه‌هاي درماني بيمارستان‌ها را کاهش دهد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.