۱۲:۵۸ - دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۲

به صورت آزمایشی راه اندازی شد؛

واحد CCR پروژه بنزین سازی پالایشگاه نفت اصفهان

واحد CCR بنزین سازی در شرکت پالایش نفت اصفهان با تولید بنزین سوپر به صورت آزمایشی راه اندازی شد.

92722

واحد CCR بنزین سازی در شرکت پالایش نفت اصفهان با تولید بنزین سوپر به صورت آزمایشی راه اندازی شد.

به گزارش پایگاه خبری شاهین نا، به همت مهندسین پرتوان شرکت پالایش نفت اصفهان در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی، واحد CCR پروژه بنزین سازی با تولید بنزین سوپر بصورت آزمایشی و با  استفاده از نیمی از توان خود راه اندازی گردید، و با استمرار موفقیت آمیز آن مراسم بهره برداری رسمی از این طرح مهم به زودی انجام خواهد شد.

بر همین اساس امروز( دوشنبه 22/7/92) طی مراسمی با حضور مسئولین پالایشگاه از مهندسان و کارگران این واحد تولیدی تقدیر به عمل آمد.

اطلاعات تکمیلی این خبر متعاقبا از همین سایت اعلام خواهد شد.

8 Responses to “واحد CCR پروژه بنزین سازی پالایشگاه نفت اصفهان”

  1. مطالبه مردمی مردم بخش میمه
    قانون مطبوعات: ماده 3. مطبوعات حق دارند نظرات، انتقادات سازنده، پيشنهادها، توضيحات مردم و مسئولين رابا رعايت موازين اسلامي و مصالح جامعه درج و به اطلاع عموم برسانند. مطالبه مردمی مردم بخش میمه با توجه به متن مصاحبه: / عبدالرضا شيباني امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در ميمه اظهار داشت /….كه از سال 1391 زمانبندي اجرا در نظر گرفته شده است./ (باتوجه به شروع سال ۹۲ و اینکه مردم بخش میمه در سال ۹۱ شاهد زمانبندی اجرا پروژه نبودند)

    پتروپالايشگاه در شمال ميمه احداث مي‌شود
    کد خبر: ۹۵۹۳خبر برگرفته از بولتن نیوز
    تاریخ: ۰۸ بهمن ۱۳۸۷ – ۱۵:۱۳
    بخشدار ميمه از اخذ موافقت اصولي براي احداث پتروپالايشگاه شمال ميمه خبر داد.

    عبدالرضا شيباني امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در ميمه اظهار داشت: پس از ماه‌ها تلاش و پيگيري استاندار اصفهان، نماينده مردم ميمه در مجلس شوراي اسلامي و غلامعلي سرتاج، مديرعامل پتروپالايشگاه شمال ميمه و به استناد ماده 20 قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي جمهوري اسلامي ايران، از سوي معاون وزير در برنامه‌ريزي و نظارت بر منابع هيدروكربوري وزارت نفت، با طرح ارائه شده شركت پتروپالايشگاه شمال مبني بر احداث پتروپالايشگاه با مشخصات و تخصيص خوراك براساس شرايط معين در 29دي امسال موافقت شد.
    وي افزود: در اوايل ارديبهشت امسال، ‌طي تماس تلفني استاندار اصفهان، سرمايه‌گذاري جديد در بخش ميمه به بخشداري اطلاع داده شد، در ادامه و با برگزاري جلسات متعدد با مديرعامل پتروپالايشگاه و انجام بررسي‌هاي بسيار زياد، سرانجام در كارگروه اشتغال استان، ضرورت اين سرمايه‌گذاري با حمايت شخص استاندار و مديران ارشد استان در ميمه به تصويب رسيد.
    وي بيان داشت: كميته استعدادياب استان نيز كروكي مورد نظر در موقعيت شرق ميمه را به ميزان 2400 هكتار مورد تاييد قرار داد.
    بخشدار ميمه گفت: مجتمع پتروپالايشگاه شمال ميمه يك پالايشگاه نفت خام به ظرفيت 150هزار بشكه در روز و دو مجتمع پتروشيميايي شامل مجتمع‌هاي آروماتيك و الفين دارد كه از سال 1391 زمانبندي اجرا در نظر گرفته شده است.
    وي افزود: بوتان، بنزين سوپر، بنزين معمولي، نفت سفيد، گازوئيل، نفت كوره، گوگرد، انيدريدمالئيك، اسيدسولفوريك، روغن و گريس، الكترودگرافيتي و دوده صنعتي از محصولات توليدي پالايشگاه نفت خام اين مجتمع است.
    شيباني اضافه كرد: علاوه بر آن در واحد آروماتيك اين مجتمع پي اي تي و بنزن توليد شده و در واحد الفين پتروپالايشگاه شمال ميمه نيز استالدهيد، وينيل استات، بوتانول، دو اتيل هگزانول، اتيلن اكسايد و گلايكول‌ها، پلي اتيلن، پلي پروپيلن، پلي بوتادين توليد خواهد شد.
    وي از مسئولان ذي‌ربط خواست با همكاري مجدانه در به ثمر نشستن اين طرح عظيم ملي كه در 30 سال گذشته بي‌سابقه بوده است سهيم شوند.
    + نوشته شده توسط بولتن خبری میمه در چهارشنبه چهارم اردیبهشت 1392 و ساعت 15:21 | آرشیو نظرات

  2. ایا پتروپالایشگاه در شمال میمه احداث می شود
    پالایشگاه کوچک، راهکاری ارزان برای دوری از خام‌فروشی و مقابله با تحریم‌

    انعطاف پذیری در انتخاب خوراک و افزایش توان پالایشی کشور؛ امکان صادرات آسان­ فرآورده ها نسبت به نفت خام و میعانات گازی در شرایط تحریم؛ رعایت ملاحظات پدافند غیرعامل؛ اشتغال زایی مناسب نسبت به حجم سرمایه گذاری و بازار مناسب فرآورده ها در داخل و خارج از کشور؛ از مزایای پالایشگاه کوچک است.

    بیش از یک سال و نیم از تحریم نفت ایران از سوی مصرف کنندگان بین‌­المللی بواسطه فشار آمریکا می­‌گذرد و آمارها و سیر تحولات بیانگر آن است که برخی از کشورهای واردکننده نفت ایران، خرید نفت خود از کشورمان را قطع کرده و برخی دیگر از کشورها ضمن کاهش قابل توجه میزان واردات نفت از ایران، به دنبال ایجاد فرصت به منظور یافتن جایگزین برای نفت ایران در بازارهای بین­‌المللی می­‌باشند. در واقع، غیر ممکن دانستن تحریم صادرات نفت ایران از سوی تصمیم­‌گیران و مدیران صنعت نفت و بخش های مرتبط، سبب ایجاد واکنش­‌های انفعالی به سود کشورهای تحریم کننده و کاهش قابل توجه خریداران نفت ایران شد. خوش­بینی غیر کارشناسانه مسئولان صنعت نفت همواره معطوف به توان تولیدی کشور عربستان در شرایط بحرانی بازار نفت برمی­‌گردد. بطوری که در آن زمان به مکرر بیان می­شد که افزایش تولید نفت عربستان در شرایط اضطراری و برای ثبات بخشیدن به نوسانات موجود در بازار نفت حداکثر ۵۰۰ هزار بشکه در روز خواهد بود که با توجه به صادرات بیش از ۲ میلیون بشکه در روز نفت ایران، تحریم نفت ایران عملاً موجب عدم تعادل در بازارهای نفت و در نتیجه، افزایش قیمت به دلیل کمبود عرضه خواهد شد. اما در واقع، ایجاد ظرفیت و افزایش تولید و صادرات نفت عراق، مهمترین تهدید و جایگزین واقعی صادرات نفت ایران در بازارهای بین المللی نفت می­‌باشد.

    پالایشگاه کوچک

    عراق ۱۴۳ میلیارد بشکه ذخایر نفتی اثبات شده دارد و از این حیث چهارمین دارنده‌ منابع نفتی جهان به حساب می‌آید.این کشور پس از سقوط صدام و پایان تحریم­های بین‌المللی به یکی از مهم‌ترین مناطق نفت‌خیز مناسب سرمایه‌گذاری برای شرکت‌های معتبر نفتی تبدیل شد. بطوری که تا کنون ۴ مناقصه جهت توسعه صنعت نفت عراق برگزار گردیده است و مسئولان این کشور برآورده کرده­‌اند ظرفیت تولید نفت عراق تا سال ۲۰۱۷ به ۱۲ میلیون بشکه در روز خواهد رسید (به احتمال فراوان، حداقل ۵۰% این ظرفیت تا آن تاریخ محقق خواهد شد). در حال حاضر، عراق روزانه بیش از ۲٫۷ میلیون بشکه نفت صادر می­‌کند و کارشناسان پیش بینی می کنند که با توجه به برنامه­‌ریزی­های صورت گرفته در این کشور و همچنین احداث خطوط لوله انتقال نفت به مدیترانه، دسترسی بهتر این کشور به بازارهای جهانی در آینده فراهم شده و نه تنها نفت ایران جایگزین شده، بلکه مازاد عرضه در بازارهای جهانی نیز بوجود خواهد آمد. لازم به ذکر است که این جایگزینی نه صرفاً بخاطر افزایش تولید، بلکه به دلیل نزدیکی شاخص های نفت عراق به شاخص های نفت ایران نیز می­‌باشد.

    بازاری که به سادگی احیا نخواهد شد

    بر اساس آخرین آمارهای منتشره از سوی آژانس بین­‌المللی انرژی، تولید روزانه نفت ایران به ۲٫۶ تا ۲٫۸ میلیون بشکه در روز و صادرات نفت کشورمان نیز به حدود ۸۰۰ هزار تا یک میلیون بشکه در روز رسیده است و این در حالی است که پیش از اعمال تحریم­های نفتی، میزان تولید و صادرات نفت به طور متوسط به ترتیب برابر ۳٫۹ و ۲٫۲ میلیون بشکه در روز بوده است. مقایسه آمار تولید و صادرات نفت قبل و بعد از اعمال تحریم­ها نشان می دهد که به دلیل عدم وجود برنامه­‌ریزی منسجم و عملیاتی، کاهش شدید صادرات نفت صرفاً منجر به کاهش شدید و دستوری تولید نفت شده است. هرچند بسیاری امید به کاهش و حتی لغو تحریم ها در دولت یازدهم را دارند، اما کسب مجدد بازارهای از دست رفته آسان نبوده و نیازمند بازاریابی قوی در بازارهای نفت می­باشد. با شناختی که از مدیریت امور بین­‌الملل شرکت ملی نفت ایران وجود دارد، بعید به نظر می­رسد بتوان با روش­های فعلی بازاریابی، امکان بدست آوردن سهم قبلی از بازار حتی به کمک تخفیف­‌های قابل توجه، فراهم شود (بخصوص در مدت زمانی کوتاه). لذا بهتر است از این فرصت اجباری که برای صنعت نفت کشور پیش آمده است به گونه­‌ای دیگر استفاده شود. تاکنون درباره کاهش و یا جلوگیری از خام فروشی نفت صحبت های بسیار شده است ولی اکنون دیگر زمان آن فرا رسیده است که عملاً اقداماتی در این زمینه صورت گیرد. تبدیل نفت خام به فرآورده­‌های پر ارزش نفتی از جمله راهکارهایی می باشد که می­توان علاوه بر قطع خام فروشی، ارزش افزوده بالاتری را نصیب اقتصاد ملی نمود. در ادامه به ضرورت تبدیل نفت خام به فرآورده­‌های نفتی و پتانسیل­‌های صادارتی آن پرداخته خواهد شد.

    پالایشگاه کوچک، راهکاری ارزان با بازاری مناسب

    احداث واحدهای پالایشگاهی بزرگ، نیازمند حجم سرمایه‌­گذاری بالا و فراهم آوردن تاسیسات جانبی قابل توجه‌ای است و این در حالی است که با توجه به شرایط فعلی کشور از لحاظ اقتصادی و قانونی، تامین این سرمایه از سوی بخش دولتی بسیار مشکل بوده و از سویی دیگر بخش خصوصی نیز قادر به تامین این حجم از سرمایه گذاری و حضور در این بخش نخواهد بود. لذا با توجه به شرایط فعلی کشور که صادرات نفت خام بسیار محدود گشته و از سویی دیگر احداث واحدهای پالایشگاهی بزرگ توسط بخش خصوصی امکان­‌پذیر نمی­باشد، ایجاد واحدهای پالایشگاهی کوچک (Minirefinery) پیشنهاد می شود. پالایشگاه­‌های کوچک، واحدهای کوچک تولید فرآورده­‌های پالایشگاهی با ظرفیت ۲۰۰ تا ۲۰۰۰۰ بشکه در روز می­‌باشند که امکان تولید فرآورده‌­هایی از قبیل بنزین و گازوئیل را دارا می­‌باشند. هزینه پالایش هر بشکه فرآورده با خوراک میعانات گازی و نفت خام به ترتیب حدود ۴ و ۹ هزار دلار است. در این شرایط هزینه احداث بالاترین ظرفیت پالایشگاه‌­های کوچک بر اساس خوراک میعانات گازی برابر ۸۰ میلیون دلار بوده و در مقایسه با هزینه سه میلیارد دلاری احداث پالایشگاه‌­های بزرگ با ظرفیت ۱۰۰ هزار بشکه در روز، به مراتب کمتر است. با توجه به توان مالی بخش خصوصی و حجم سرمایه مورد نیاز جهت احداث واحدهای کوچک پالایشگاهی، امکان فعالیت بخش خصوصی در این حوزه، مناسب به نظر می­رسد.

    انعطاف پذیری در انتخاب خوراک و افزایش توان پالایشی کشور؛ امکان صادرات آسان­ فرآورده ها نسبت به نفت خام و میعانات گازی در شرایط تحریم؛ رعایت ملاحظات پدافند غیرعامل؛ اشتغال زایی مناسب نسبت به حجم سرمایه گذاری و بازار مناسب فرآورده ها در داخل و خارج از کشور؛ برخی دیگر از مزایای احداث واحدهای کوچک پالایشی (پالایشگاه های کوچک) به پالایشگاه های بزرگ است.

    با عنایت به این ویژگی­‌ها و مزیت­های پالایشگاه­‌های کوچک و با توجه به بازار مناسب در کشورهای همسایه (بویژه افغانستان) بهتر است امکانات و زیرساخت­های لازم جهت ایجاد واحدهای مذکور در مناطقی که دسترسی بهتری به بازارهای صادراتی را دارند، ایجاد شود. دلیل این پیشنهاد آن است که هم اکنون حجم قابل توجهی از فرآورده­های نفتی توزیعی در مناطق مرزی با کشور افغانستان، بصورت قاچاق از کشور خارج می­شوند. از سویی دیگر نیز با توجه به زیرساخت­‌های بسیار ضعیف در افغانستان جهت تولید فرآورده­‌های نفتی و عدم تامین نیاز آن کشور از طریق منابع داخلی، توجه هر چه بیشتر به این بازار با پتانسیل را امری ضروری­‌تر می­‌سازد. لذا می­توان از طریق احداث واحدهای پالایشگاهی کوچک در همجواری با بازارهای مصرف و با رعایت اصول پدافند غیرعامل، شرایطی را ایجاد کرد که بهترین بهره را از دپیلماسی انرژی در ارتباط با کشورهای همسایه در وضعیت فعلی فراهم آید.

    عاملی که می­‌تواند اهمیت بازارهای هدف را از یکدیگر تمایز داده و اولویت­ها را بصورت صحیح­تری به سیاستگذاران اعلام نماید، قیمت فرآورده­‌های نفتی در کشورهای همسایه و میزان وابستگی و واردات آنها به انواع فرآورده­‌های مورد نیازشان می­باشد. بطور مثال هم اکنون قیمت هر لیتر گازوئیل در کشور افغانستان برابر ۱٫۸ دلار می­باشد که با مقایسه صادرات نفت خام، می­تواند ارزش افزوده­ به مراتب بالاتری را نصیب اقتصاد ملی نموده و از سویی دیگر نیز با ایجاد وابستگی بازارهای هدف به فرآورده­‌های نفتی ایرانی، تهدید تحریم نفت ایران را به فرصتی برای کشورمان تبدیل نماید.

    منبع:
    عیار آنلاین
    + نوشته شده توسط بولتن خبری میمه در یکشنبه چهاردهم مهر 1392 و ساعت 8:33 | نظر بدهید

  3. مطا لبه مردمی مردم بخش میمه
    مدير عامل مجتمع پتروپالايشگاه شمال خبر داد:احداث 7 واحد شيميايي در كنار مجتمع پتروپالايشگاه شمال
    مدير عامل مجتمع پتروپالايشگاه شمال خبر داد:احداث 7 واحد شيميايي در كنار مجتمع پتروپالايشگاه شمال
    خبرگزاري فارس: مديرعامل مجتمع پتروپالايشگاه شمال گفت: در كنار مجتمع پتروپالايشگاه شمال، هفت واحد شيميايي وابسته ايجاد مي‌شود.
    غلامعلي سرتاج امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در ميمه اظهار داشت: مجتمع پتروپالايشگاه شمال كه در شرق بخش ميمه اصفهان احداث خواهد شد، داراي موافقت اصولي با ارائه طرح و تخصيص خوراك از وزارت نفت است.
    وي افزود: در حال حاضر با توجه به منابع موجود خوراك اين مجتمع بر‌اساس مصرف روزانه 150 هزار بشكه نفت خام و 4/2 ميليارد متر مكعب گاز در سال برنامه‌ريزي شده است.
    وي اضافه كرد: اين طرح در زميني به مساحت 2 هزار و 400 هكتار اجرا خواهد شد كه نياز به 18 ميليون متر مكعب آب مصرفي و 200 هزار كيلو وات برق مصرفي دارد.
    مديرعامل مجتمع پتروپالايشگاه شمال با اشاره به دلايل انتخاب موقعيت پتروپالايشگاه در ميمه خاطرنشان كرد: محل اجراي اين طرح براساس مولفه‌هاي بسياري امكان‌سنجي و انتخاب شده كه نزديكي به خط لوله نفت سراسري، نزديكي به خط لوله گاز سراسري، واقع شدن در مركز كشور با لحاظ كردن مسائل امنيتي، نزديكي به شاهراه‌هاي اصلي و كريدورهاي شمال ـ جنوب، شرق و غرب، نزديكي به خط راه‌آهن قطار سريع‌السير اصفهان ـ تهران، برخورداري از امكانات بالقوه و بالفعل استان اصفهان به‌ عنوان يكي از بزرگ‌ترين قطب‌هاي صنعت كشور، نزديكي به منطقه ويژه اقتصادي سلفچگان، امكان تامين آب مورد نياز از منابع آبي استان، وجود نيروي انساني متخصص و كارآمد در سطح استان و رعايت مسائل زيست محيطي و حفظ منابع طبيعي از مهم‌ترين اين دلايل است.
    وي تقسيم‌بندي توليدات مجتمع را مشتمل بر دو واحد پالايشگاه و پتروشيمي ذكر كرد و گفت: از نفت خام در پالايشگاه اين مجتمع گاز بوتان در واحد انيدريد مالئيك، بنزين معمولي، نفت سفيد، گازوئيل، نفت كوره، گوگرد در واحد اسيد سولفوريك، نفت در مجتمع پتروشيمي (اولفين)، برش سنگين در واحد روغن و گريس، ضايعات كك‌سازي در واحد الكترود گرافيتي، رفرمات در مجتمع پتروشيمي (آروماتيك)، پيروپيلن در مجتمع پتروشيمي (آروماتيك) توليد مي‌شود.
    سرتاج با بيان اينكه از گاز طبيعي در دو واحد پتروشيمي اين مجتمع توليداتي خواهيم داشت، خاطرنشان كرد: در واحد پتروشيمي آروماتيك پلي پروپيلين و (PIT ( 220 ) در واحد الياف پلي‌استر، PIT (72) و بنزين توليد مي‌شود و در واحد پتروشيمي اولفين، استالدهايد، اسيد استيك، وينيل استات، بوتانول، دواتيل هگزانول، اتيلن اكسايد و گلايكول‌ها، پلي‌اتيلن، پلي پروپيلن و پلي بوتادين توليد خواهد شد.
    وي افزود: در كنار اين مجتمع هفت واحد شيميايي وابسته شامل واحد توليد انيدريد مالئيك، واحد توليد اسيد سولفوريك، واحد توليد روغن و روان‌سازها و گريس‌هاي صنعتي، واحد توليد الكترود گرافيتي، واحد توليد دوده صنعتي، واحد توليد الياف پلي‌استر و واحد آلكيل بنزين خطي ايجاد خواهد شد.
    سرتاج با اشاره به سرمايه‌گذاري اين طرح گفت: نوع سرمايه‌گذاري به‌ صورت BOT و مبلغ سرمايه‌‌گذاري 4 ميليارد يورو و 450 ميليارد تومان است كه به‌ صورت مستقيم و غير مستقيم 25 هزار نفر پرسنل خواهد داشت.
    وي بيان داشت: اين طرح مورد تاييد كميسيون استعداديابي استان اصفهان قرار گرفته و جواب مثبت استعلام‌هاي مربوطه نيز از سوي ادارات و ارگان‌هايي مانند اداره كل محيط زيست استان اصفهان، اداره آب منطقه‌اي، اداره مسكن و شهرسازي، اداره كل جهاد كشاورزي، اداره مخابرات، اداره برق منطقه‌اي، اداره گاز، شركت گاز، منطقه 2 عمليات شركت انتقال گاز استان، فرمانداري شاهين‌شهر و ميمه و … اعلام شده است.
    انتهاي پيام/ش10

    يکشنبه|ا|18|ا|اسفند|ا|1387
    + نوشته شده توسط بولتن خبری میمه در چهارشنبه بیست و چهارم مهر 1392 و ساعت 14:7 | نظر بدهید

  4. صبح میمه نوشت/محمدتقی معینیان – به بهانه انتخاب شهردار جدید و غیر بومی شهر میمه
    صبح میمه : با کمال عذرخواهی از نویسنده ، محقق و پژوهشگر ارجمند جناب آقای معینیان ، مقاله ی زیر روز گذشته توسط ایشان ایمیل و قبل از چک شدن ایمیل ها در تماسی که داشتند درخواست نمودند بدون جرح و تعدیل و کمی و کاستی ارائه گردد. خدا می داند از بکار بردن تعابیر بزرگوارانه ی شان در مورد خودم اکراه دارم اما همواره از شخصی کردن صبح میمه پرهیز داشته ام و بعنوان دیدگاه اندیشمندی که میمه دوستی موثر و ماندگارش در آینه ی تالیفات متعددی که دارد ” داستانی است که بر هر سر بازاری هست ” و با عذرخواهی از کاربران محترم از مبالغه ای که در مورد اینجانب شده است و بقول آقای قرائتی به ” سوزن زن ، دکتر گفته اند ” تقدیم می گردد و خاطر نشان می سازد بدلیل عدم جدی تمایل به احراز سمت شهرداری ، کامنتتهای تایید و حمایت کننده ی از خود را نیز ارائه نمی نمودم و دیدگاههای خود را در یکی از جلسات شورای محترم دوره ی چهارم ابراز داشته ام .

    ———————-

    محمدتقی معینیان :

    شایسته سالاری آب حیات جامعه است در قرآن مجید می خوانیم ” همانا خداوند دستور می دهد که امانت ها را به اهلش بسپارید” وبفرمایش پیامبر (ص) هرکس از بین مسلمانان عاملی را بر سر کار آورد وبداند که بین مسلمانان فردی وجود دارد که برای این کار سزاوارتر است آنکس بخداوند ورسول وجمیع امت اسلامی خیانت کرده است(سنت بیهقی جلد ۱۰ صفحه ۱۱)

    شنیده ها حکایت از آن دارد که دوباره استانداری درصدد است یک شهردار انتصابی غیر بومی را به شورای شهر میمه تحمیل کند.

    آیا قرار است ۴ سال دیگر مدیریت این شهر به فردی غریبه و ناآشنا به منطقه و نیازهای مدیریت شهری این شهر فلک زده واگذار گردد؟ آیا مدیریت تیم نجف آبادی طی ۶ سال گذشته درس عبرتی برای شورای چهارم شهر نشده است؟ بررسی عملکرد تیم نجف آبادی شاید این روزها کمی دشوار باشد، چرا که گرد و غباری در عملکرد این تیم حاکم است که تشخیص صحیح و ناصحیح را دشوار می کند شاید شواری چهارم با فروکش کردن گرد و غبارها ، آسان تر بتواند پیرامون عملکرد تیم نجف آبادی حاکم بر مدیریت چند ساله این شهر را به مردم گزارش دهد . اما آنچه در پی می آید برش هائی است از حضور چند ساله این تیم در شهرداری میمه ، تعیین اینکه شهردار نجف آبادی و تیم همراهش در مدت مدیریت خود به کدام اصل اخلاقی و مدیریت محوری شهر پشت پا نزده را باید به تاریخ واگذاشت اما میزان پایبندی این تیم به عمران و آبادانی منطقی و عقلائی شهر و رشد و ارتقا تعصبات میمه دوستی ، میمه خواهی و رشد و بالندگی هویت تاریخی شهر و ستنهای دیرینه و تاریخی و فرهنگ حاکم بر افکار جامعه شهری میمه را با عقل سلیم همین امروز می توان دید(صفر)آیا تیم نجف آبادی ها که رفت ، نیروهای مطلقه مهیبی نبودند که هیچ بوق تبلیغاتی آخر الدوره و آخر الزمانی نمی تواند نقش مخرب آنها را در روند نابود کردن کارهای برنامه ای و فعالیتهای عقلائی در عرصه عمران و آبادانی شهر میمه بپوشاند.

    تیم نجف آبادی ،آمدند بهم زدند،خراب کردند(خوردند و بردند را بخاطر فقدان اسناد آشکار و محکمه پسندش فاکتور می گیریم) و رفتند، وارث این تیم عوام رنگ کن ، مسیری است با تلاقی که آسفالت پوش شده ، این سوال مطرح است که چگونه می توان باز با انتخاب تیم دیگری از نجف آباد یا اصفهان راه توسعه و پیش رفت شهر میمه را پیمود؟

    پاسخ عرفی به این پرسش آسان است ، ماهیت تیم جدید را قبل از ورود می توان برآورد کرد، تیمی که خواهد آمد با تیم قبلی از یک چرخ دنده غول آسا هستند که در نهایت پیماینده همان راهی خواهند بود که تیم قبلی پیمودند.

    در سالجاری پس از گذشت ۶ سال از عمر شورای سوم در نقطه ای که تفکر یک جانبه نگر شورای سوم به انتهای همه بن بست های ذاتی خود در عرصه سیاست و مدیریت شهری رسیده بود. در انتخابات چهارمین دوره شوراهای اسلامی، افق های جدید پدیدار شد که بنظر می رسید میوه های نهفته در این افق خوشایند باشد به همین علت اهالی هیجان زده و مومن شهر میمه به تقدس باورهای تازه کسب کرده،طی یک انتخابات پر شور دست رد به سینه اعضای شورای سوم شهر ،(حاملان و حامیان شهردار غیر بومی)زدند و تا حد پاک کردن اعضاء شورا سوم برای همیشه از عرصه مدیریت شهری،آنها را به عقب راندند. سپس با خیالی آسوده و با صداقت قلب و ساده دلی حاصل از عقب راندن بلاتکلیفی عقلی حاکم بر مدیریت گذشته شهر ، مدیریت شهر میمه را به دست نیروهایی مردمی،مومن،دلسوز و معتقد به مدیریت بومی سپردند اما به نظر می رسد عمده ترین عواقب و دستاوردهای این انتخاب به کم آوردن نهائی در یک جنگ چند ماهه بین اعضای شورا برای انتخاب شهردار بومی انجامیده که سرانجام آن فرو رفتن همه آرزوها و امیدهای مردم شهر در باتلاقی خواهد بود که نیروهای موج سوار عصبی و خط تندرو حاکم بر استانداری و نیروهای تشکیلات غیر رسمی محلی برای شورای شهر میمه ترسیم خواهد کرد و می رود که خیال آسوده همگانی و امیدها و آرزوهای اهالی شهر را به کابوسهای حاصل از بلاهت حاملان و عاملان خط تندرو و بی تدبیر تنی چند از اعضای شورای شهر مبدل کند و می رود که دوره جدیدی از حاکمیت مجدد و بلامنازع موج عصبی تندرو با شروعی بی پایان دوباره بر مدیریت شهر میمه حاکم شود. متاسفانه این بار این موج با چنان توانی از تقدس ، عوام گرائی ، دروغ و بی مهابائی به عرصه باز خواهد گشت که هیچکس گمان نمی برد. هر چند حاملان آن بلاخره مجبور خواهند شد روزی به عقب نشینی در برابر بازگشت دوباره به موج اعتدال و امید نیروهای بومی رضایت دهند اما پس از فرصت سوزی های طلائی که باعث عواقبی جبران ناپذیر برای پیشرفت و اصلاح مدیریت غلط شهرمان خواهد شد.

    متاسفانه بعضی از اعضای شورای شهر انقدر بی مهابا و عطشناک و متنفر از نیروهای بومی و مورد تائید مردم به افرادی(نظیر آقای شیبانی و جوانان تحصیل کرده بومی) میتازند که بنظر می رسد دوران نابودی امیدها و سلطه سرنوشت محتوم شهر فرا رسیده است.

    واقعاً باعث تعجب است که اعضای شورای شهر،چگونه حاضرند با وجود بهترین گزینه های بومی برای پست شهرداری در شهر میمه نظیر آقای شیبانی (فردی متدین،انقلابی،رزمنده سالهای دفاع مقدس ، دلسوز،دردمند و دردآشنا،آشنا به مشکلات مردم و شهر میمه ،نیروی با تجربه و کار بلد،فرد آشنا به تکنیکهاو ترفندهای دیپلماسی روز حاکم بر کشور و استان،نیروی تلاشگر و فعال،میمه دوست و عاشق عمران و پیشرفت شهر میمه،انسانی فهیم،سخنور،مدیر و مدبر،توانمند در فعالیتهای فرهنگی و اجرائی،با تجربه ای گرانبها و ارزشمند و موفق در مسئولیتهای مهم اجرایی نظیر مشاور استاندار،بخشداری،شهرداری و مدیر پروژه عظیم مسکن مهر) را به بهانه واهی (بازنشسته بودن))بگذرند و تن به پذیرش یک نیروی غیر بومی دهند،آیا در شهر میمه با اینهمه نیروهای مومن،با تجربه و متخصص جوان،فردی برای مسند شهرداری یافت نمی شود؟ آیا مدیریت بر شهر میمه سخت تر از مدیریت بر شهر کاشان (دومین شهر استان) است ؟شهردار جدید شهر کاشان آقای مهندس رضوی(یک جوان تحصیل کرده رشته عمران با ۲۶ سال سن است)چرا به جوانان تحصیل کرده شهرمان ایمان و اعتقادی نیست؟

    آیا در شهر میمه چنین افرادی یافت نمی شود که کاسه گدائی بدست گرفته و سفره رنگین و فرش قرمز برای غریبه ها می گسترانیم ؟ آیا عملکرد چندین ساله تیم نجف آبادی به این زودی فراموش شد؟

    برادران بزرگوار و محترم عضو شورای شهر میمه،این چنین نیست ،بالاخره امیدها دوباره جوانه می زند و شکوفه می دهد و دوباره آن شور خردمندانه و شیوه رفتار عقلائی پنهان در چین های افکار جامعه و مردم فهیم شهر میمه،خود را نشان خواهد داد.باید بپذیرید که باید تغییر رخ دهد،باید موج عصبیت حاکم بر اعضاء شورا پس نشسته و رفتارهای عقلائی پذیرفته شود درست است که عوامل بسیاری در شکل گیری آینده پیشرفت شهر میمه دخیل است که حتی سمت و سوی آنها هم مشخص نیست.اما یک چیز مسلم است که جامعه شهری میمه یک پشتوانه اصلی ولی نهفته و درونی دارد که نیروی آن مهیب تر از امیال هر خود رائی است(نیروی فکری نسلی جوان و تحصیل کرده)،بیائید خود را به این نیروها وصل کنید(به موئی وصل شوید که هرگز پاره نخواهد شد)وآینده پیشرفت کلی شد و آینده ای روشن ، محتوم این شهر و مردم آن خواهند بود،هر چند با افت و خیز و دشوار یهایی توام باشد.

    و اما آخرین تذکر دوستانه به اعضای محترم شورای شهر ،برادران بزرگوار به راهی نروید که شورای سوم رفت،مردم فهیم و هوشیاری شهر میمه با کسی عهداخوت نبسته اند و مطمئن باشید که اگر تن به پذیرش شهردار غیر بومی و عاریتی دهید،مردم همانطوریکه در انتخابات شورای چهارم شهر،دست رد به سینه اعضای شورای سوم زدند در انتخابات آینده از شما هم عبور خواهند کرد و عملکرد شما لکه ای سیاه در تاریخ این شهر باقی خواهد گذاشت.

    و اما سخنی با نماینده محترم شهرستان

    جناب آقای حاجی، انتظار آنست که حضرتعالی با پیگیری از طریق مسؤولین استانداری مانع و بهانه بازنشسته بودن آقای شیبانی را مرتفع نمایید . برادر بزرگوار ، زندگی یکسری لحظه هاست که فرصتهای پیاپی برای انسانها ایجاد می کند ، حال که این فرصت برای شما ایجاد شده که بتوانید حرکتی انجام دهید، خواهشمندم که این فرصت را تبدیل به فرصت سوزی نکنید و به عوض کوشش وافری که بخرج می دهید تا جایگاهتان را به هر نحو ممکن حفظ کنید کمی به این موضوع فکر کنید که وام دار مردمی هستید که به هر دلیلی به شما رای داده اند وانتظار کمک از شما دارند.

  5. صبح میمه نوشت/۴۷:۵۲ – پنجشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۲ | بدون نظر | دفعات مشاهده : 14 views | |
    یکی از نویسندگان صبح میمه – تاملی بر انتخاب شهردار

    بسمه تعالی
    بازدید از مطلب جناب آقای معینیان ابتدا به دلیل دانشمند بودن ایشان است و در ثانی به دلیل اهمیت موضوع برای شهروندان میمه ای و نشانگر مسوولیت خطیر اعضای شورای چهارم در بحث انتخاب شهردار است. الحمدالله مردم میمه بسیار فهیم و قدردان هستند و در هر شهری تعدادی انگشت شمار وجود دارند که همیشه برخلاف جهت آب در حرکتند و این هم نیاز رشد و پویایی است که اگر نباشد پیشرفتی در کار نیست. با بررسی که در اتفاقات اخیر شورای چهارم داشتم باز هم رد پایی از ادامه گل کاشتنهای شورای سوم به چشم خورد و متاسفانه شورای چهارم نیز در طوفان ایجاد شده غوطه ور شده و به جای اینکه به پیشرفت میمه فکر کنند به محبوبیت خود فکر کردند و این محبوبیت نیز دستخوش تحولاتی خواهد بود بزرگ و گذشت زمان همان هایی را که احترام کردند در روبرویشان مشاهده خواهند نمود. گروهی انگشت شمار به محوریت یک شخص در تلاش بودند که رییس شورای فعلی شهردار گردد تا باز هم جاده برای بعضی دوستان شورای سوم باز گردد و با همین دلیل بچه گانه اقدام به تبلیغات منفی و تخریبی در بین مردم عام بر علیه تمامی کاندید های بومی شهرداری میمه، با شعار اینکه دلم برای میمه می سوزد نمود. به این امید که شاید این اتفاقات دلیلی باشد برای حضور مجدد در شورای شهر. دوستان شورای چهارم هوشیارانه این اتفاق را از نطفه خاموش نمودند ولیکن نتوانستند با هوشیاری و تیز هوشی حاشیه های این حرکت را رهبری نمایند.
    درخواست مردم از شورای چهارم مبنی بر حضور آقای شیبانی به عنوان شهردار این نیست که فکر کنید به خاطر خط و خطوط سیاسی است. اگر مردم می گویند آقای اسد در زمان شهردار بودنش خوب عمل کرد رای اول شورا را نیز با همین تفکرات عمومی کسب می کند و اگر الان می گویند آقای شیبانی به این دلیل است که ایشان به عنوان یک نیروی بومی ، توانمندی کار در شهرداری را دارد و می توامد راه گشای پیشرفت شهر باشد. و طبیعی است که چنین پست هایی موافق و مخالف زیادی دارد آقای مقصودی اگه امکان داره متنی را آماده کنید و به بعضی از دوستان شورای چهارم بدهید ده بار از رویش بنویسند که اگر منتخب مردم شدند باید اقتدار و پایبندی به اصول داشته باشند و محبوبیت خودشان در بین مردم را به اصل اول تصمیم یعنی انتخاب شهردار ترجیح ندهند. و اگر اینگونه خودشان را به دست امواج عمومی دهند شاهنامه پایان خوشی نخواهد داشت. البته جای گلایه نیز دارد که سوابق دوستان در شوراهای اسبق نباید اینگونه دوستان را در سردرگمی قرار دهد
    و اما معرفی شهردار از طرف استانداری آقای شورای شهر اطمینان داشته باشید که نیروی کارآمد و قوی برای میمه نخواهد آمد معاون شهردار درجه سه استان به عنوان شهر میمه دردی از شهر میمه را مرتفع نخواهد نمود و ۴ سال شما هم به همین منوال چند ماهه خواهد گذشت. کسی که از استانداری یا فرمانداری به میمه نگاه می کند نگاهی است در حد یک شهری با این جمعیت و این درآمد و این گروه های افراطی و….. نمی آید آنچه را که خودمان برای شهرمان حق می دانیم ببیند. پس در معرفی شهردار نیز با همین تفکرات اقدام می نماید.
    رسیدن به یک جمع بندی زمان یک ساعته با مدیریت رییس شورای شهر می خواهد و صحبت های منطقی و ان شالله تصمیم به آنچه که به نفع شهر است.
    به امید روزی که اتحاد و همدلی در بین اعضای شورای شهر بابی باشد برای اتحاد بین همه مردم خوب و فهیم میمه.

  6. بی مناسبت نیست پس از مطرح شدن برخی خبرهاو مطالب /الزایمر سیاسی

    الزایمر سیاسی : حاجی دلیگانی مویدالدوله یا منتقدالدوله

    حاجی هم به صف منتقدین رئیس جمهور پیوست .

    در حالیکه برخی از صاحب نظران و کارشناسان امور سیاسی معتقد بودند حاجی با استعفا از معاونت استانداری اصفهان و فرمانداری کاشان بعنوان وکیلی از طرف دولت به مجلس راه یافته است و حمایت وی از ریاست سعید مرتضوی بر سازمان تامین اجتماعی ، مخالفت با ریاست علی لاریجانی در مجلس ، مخالفت جدی با طرح اصلاح قانون انتخابات ، خروج از جلسه ی علنی مجلس در جهت آبستراکسیون و همنوایی با جبهه ی پایداری که با تعیین سهم دکتر الهام در دولت ، به احمدی نژاد نزدیکتر شده اند ، به این شائبه دامن می زد به انتقاد از عزل و نصب های اخیر احمدی نژاد پرداخت . وی به خبرنگار پارلمانی رویداد گفت : البته از اختیارات رئیس جمهور است که وزیر را سرپرست بگذارد و وزیری که این همه کار به عهده اش است، دو وزارتخانه ایی که نباید ادغام می شد و اعتقاد ما الان این است که ادغام این دو وزارت خانه باعث شده است که کار بخشی فدای بخش دیگری از شهرستانها و استان ها شود و الان یک وزارت خانه را هم سرپرستی کند این هم جای نقد دارد.
    وی در رابطه با تغییر منصب رحیم مشایی افزود: آقای رئیس جمهور باید بداند که عموما کسانی که بچه های انقلاب و دوستدار و دلسوز نظام که اصولگرا هستند رابطه و میانه خوبی با مشایی ندارند و این نوع تعریف و تمجید که، کلمه ای نبود که مثبت باشد و آقای رئیس جمهور بکار نبرده باشد در رابطه با ایشان و این هم کار درستی نبود و با توجه به این که ایشان در زمانی که می خواستند معاون اول رئیس جمهور بشود باز با رهنمودی که مقام معظم رهبری داشتند ایشان کنار گذاشته شدند و درست هم همان بود که کنار گذاشته شوند و این تعریف و تمجید کار درستی نبود.

    + نوشته شده در شنبه هجدهم آذر 1391ساعت 6:53 توسط صبح میمه | آرشيو نظرات
    حاجی هم به صف منتقدین رئیس جمهور پیوست .

    ناظر
    شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۱ ۷:۱۷
    من یک سئوال از حاجی دارم وآن اینکه چرا در یک مملکت 75میلیونی چند سالی است که هیچکس تیغش به رحیم مشایی نبریده وهمچنان جولان می دهد اگر حاجی جواب نداد از صاحبنظران دیگرجواب میخواهم مخصوصا از طرفداران رحیم مشایی
    م.
    شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۱ ۸:۱۷
    در پاراگراف اول ، نظر خود راجع به حاجی را نوشتید !
    امیر محمد
    شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۱ ۱۱:۵۰
    قال الرّضا عليه‌السّلام:

    لا يَتِمُّ عَقْلُ امْرِء مُسْلِم حَتّى تَكُونَ فيهِ عَشْرُ خِصال:

    أَلْخَيْرُ مِنْهُ مَأمُولٌ. وَ الشَّرُّ مِنْهُ مَأْمُونٌ. يَسْتَكْثِرُ قَليلَ الْخَيْرِ مِنْ غَيْرِهِ، وَ يَسْتَقِلُّ كَثيرَ الْخَيْرِ مِنْ نَفْسِهِ. لا يَسْأَمُ مِنْ طَلَبِ الْحَوائِجِ إِلَيْهِ، وَ لا يَمَلُّ مِنْ طَلَبِ الْعِلْمِ طُولَ دَهْرِهِ. أَلْفَقْرُ فِى اللّهِ أَحَبُّ إِلَيْهِ مِنَ الْغِنى. وَ الذُّلُّ فىِ اللّهِ أَحَبُّ إِلَيْهِ مِنَ الْعِزِّ فى عَدُوِّهِ. وَ الْخُمُولُ أَشْهى إِلَيْهِ مِنَ الشُّهْرَةِ.

    ثُمَّ قالَ(عليه السلام):

    أَلْعاشِرَةُ وَ مَا الْعاشِرَةُ؟ قيلَ لَهُ: ما هِىَ؟ قالَ(عليه السلام): لا يَرى أَحَدًا إِلاّ قالَ: هُوَ خَيْرٌ مِنّى وَ أَتْقى.

    * * *

    امام رضا علیه السلام فرمودند:

    عقل شخص مسلمان تمام نيست، مگر اين كه ده خصلت را دارا باشد:

    1ـ از او اميد خير باشد.

    2ـ از بدى او در امان باشند.

    3ـ خير اندك ديگرى را بسيار شمارد.

    4ـ خير بسيار خود را اندك شمارد.

    5ـ هر چه حاجت از او خواهند دلتنگ نشود.

    6ـ در عمر خود از دانش‌طلبى خسته نشود.

    7ـ فقر در راه خدايش از توانگرى محبوبتر باشد.

    8ـ خوارى در راه خدايش از عزّت با دشمنش محبوبتر باشد.

    9ـ گمنامى را از پرنامى خواهانتر باشد.

    10ـ سپس فرمود: دهمى چيست و چيست دهمى؟

    به او گفته شد: چيست؟

    فرمود:

    احدى را ننگرد جز اين كه بگويد او از من بهتر و پرهيزكارتر است.
    شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۱ ۱۲:۳۴
    باهیچکس عهد اخوت ویا پدر کشتگی نداریم هرکه در صراط مستقیم باشد در دل ماست و هرکه از صراط مستقیم خارج شد او را به ارباب جدیدش می سپاریم
    همشهری
    شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۱ ۱۷:۲۶
    آقای شیبانی خیلی سیاستمدارانه نوشته اید. بوجود شما برای پیشبرد امور شهرمان و بخشمان افتخار می کنیم . راستی شهرستان شدن به کجا رسید. زمان اقای حسینی کار تمام شده بود و فقط انتخابات مانع شد. لطفا شما پیگیری کنید.
    شنونده
    یکشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۱ ۱۰:۳۸
    همشهری عزیز شما که کار فرمانداری را در زمان آقای حسینی تمام شده دیدید و اینقد نفوذ داشتید چطور از آقای شیبانی خبر می گیرید
    15
    یکشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۱ ۱۸:۳۲
    سلام
    این پست با بصیرت و درایت جامعی نگاشته و تنظیم شده است.
    منصف
    سه شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۱ ۷:۵۲
    ازآقای هاشمی که تعریف نکرده که اینقدرذوق زده شده ای!آقای شیبانی،حاجی انسان منصفی ست که درجای خودش انصاف دارد.
    کد خبر: 9846 | زمان مخابره: ۶:۴۲:۲۷ – سه شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۱ وزیری که آقای حاجی را هم مایوس کرده است .

    حاجی که با انتقاد های تند از مدیران شهرستان حضور رسانه ای خود را قبل از سوگند نمایندگی و صف آرایی های داخل مجلس آغاز کرده بود خیلی زود و با عضویت در فراکسیون اصول گرایان اقلیت ، به جمع مویدالدوله های مجلس پیوست و علیرغم امضای استیضاح وزیر ورزش در کارنامه ی خود ، ضمن مخالفت مشروح با اصلاح قانون انتخابات و طرح سوال از رئیس جمهور و استیضاح وزراء ، با آرامی و بدون اعلام قبلی به وضع موجود در مدیریت ها رضایت داد . اما وی روز گذشته در گفتگو با فارس ، حسینی وزیر ارشاد را بدلیل عملکردش در استان اصفهان که در روزهای اخیر اعتراض استاندار را هم برانگیخته است ، مستحق پاسخگویی به سوال نمایندگان دانست . با هم گفتگوی فارس با آقای حاجی را می خوانیم :

    حسینعلی حاجی‌دلیگانی امروز ( دیروز ) در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شاهین‌شهر با بیان اینکه ضعف مدیریتی در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان امری غیرقابل توجیه است، اظهار کرد: علل بحران مدیریتی این سازمان به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر می‌گردد.

    وی ادامه داد: سکاندار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این زمینه ضعیف عمل کرده است و باید پاسخگوی نمایندگان ملت باشد.

    عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: مدیر قبلی این اداره در استان اصفهان پروازی بودند در حالی‌که مدیر پروازی برای این استان با تاریخ و تمدن کهن جوابگو نیست.

    وی تصریح کرد: من از عملکرد سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در قبال استان اصفهان مأیوسم و در صورتی که بحران مدیریتی این استان را حل نکند باید پاسخگوی سئوالات نمایندگان ملت باشد.

    نماینده مردم شاهین‌شهر و بر خوار در مجلس تأکید کرد: ما تمام مشکلات هنرمندان به ویژه در شهرستان‌های شاهین شهر و برخوار را به صورت مکتوب برای وزیر مربوطه نوشته‌ایم، اما به دلیل ضعف مدیریتی این وزارتخانه هنوز امکان ملاقات یا دسترسی به وزیر فرهنگ و ارشاد برای گفت‌وگو درباره این چنین مشکلات را پیدا نکرده‌ایم.۱۱ ديدگاه مطلب براي ” وزیری که آقای حاجی را هم مایوس کرده است . ” ارسال شده است. ۱۱ ديدگاه مطلب براي ” وزیری که آقای حاجی را هم مایوس کرده است . ” ارسال شده است.

    بخش میمه در کجای شهرستان شدن ایستاده است ؟
    بحث شهرستان شدن میمه عمری به بلندای تاسیس … ( ۱۰۴ بازدید در روز گذشته )
    ادامه مطلب
    + نوشته شده در دوشنبه چهارم دی 1391ساعت 7:27 توسط صبح میمه | آرشيو نظرات
    بخش میمه در کجای شهرستان شدن ایستاده است ؟

    گرچه بحث شهرستان شدن میمه عمری به بلندای تاسیس شهرستان برخوار و میمه و سپس شهرستان شاهین شهر و میمه دارد ،

    اما این موضوع در دور دوم نمایندگی آقای حسینی از شتاب بیشتری برخوردار گردید و ایشان با توجه به تجربه ای که در تاسیس شهرستان برخوار داشتند ، بحث شهرستان شدن میمه را بخوبی مدیریت کردند و فقط عامل انتخابات مجلس شورای اسلامی و بیم بهره برداری تبلیغاتی مانع از نتیجه گیری نهایی گردید . یکی از نگرانی های نگارنده در تغییر نماینده ، فراموش شدن و یا به نتیجه نرسیدن تاسیس شهرستان میمه بود که با شروع نمایندگی آقای حاجی و برگزاری چند جلسه و پیگیریهایی که ادعا می شد در حال انجام است قاطبه ی اهالی بخش میمه ، به تحقق این مهم امیدوارتر از گذشته شدند گرچه هر از چند گاه فرافکنی های برخی از مسئولین مبنی بر اینکه شورای مرکز بخش باید فعال تر وارد شود یا ورود فلان سایت به قضیه مشکل ایجاد کرده است ، نشان از این دارد که یا اراده ی جدی برای این امر وجود ندارد یا این اراده از کارآمدی لازم حتی در فرمانداری و شهرستان و استانداری اصفهان برخوردار نیست.

    مردم بخش ما بخوبی واقف هستند که با تحقق شهرستان میمه آنچه را با جلسات سفیران خدمت که کار حداقلی پسندیده ای است به سختی بدست می آورند ، با اعتبارات و مدیریت مستقل و همخوانی و یکپارچگی فرهنگی و اجتماعی موجود در شهرستان میمه با سهولت بیشتری بدست خواهند آورد و پیاله ی می ما به دستهای بعضا رعشه دار برخی از مدیران شهرستانی نخواهد افتاد که با اصرار و التماس و چانه زنی سهم بخش وسیع ، دورافتاده و محروم ما از درآمد ملی تادیه گردد.

    مردم بخش میمه می توانند عطای سفیران خدمت را با مصوباتی که حتی در سایت نماینده ی محترم نیز لابد بدلیل نداشتن پشتوانه ی اجرایی ، اطلاع رسانی نمی گردد ، ببخشایند و با تشکیل ستادی از فعالان مسائل اجتماعی شهرها و روستاهای مختلف بخش میمه ، با مدیریت نماینده ی محترم مردم در مجلس شورای اسلامی به پیگیری این مهم بپردازند و زمان را تا رسیدن به آستانه ی انتخابات حساس ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا از دست ندهند. جا دارد استاندار دست نیافتنی اصفهان و فرماندار محترم به نمایندگی از ایشان با صراحتی که از مسئولین نظام انتظار می رود به مردم ما بگویند که ” بخش میمه در کجای شهرستان شدن ایستاده است ؟”نوشته شده در دوشنبه چهارم دی 1391ساعت 7:27 توسط صبح میمه

    بخش میمه در کجای شهرستان شدن ایستاده است ؟
    م.
    دوشنبه ۴ دی ۱۳۹۱ ۷:۵۸
    استاندار برای ما دست نیافتنی هستند . اصلا می دانند شهری به اسم میمه هم در استان اصفهان وجود دارد ؟ همه می دانند که اصفهانیها تا ریگی در آب نبینند پا در آن نمی گذارند . تا اوضاع اینطور است ما که هیچ ، به داد شهرهای اقماری اصفهان نیز نمی رسند .
    ضمنا ، تابلوی شهرستان میمه بد حالی به ما داد !
    ميمه اى
    دوشنبه ۴ دی ۱۳۹۱ ۸:۱۱
    صحيح است.حرف دل ماست.
    ع امین
    دوشنبه ۴ دی ۱۳۹۱ ۸:۱۵
    چقدر مغرضانه تنظیم شده 1-هنوز حمایت ازحاج اقا حسینی و مصادره فعالیت های اقای حاجی 2-تحریک احساسات ناسیونالیستی وزوانی ها با جعل تابلو 3- کنایه زدن به استاندار و فرماندارونماینده تا انها از پیگیری دلسرد شوند
    ——————————————————————————–
    با سلام ، آیا حمایت از کسی که در دوره ای خدمتگزار مردم بوده است و خدمات ارزشمندی هم داشته است ، غرض ورزی است؟ کدام فعالیت آقای حاجی نماینده ی محترم مصادره شده است ؟آیا اگر بخش میمه ارتقاء یابد جز به شهرستان میمه ارتقاء می یابد؟ کجای این مطلب تحریک احساسات است؟ کجای این نوشتار کنایه دارد؟ اگر هم کنایه باشد ابلغ من الصراحه است . بحث از دلسرد شدن و دلسرد نشدن نیست. نماینده و فرماندار و استاندار بزرگترین شانی که دارند در خدمت مردم بودن است و دلسردی تکلیف را از آنان ساقط نمی کند.
    شهرستانى
    دوشنبه ۴ دی ۱۳۹۱ ۸:۲۵
    اقاى حاجى به كارهاى كلان و كشورى فكر ميكنه و بايد نماينده ايران تو سازمان ملل مى شد به جاى اينكه نماينده مردم ميمه و برخوار و شاهين شهر تو مجلس بشه.فرماندار شدن ميمه رو بى خيال شده به هاى و هوى و مخالفت با يه سرى مسايل روى اورده.اقا جان شهرستان شدن ميمه چى شد؟حسينى بى هاى و هوى بيشتر پا كار بود.
    زاهدی
    دوشنبه ۴ دی ۱۳۹۱ ۱۰:۳۹
    آقای شیبانی کاملا منطقی و مستدل نوشته اید. یاد آقای حسینی بخیر . بحث قطار را یک تنه پیش برد . بدون سر و صدا . مردم آمادگی دارندذ برای شهرستان شدن به وزارت کشور هم بروند.
    //
    دوشنبه ۴ دی ۱۳۹۱ ۱۰:۵۹
    چه اصراری دارین به شهرستان شدن !!!
    حل همه مشکلاتتون روفقط تویک کلمه میبیینیید
    خیلیییییییی سطحی نگرهستید
    خوش خیال
    دوشنبه ۴ دی ۱۳۹۱ ۱۱:۳۴
    چرا اینقدرعجله میکنید مگرشما اصحاب کهف هستید میمه خیلی وقته که شهرستان شده رییس شورای شهرمیمه چندین جلسه است که ازآمدن قریب الوقوع شهرستان میمه میگوید چرا باورندارید همراه جاده دهق میاید نگران نباشید
    شهروند
    دوشنبه ۴ دی ۱۳۹۱ ۱۲:۶
    کس نخارد پشت من جز ناخن انگشت من
    اقای شیبانی مثل قضیه قنات باید خودتان دست بکار شوید وگرنه فایده ای ندارد.
    اصفهانی
    دوشنبه ۴ دی ۱۳۹۱ ۱۲:۳۳
    به قول اصفهانی ها:
    اون پشت پسلا
    محسن.ج
    دوشنبه ۴ دی ۱۳۹۱ ۱۴:۲۳
    با سلام خدمت اقای شیبانی باتشکر از این که پرونده شهرستان شدن را با قلم خود یکبار دیگر گشودید…..ما که هر چه نوشیتیم نشد جز به هزله سویی نرفت….
    یک سوال داشتم…چندی پیش در رابطه با این موضوع از یکی از مسولین سوال نمودم که در جواب گفت شورای وزوان در پی دیدن عکس تابلوی فرمانداری در وب میمه؛ شروع به نامه نگاری نموده که چرا در تابلوی ؛ وزوان و میمه ،ذکر نشده و کار شده را در دقیقه نود نافرجام نمودند….ایا فی الواقع چنین بوده ؟ هر چند که بنده به گفته ای ایشان اطمینان دارم….
    ثانیا اگر این گونه بوده ایا کسی سعی در این راه نموده که به مسولین تفهیم کند بخش ما شامل روستاهای بسیار دیگری از جمله لایبید لوشاب اذان زیاد اباد حسن رباط موته و غیره و غیره هست ونباید کسی تنها به حرف 5نفر اعضای شورای یکی از توابع گوش دهد؟ با تشکر

    ——————————————————————————–
    با سلام ، ضمن تشکر از حساسیت قابل تحسین جنابعالی ، متاسفانه برخی از مسئولین به دو دلیل ، اول اینکه از بیان درد دلهای مردم در صبح میمه دل خوشی ندارند و دوم اینکه فرافکنی می کنند تا عدم کارآمدی خود را به مسایل بیرونی احاله دهند ، صبح میمه را عامل برملا شدن شتر سواری ادعایی خود می دانند ، در صورتیکه مدیران و مسئولان باید بر اساس مقررات حرف بزنند و عمل کنند و دیگران را نیز متقاعد نمایند. ضمنا بر چه اساسی می توان به گفته ی مسئولی که این انتساب نادرست را داده است ، اطمینان داشت؟
    68
    دوشنبه ۴ دی ۱۳۹۱ ۱۵:۲۵
    الحق که این تابلو برازنده شهر میمه است بدون هیج حرف پس و پیش دیگه
    دوست
    دوشنبه ۴ دی ۱۳۹۱ ۱۵:۴۳
    آقای جنت آقای شیبانی در لفافه حرف زده است. آقایان داشتند پشت پرده می بریدند و می دوختند به نامی که فقط دو شهر را داشت و منطقه نادیده گرفته می شد. صبح میمه آقایان را لو داد.
    خسرو مقصودی
    دوشنبه ۴ دی ۱۳۹۱ ۱۵:۴۸
    جناب آقای شیبانی مدیریت محترم وبلاگ صبح میمه و به عبارتی رسانه ملی بخش میمه
    گذاشتن این پست میتواند ابتکارجالب وبهانه ای برای کلیه صاحبنظران وکاربران وفعالان اجتماعی واهالی محترم بخش میمه گردیده وازایده وفکرنوین جنابعالی استفاده مفید را به عمل آورده واین مهم را پیگیری وبه نتیجه برسانند چراکه اگراقدام به عمل نیایداین موضوع همچنان عقیم خواهد ماند موفق باشید
    وزوانی
    دوشنبه ۴ دی ۱۳۹۱ ۱۷:۱۴
    صبح میمه بادروغ پردازیهایش ووایجاد تنش بین دوشهر باعث عقب افتادگ این دوشهر شده پتروپالایش شمال اصفهان که زمان حاجی نبود که درصحاری وزوان باهزینه زیاد جمعیتی امدند وکلنک زدند وشما اذعان داشتی که قدم خیری برداشتی وبار ها گفتی پرونداه ش روی میزاست راه اهن هم که روند مطالعاتی اش انجام گرفت ودراین مسیر قرار گرفت شهرستان شدن وزوان ومیمه هم قبل ازاینکه شما اقدامی داشته باشید دوستان بی ر یای وزوان پی گیری کردند والان هم اگرکارشکنی نکنید به زودی به نتیجه می رسد .تنشهای که مدیر محترم در صبح میمه ایجاد میکند بجز اعصاب خرد کردن مردم و….چیزی عاید نخواهدشد
    ——————————————————————————–
    با سلام ، با صرف نظر از اتهام دروغ پردازی و اختلاف افکنی ، لابد مستحضر هستید که شهر میمه و شهر وزوان در سمت شرق جاده ی اصفهان – تهران بیش از 2 کیلومتر حریم ندارند و کلنگ زنی پالایشگاه در کیلومتر 20شرق این جاده یعنی در صحاری بخش میمه انجام گرفت و شهرها و روستاها در خارج از حرائم خود دارای صحاری نیستند. در مورد قطار سریع السیر علیرغم اینکه تصویب اولیه مسیر میمه – دلیجان بود با اعمال نفوذ و لابی های کاشان ، عملیات بوته کنی مسیر و زیرسازی از اصفهان به سمت کاشان بوسیله ی مجری طرح آقای احمدرضا نیک کار اصفهانی آغاز شده بود و فقط لابی های آقای حسینی نماینده ی وقت با دکتر توکلی نماینده ی تهران و ارتباطاتی که او با رئیس سازمان برنامه و بودجه آقای دکتر فرهاد رهبر داشت و توصیفاتی که در این مقال نمی گنجد به مسیر میمه آمد و البته کسی هم منتی بر کسی نگذاشت و هر کاری انجام گرفت وظیفه بود . در مورد شهرستان شدن هم آفتاب آمد دلیل آفتاب .
    حسین کریمیان یا کیان میمه ای
    دوشنبه ۴ دی ۱۳۹۱ ۲۰:۲۰
    با سلام
    اولا فرمانداری نمیخواهیم .
    دوما خط قطار هم نمیخواستیم چون ایستگاه ندارد
    سوماآ اگر قرار فرمانداری بیاید شورا باید پیگیری نماید نماینده مردم راه حل میدهد مجری نیست قانونگذار و کدخدا بین است
    چهارم. اقای حسینی یادش گرامی
    پنچم اقای ناصری گاز اورد
    ششم مرحوم پناهنده نام میمه را کنار برخوار گذاشت که حالا ……
    هفتم استاندار بختیاری سند چاه انقلاب درست کرد
    هشتم از مردم خوب شهر میمه تشکر میشود که تا امروز بنابه گفته مسئول عتبات عالیات بخش میمه از شهر میمه غیر از مدعیان که ما هم شهریم ما هم روستا هستیم و ماماما میکنند بیش از سی تخته فرش به حرم امام حسین ع هدیه کردند .
    که جا دارد بنابه گفته اقای اسد و حاج محمد بیکیان بزودی امار از طریق همین سایت به اطلاع مردم خواهد رسید
    نهم …………………
    همشهری
    دوشنبه ۴ دی ۱۳۹۱ ۲۰:۲۶
    آفرین به آقای شیبانی که اینگونه صریح و محترمانه حقایق را بیان می کنند.موفق باشید.
    وزوانی دیگر
    دوشنبه ۴ دی ۱۳۹۱ ۲۰:۴۳
    من اگر هیچ شناختی هم از استاد ارجمندم آقای شیبانی نداشتم آرامش و بردباری و تحمل انتقاد و حتی توهین ایشان در مقابل پیام دهنده ی بالا را دلیل حقانیت آقای شیبانی می دانستم. چقدر آرامش شما ستودنی است استاد. اتفاقا افتخار میمه صبح میمه است.
    شهرستان
    دوشنبه ۴ دی ۱۳۹۱ ۲۰:۴۹
    ارتقای بخش میمه تنها با نام شهرستان میمه ممکن است،چون بخشداری به فرمانداری ارتقا خواهد یافت و نه شهرداری.اگر قرار بر این باشد که نام دیگری در کنار این نام باشد یهتر است نام شهرستان ” میمه و وزوان و لایبید و ونداده و ازان و… ” باشد، که شامل تمام بخش هست.لطفا خیالبافی نکنید . در تقسیمات سیاسی استان منظور از بخش میمه ، شهر میمه نیست،بلکه میمه،وزوان ،لایبید،ازان……..و حتی مراوند و چغاده است.از مردم اطراف خواهشمندم افکار ناسیونالیستی کاذبشان را کنار بگذارند و به اتحاد مردم بخش بپیوندند.
    خبر خوش
    دوشنبه ۴ دی ۱۳۹۱ ۲۱:۰
    طی خبر هایی از منابع غیر رسمی، مجوز شهرستان میمه با دو بخش مرکزی(میمه) و جوشقان به تصویب رسیده.
    این خبر را تمامی مرم شهرستان میمه تبریک عرض می نمایم.
    دوست.
    دوشنبه ۴ دی ۱۳۹۱ ۲۱:۳۰
    جناب حاجی نماینده ی محترم
    اگر هفت کشور به شاهی تو راست
    چرا رنج و سختی همه بهر ماست؟
    لطفا موضوع شهرستان شدن میمه را التفاتی فرمایید.
    نیما
    دوشنبه ۴ دی ۱۳۹۱ ۲۱:۳۷
    سلام نظرتون چیه هرچی شهر و روستا و شهرستان تو ایرانه بشه استان.
    دست برداریم از این حرفا . هر جایی باید امکانات مورد نیاز مردمش رو داشته باشه.
    اگه این طور پیش بریم تا چند سال دیگه نه روستا داریم نه شهر.
    ا-ب-پ
    دوشنبه ۴ دی ۱۳۹۱ ۲۲:۱۹
    آقای شیبانی سیاستت رو عشقه تا خودت دست به کار نشی فایده نداره.
    به امید شهرستان شدن میمه
    مهرداد
    سه شنبه ۵ دی ۱۳۹۱ ۶:۳۸
    واقعا زشت است که صبح میمه را به دروغ و اختلاف متهم کنیم. باور در دنیای سایبری میمه را مطرح کرده است. ادبیاتی بسیار متین دارد. نقدها را خیلی کارشناسی شده و با حفظ حرمت نقد شونده مطرح می کند. در خارج از میمه نیز پر طرفدار است . بحث شهرستان شدن برای همه منطقه خوب است. اگر میمه شهرستان شد محل قرار گرفتن همه شهرها و روستاها ارتقا’ می یابد. خود بینی است که هر کس بخواهد اسم شهر و روستایش در تابلو باشد. برای من زیادآبادی هم === شهرستان میمه === خیلی زیباست. شورای ما و همه بخش هم امضا کردند که اسم شهرستان شهرستان میمه باشد.
    حاج ممد
    سه شنبه ۵ دی ۱۳۹۱ ۷:۳۲
    سلام و عرض وقت بخیر
    لازمه بنده به عنوان یه همشهری و البته کسی که تا حدودی اطلاع از این مهم دارم عرض کنم
    1.بایستی محدودیت های جمعیتی رو مدنظر داشته باشیم
    2.در به ثمر رسیدن این امر هیچ چیزی مثل اتحاد مردم کارساز نیست
    3.تا خواستن این موضوع از بخش میمه برای شهرستان و استان قطعی نشود هیچ اقدامی به نتیجه نخواهد رسید
    4.با ارتقاء بخش به شهرستان به طور حتم در بدو امر شهرستان جدیدالتاسیس دچار مشکلاتی خواهد شد که با صبر مردم فهیم و جذب سرمایه ها و تمرکز و تجمیع آن در شهرستان، اوضاع رو به بهبود خواهد رفت
    5.بازهم عرض می کنم که اتحاد و تجمیع همه پتانسیل موجود در بخش موثرترین امر در تحقق این خواسته دیرینه مردم است
    موید باشید
    یاحق
    ع امین
    سه شنبه ۵ دی ۱۳۹۱ ۸:۸
    اقای شیبانی لطفا از این پست و نظرات داده شده جمع بندی ارایه بفرمایید
    اگر خود را در نقش نماینده فعلی بگذارید چه انگیزه ی مضاعفی برای کار دارید و اگر خودرا یک وزوانی متعصب فرض کنید دست به چه کاری می زنید

    ——————————————————————————–
    با سلام ، شناخت اینجانب از آقای حاجی حد اقل 15 ساله است . حاجی از جمله ی معتقدین و باور مندانی است که نقد را رحمت می داند گرچه هنوز نقدی صورت نگرفته است. در مورد تعصب نیز همه وظیفه داریم تعصبهای فاقد آگاهی را به آگاهی تبدیل کنیم نه اینکه با آنها هماهنگ شویم . ضمنا این پست در روز گذشته 104 بازدید داشته است و در پایگاه خبری – تحلیلی شاهین شهر و میمه هم مورد توجه قرار گرفته و کار شده است .ضمنا شما قبل از هرچیز این پست را مغرضانه ، تحریک کننده ی احساسات و اهل کنایه به استاندار و فرماندار و … نوشتید و علیرغم درخواست ما توضیحی ندادید.
    سفیر
    سه شنبه ۵ دی ۱۳۹۱ ۸:۵۵
    ما اصلا فرمانداری نمخواهیم
    میمه ای
    سه شنبه ۵ دی ۱۳۹۱ ۹:۴۴
    شهرستان میمه باید باشد ……………………..
    جابر
    سه شنبه ۵ دی ۱۳۹۱ ۹:۵۳
    [جناب ع امین

    با سلام

    کسی که دیگران را به متعصب بودن متهم می کند ،نشان از کم بودن استانه تحملش

    می باشد و این نیز یعنی تعصب خانمان سوز.
    ع امین
    سه شنبه ۵ دی ۱۳۹۱ ۱۱:۰
    چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است
    فضول
    سه شنبه ۵ دی ۱۳۹۱ ۱۲:۱۰
    سابقه مکتوبی ار رمان اقای حسینی وجود ندارد عکس اقای حسینی یعنی جه
    ——————————————————————————–
    با سلام ، در گزارش از آقای حسینی و اقداماتش مطالبی گفته شده بشرح زیر :
    “اما این موضوع در دور دوم نمایندگی آقای حسینی از شتاب بیشتری برخوردار گردید و ایشان با توجه به تجربه ای که در تاسیس شهرستان برخوار داشتند ، بحث شهرستان شدن میمه را بخوبی مدیریت کردند و فقط عامل انتخابات مجلس شورای اسلامی و بیم بهره برداری تبلیغاتی مانع از نتیجه گیری نهایی گردید . یکی از نگرانی های نگارنده در تغییر نماینده ، فراموش شدن و یا به نتیجه نرسیدن تاسیس شهرستان میمه بود”
    مرسوم است در اینگونه موارد عکس هم کار شود.
    كاكلي
    سه شنبه ۵ دی ۱۳۹۱ ۱۶:۴۲
    خوب خودتون مي بريد و مي دوزيد. انگار نه انگار كه بحث شهرستان شدن با اضافه شدن جوشقان به بخش ميمه شروع شد. …………………
    ——————————————————————————–
    با سلام ، با توجه به ضرورت پرهیز از مجادلاتی که بهانه به دست بعضی ها می دهد امیدوارم عذرم را در حذف ادامه ی کامنت بپذیرید.
    حسین کریمیان
    سه شنبه ۵ دی ۱۳۹۱ ۱۸:۵۰
    با سلام چرا نمای فرمانداری از سنگهای چینی نی ریز و لابید ترسیم شده و میمه را به سی سال قبل برده اید .؟ حال روستاهای اطراف تهران و……نیز تراورتن کار میکنند ؟
    شهروند لای بیدی
    سه شنبه ۵ دی ۱۳۹۱ ۲۱:۴۲
    حتی از سنگ لای بید هم می رنجید این چنین است که همیشه هشتتان گرو نهتان است یه کم ذات خود را آب بکشیدبا این افکارتان میخواهید که میمه را ارتقا دهید واقعا متاسفیم.
    خوش خیال
    سه شنبه ۵ دی ۱۳۹۱ ۲۲:۴۸
    حرف شهروند لای بیدی خیلی معنا داشتآآآآآ قابل توجه بعضی ها …
    ذاکری
    چهارشنبه ۶ دی ۱۳۹۱ ۱۱:۱۸
    با سلام وخسته نباشید به کاربران صبح میمه ومردم خونگرم میمه -مگر میمه تا وزوان ویا شهر وروستاهای میمه چقدر فاصله است که اینقدر برای پیشرفت شهر خودمان که باعث سرافرازی خود ودیگران میشود سنگ به سینه میزنیم بیایئد دست به دست همدیگر بدهیم وشهر خودمان راکنیم آبادبخدا مدیران صبح میمه بعد ازاینکه میمه به شهرستان تبدیل شودآنرا برای خودشان ویا منفعت بردن خودشان نمی خواهند
    ا- ب-
    چهارشنبه ۶ دی ۱۳۹
    مراوندی
    چهارشنبه ۶ دی ۱۳۹۱ ۱۴:۵۳
    ایا میدانید؟اکثر کمبودها وگرفتاریهای این دوشهر چیست ………………
    ——————————————————————————–
    با سلام ، سعی کنید راه حل هایی که ارائه می کنید مبتنی بر اصول عقلی پذیرفته شده باشد.
    خسروی
    چهارشنبه ۶ دی ۱۳۹۱ ۱۵:۵۷
    مقاله آقای شیبانی به دلیل استحکام مبانی و قوت استدلالها و تصاویر زیبا در چند سایت استانی از جمله شاهین شهر چاپ شده است و جزو پر بیننده ترین ها بوده است. او همواره دلسوز میمه و اهل عقل و خرد و حلم و دوراندیشی بوده است.
    ۱ ۱۲:۱۴
    چه زیباست شهرستان میمه!!!
    میمه ای
    چهارشنبه ۶ دی ۱۳۹۱ ۱۲:۱۷
    جمالتو عشقه آقای شیبانی
    از کامنت ها – مشکلات شهرستان شدن میمه و یک پیشنهاد
    کد خبر: 13346 | زمان مخابره: ۷:۱۵:۲۵ – سه شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۲ |

    اگرچه در حدود دوسال است که با پی گیری های شورای شهر و بخش میمه و بخشداری میمه و اعلام حمایتهای تمامی شوراهای شهرها و روستاهای بخش میمه حتی شهر جوشقان و کامو و همراهی سرد و گاها کارشکنی های تفرقه انگیز از طرف برخی از همشهریان هم منطقه ای متعصب که همواره خواستار تقسیم منطقه صرفا میان دو شهر x, y بوده اند و کم کاری ها و نداشتن عزم جدی خودی ها ظاهرا طرح و خواسته قدیمی مردم بخش قدیمی میمه با قدمتی بیش از نیم قرن باز هم در دقیقه نود همانند پتروپالایش بر سر انتخاب نامش در پیچ وتاب بی توجهی مسولین افتاد چون به جای اینکه حرف و دل ما یکی باشد بوی دو دلی و چند صدایی از داخل خود منطقه توسط مخالفین فرامنطقه ای به گوش مسولین کشوری و استانی رسانیده شد واین دعواهای همیشگی برخی همشهریان متعصب و افراطی هم منطقه ای بر سرنام و عنوان شهرستان باز هم سرنوشت مردم بخش میمه را به قعر تاریخ فرستاد. به نظر شما واقعیت قضیه چیست ؟برخی همشهریان متعصب هم منطقه ای به دلیل کم کاری های صورت گرفته توسط مسولین شهر میمه دقیقا پس از رفتن اقای شیبانی و اسد و در مقابل ان کارهای چشم نواز عمرانی که در شهر خودشان توسط مسولین وقت انجام پذیرفته بود به زعم خود ادعای سهم خواهی بیشتر در معادلات فعلی و اینده بخش و شهرستان میمه را می نمایند . حقیقت ان است که اگر قرار باشد شهرستان جدید التاسیسی تشکیل شود اولا الحاق جوشقان و کامو به منطقه ضعیف میمه و انفکاک ان از شهرستان قدرتمند کاشان که داعیه استان شدن را دارد در وهله اول کار را با مشکلات و مخالفتهای مسولین ذی نفوذ کاشانی همراه خواهد نمود ضمن اینکه اگرچه کامویی ها علاقه دیرینه ای به میمه و میمه ای ها دارند و تابعیت اموزش و پرورش کامو خود دلیلی بر این مدعاست و جوشقان هم با این الحاق قصد امتیاز بخشداری گرفتن و راحت شدن از طی طریق کاشان و قمصر را داشت که صد البته خواسته بحق و بجایی بوده و هست. اما ابتدا باید زمینه شهرستان شدن بخش میمه فراهم وانجام شود و سپس خواسته مردم جوشقان کامو برای الحاق به شهرستان میمه فراهم شود و در ان سوی قضیه در حالیکه بعد از سالها انتظار اصل قضیه ارتقا بخش میمه به شهرستان مورد موافت مسولین قرار گرفته بود اختلاف معتمدین و مسولین دومین شهر منطقه بر سر نام و عنوان شهرستان جدید التاسیس شدت گرفت واین موضوع همراه شد با برخی اغتشاشات خیابانی در یکی از استانهای جنوبی کشور بر اثر همین تقسیمات جدید کشوری و نتیجه این هم زمانی ها و ملاحظات سیاسی را همگان به خوبی می دانند. حقیقتا باید چه می کردیم همشهریان عزیز هم منطقه ای امروزه اگر بخواهیم همان حداقل های سازمانی و اداری را که در دهه های قبل به همت بزرگ مردانی همانند قیصر خان و عیسی خان گرانمایه ها به شهر و بخش میمه اورده شد و در حد بخش بودن داشته باشیم حتما می بایست به شهرستان ارتقا پیدا کنیم همان گونه که شما امروزه اگر بخواهید همان حداقل های شغلی و اجتماعی دهه های قبلی که دیپلم داشتید را حفظ کنید حتما می بایستی لیسانس یا فوق لیسانس داشته باشید چون همه در حال پیشرفت هستند شما اگر در جایگاه قبلی خود باقی بمانید عقب خواهید افتاد و رفتن ادارات و نهادهای بخش میمه و متعاقبا کارمندان همشهری ان به شاهین شهر چیزی فارغ از این مدعا نیست.اینکه احاد مردم و مسولین منطقه میمه ضرورت این مهم را احساس کرده اند بعد از سالها باز هم جای خوشبختی دارد اما اینکه در دقیقه نود و سرنوشت ساز بر سر نام شهرستان به توافق نرسیدیم جای تاسف دارد.آرِی بخش برخوار هماند خیلی از شهرها به شهرستان ارتقا پیدا کرد و نام شهرستان انها هم شد شهرستان برخوار اما حال که( بر اثر کم کاری ها و ضعفها و در جا زدن ها و عقب کشیدن های همشهریان توانمند ما ) برخی از مسولین و مردم تعصب گرای هم منطقه ای اینقدر با نام شهر و منطقه قدیمی میمه مشکل و نفرت و یا رقابت دارند باز هم مشکلی نیست اصل را نباید هرگز فدای فرع نمود ادارات و ساختمانهای نهادهای ادارای بخش میمه را که نمی توان از مرکز بخش به شهر دیگری بکسل نمود و اساسا دولت هم با این وضعیت بودجه نه به دنبال دردسر می گردد و نه به دنبال هزینه های گزاف دوباره کاری ها برای تعصبات پوشالی ما.گذشته نشان داده که زمانی برای بهتر شدن امورات مردم دو منطقه میمه و برخوار را با هم ادغام کردند و شد بر خوار و میمه و مرکز ان هم شد شاهین شهر ایا شاهین شهر نابود شد و یا نامش گم و مستور ماند .؟و یا در قضیه نام منطقه صنعتی میمه که سالها قطب صنعتی میمه بود و با کارشکنی بخشدار وقت شهرک صنعتی وزوان و میمه شد و هکذا دعواهای شهرداری های دو شهر و بلا تکلیفی ها و ضرر و زیانهای تنها شهرک صنعتی بخش میمه و بالاخره با انتخاب نام شهر ک صنعتی نگین( بخش میمه) ایا ارامش به شهرک بازنگشت و چند صدایی ها و اختلافات مال منه مال منه خاموش نشد ؟. کسانی که ادعای شهرستان وزوان و میمه را سر دادند دو منظور داشته و دارند اول اینکه به مرگ بگیرند تا میمه ای به شیون راضی شوند یعنی وزوان و میمه بگویند تا به میمه و وزوان راضی شویم این یعنی بعد از چند دهه قدمت بخش میمه هم شریک پیدا کرده و تنزل پیدا کرده که در مقابل ان حمایت میمه از تشکیل بخش و بخشداری وزوان کاری درست و بجا و مورد حمایت بوده و خواهد بود . دوما امکانات و توجهات اینده را به جای کل منطقه مابین دو شهر میمه و وزوان خلاصه کنند که این هم نگاه درست و تبعیض امیزی می باشد وگرنه فردا مردم و مسولین شهر لایبید و سپس شهر جوشقان و کمو هم ادعا می کنند نام شهر های ما را در عنوان شهرستان درج نماییدکه این کار شدنی نیست پس چه باید کرد تنها کاری که می توان کرد این است که حرف و دلمان یکی شود و اگر همچنان یکی از شهرهای منطقه با نام و عنوان شهر و بخش قدیمی میمه که بدون شک تنها وجه شناسه مردم این دیار در جای جای استان و کشور می باشد به خاطر مصالح واجب تر وجلوگیری از ضرر و زیانها و از کف دادن فرصتهای بیش از این عنوان شهرستان ((نگین شهر )) همانند شاهین شهر و یا شهرستان ((آستانه اصفهان)) همانند آستانه اشرفیه را انتخاب کنیم که شهرستان آستانه اصفهان به لحاظ نگاه جدید به اولین شهرستان ورودی استان بزرگ اصفهان از سمت پایتخت کشور و همچنین همراه داشتن نام شهر پر اوازه اصفهان بار معنایی و توجهاتی ویژه ای برای مسولین استانی و کشوری به همراه خواهد داشت همان گونه که انتخاب نام میدان اصفهان در مدخل ورودی شهر میمه بالاخره توانست حداقل به خاطر ابروی شهر و استان اصفهان هم که شده طرح و بودجه قابل توجهی را نصیب میدان و مدخل ورودی شهر و بخش میمه نماید که با توجه به طرح و نقشه موجود در سایت شهرداری می تواند سمبل زیبایی برای شهر و بخش و شهرستان ((آستانه اصفهان)) قرارگیرد
    نام خود را وارد کنید… می‌گه:
    ۱۳۹۲/۰۲/۱۷ در ۳:۲۲ ب.ظ
    سلام پس از ۶۰ سال دیدیم که میمه چقدر پیشرفت داشته که حالا دنبال شهرستان میمه هستی ای آدم عاقل وبالغ

  7. یکی از نویسندگان صبح میمه – تاملی بر انتخاب شهردار

    بسمه تعالی
    بازدید از مطلب جناب آقای معینیان ابتدا به دلیل دانشمند بودن ایشان است و در ثانی به دلیل اهمیت موضوع برای شهروندان میمه ای و نشانگر مسوولیت خطیر اعضای شورای چهارم در بحث انتخاب شهردار است. الحمدالله مردم میمه بسیار فهیم و قدردان هستند و در هر شهری تعدادی انگشت شمار وجود دارند که همیشه برخلاف جهت آب در حرکتند و این هم نیاز رشد و پویایی است که اگر نباشد پیشرفتی در کار نیست. با بررسی که در اتفاقات اخیر شورای چهارم داشتم باز هم رد پایی از ادامه گل کاشتنهای شورای سوم به چشم خورد و متاسفانه شورای چهارم نیز در طوفان ایجاد شده غوطه ور شده و به جای اینکه به پیشرفت میمه فکر کنند به محبوبیت خود فکر کردند و این محبوبیت نیز دستخوش تحولاتی خواهد بود بزرگ و گذشت زمان همان هایی را که احترام کردند در روبرویشان مشاهده خواهند نمود. گروهی انگشت شمار به محوریت یک شخص در تلاش بودند که رییس شورای فعلی شهردار گردد تا باز هم جاده برای بعضی دوستان شورای سوم باز گردد و با همین دلیل بچه گانه اقدام به تبلیغات منفی و تخریبی در بین مردم عام بر علیه تمامی کاندید های بومی شهرداری میمه، با شعار اینکه دلم برای میمه می سوزد نمود. به این امید که شاید این اتفاقات دلیلی باشد برای حضور مجدد در شورای شهر. دوستان شورای چهارم هوشیارانه این اتفاق را از نطفه خاموش نمودند ولیکن نتوانستند با هوشیاری و تیز هوشی حاشیه های این حرکت را رهبری نمایند.
    درخواست مردم از شورای چهارم مبنی بر حضور آقای شیبانی به عنوان شهردار این نیست که فکر کنید به خاطر خط و خطوط سیاسی است. اگر مردم می گویند آقای اسد در زمان شهردار بودنش خوب عمل کرد رای اول شورا را نیز با همین تفکرات عمومی کسب می کند و اگر الان می گویند آقای شیبانی به این دلیل است که ایشان به عنوان یک نیروی بومی ، توانمندی کار در شهرداری را دارد و می توامد راه گشای پیشرفت شهر باشد. و طبیعی است که چنین پست هایی موافق و مخالف زیادی دارد آقای مقصودی اگه امکان داره متنی را آماده کنید و به بعضی از دوستان شورای چهارم بدهید ده بار از رویش بنویسند که اگر منتخب مردم شدند باید اقتدار و پایبندی به اصول داشته باشند و محبوبیت خودشان در بین مردم را به اصل اول تصمیم یعنی انتخاب شهردار ترجیح ندهند. و اگر اینگونه خودشان را به دست امواج عمومی دهند شاهنامه پایان خوشی نخواهد داشت. البته جای گلایه نیز دارد که سوابق دوستان در شوراهای اسبق نباید اینگونه دوستان را در سردرگمی قرار دهد
    و اما معرفی شهردار از طرف استانداری آقای شورای شهر اطمینان داشته باشید که نیروی کارآمد و قوی برای میمه نخواهد آمد معاون شهردار درجه سه استان به عنوان شهر میمه دردی از شهر میمه را مرتفع نخواهد نمود و ۴ سال شما هم به همین منوال چند ماهه خواهد گذشت. کسی که از استانداری یا فرمانداری به میمه نگاه می کند نگاهی است در حد یک شهری با این جمعیت و این درآمد و این گروه های افراطی و….. نمی آید آنچه را که خودمان برای شهرمان حق می دانیم ببیند. پس در معرفی شهردار نیز با همین تفکرات اقدام می نماید.
    رسیدن به یک جمع بندی زمان یک ساعته با مدیریت رییس شورای شهر می خواهد و صحبت های منطقی و ان شالله تصمیم به آنچه که به نفع شهر است.
    به امید روزی که اتحاد و همدلی در بین اعضای شورای شهر بابی باشد برای اتحاد بین همه مردم خوب و فهیم میمه.

  8. به دنبال احداث پتروپالایشگاه شمال میمه
    مطا لبه مردمی مردم بخش میمه
    مدير عامل مجتمع پتروپالايشگاه شمال خبر داد:احداث 7 واحد شيميايي در كنار مجتمع پتروپالايشگاه شمال مدير عامل مجتمع پتروپالايشگاه شمال خبر داد:
    مطا لبه مردمی مردم بخش میمه
    مدير عامل مجتمع پتروپالايشگاه شمال خبر داد:احداث 7 واحد شيميايي در كنار مجتمع پتروپالايشگاه شمال
    مدير عامل مجتمع پتروپالايشگاه شمال خبر داد:احداث 7 واحد شيميايي در كنار مجتمع پتروپالايشگاه شمال
    خبرگزاري فارس: مديرعامل مجتمع پتروپالايشگاه شمال گفت: در كنار مجتمع پتروپالايشگاه شمال، هفت واحد شيميايي وابسته ايجاد مي‌شود.
    غلامعلي سرتاج امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در ميمه اظهار داشت: مجتمع پتروپالايشگاه شمال كه در شرق بخش ميمه اصفهان احداث خواهد شد، داراي موافقت اصولي با ارائه طرح و تخصيص خوراك از وزارت نفت است.
    وي افزود: در حال حاضر با توجه به منابع موجود خوراك اين مجتمع بر‌اساس مصرف روزانه 150 هزار بشكه نفت خام و 4/2 ميليارد متر مكعب گاز در سال برنامه‌ريزي شده است.
    وي اضافه كرد: اين طرح در زميني به مساحت 2 هزار و 400 هكتار اجرا خواهد شد كه نياز به 18 ميليون متر مكعب آب مصرفي و 200 هزار كيلو وات برق مصرفي دارد.
    مديرعامل مجتمع پتروپالايشگاه شمال با اشاره به دلايل انتخاب موقعيت پتروپالايشگاه در ميمه خاطرنشان كرد: محل اجراي اين طرح براساس مولفه‌هاي بسياري امكان‌سنجي و انتخاب شده كه نزديكي به خط لوله نفت سراسري، نزديكي به خط لوله گاز سراسري، واقع شدن در مركز كشور با لحاظ كردن مسائل امنيتي، نزديكي به شاهراه‌هاي اصلي و كريدورهاي شمال ـ جنوب، شرق و غرب، نزديكي به خط راه‌آهن قطار سريع‌السير اصفهان ـ تهران، برخورداري از امكانات بالقوه و بالفعل استان اصفهان به‌ عنوان يكي از بزرگ‌ترين قطب‌هاي صنعت كشور، نزديكي به منطقه ويژه اقتصادي سلفچگان، امكان تامين آب مورد نياز از منابع آبي استان، وجود نيروي انساني متخصص و كارآمد در سطح استان و رعايت مسائل زيست محيطي و حفظ منابع طبيعي از مهم‌ترين اين دلايل است.
    وي تقسيم‌بندي توليدات مجتمع را مشتمل بر دو واحد پالايشگاه و پتروشيمي ذكر كرد و گفت: از نفت خام در پالايشگاه اين مجتمع گاز بوتان در واحد انيدريد مالئيك، بنزين معمولي، نفت سفيد، گازوئيل، نفت كوره، گوگرد در واحد اسيد سولفوريك، نفت در مجتمع پتروشيمي (اولفين)، برش سنگين در واحد روغن و گريس، ضايعات كك‌سازي در واحد الكترود گرافيتي، رفرمات در مجتمع پتروشيمي (آروماتيك)، پيروپيلن در مجتمع پتروشيمي (آروماتيك) توليد مي‌شود.
    سرتاج با بيان اينكه از گاز طبيعي در دو واحد پتروشيمي اين مجتمع توليداتي خواهيم داشت، خاطرنشان كرد: در واحد پتروشيمي آروماتيك پلي پروپيلين و (PIT ( 220 ) در واحد الياف پلي‌استر، PIT (72) و بنزين توليد مي‌شود و در واحد پتروشيمي اولفين، استالدهايد، اسيد استيك، وينيل استات، بوتانول، دواتيل هگزانول، اتيلن اكسايد و گلايكول‌ها، پلي‌اتيلن، پلي پروپيلن و پلي بوتادين توليد خواهد شد.
    وي افزود: در كنار اين مجتمع هفت واحد شيميايي وابسته شامل واحد توليد انيدريد مالئيك، واحد توليد اسيد سولفوريك، واحد توليد روغن و روان‌سازها و گريس‌هاي صنعتي، واحد توليد الكترود گرافيتي، واحد توليد دوده صنعتي، واحد توليد الياف پلي‌استر و واحد آلكيل بنزين خطي ايجاد خواهد شد.
    سرتاج با اشاره به سرمايه‌گذاري اين طرح گفت: نوع سرمايه‌گذاري به‌ صورت BOT و مبلغ سرمايه‌‌گذاري 4 ميليارد يورو و 450 ميليارد تومان است كه به‌ صورت مستقيم و غير مستقيم 25 هزار نفر پرسنل خواهد داشت.
    وي بيان داشت: اين طرح مورد تاييد كميسيون استعداديابي استان اصفهان قرار گرفته و جواب مثبت استعلام‌هاي مربوطه نيز از سوي ادارات و ارگان‌هايي مانند اداره كل محيط زيست استان اصفهان، اداره آب منطقه‌اي، اداره مسكن و شهرسازي، اداره كل جهاد كشاورزي، اداره مخابرات، اداره برق منطقه‌اي، اداره گاز، شركت گاز، منطقه 2 عمليات شركت انتقال گاز استان، فرمانداري شاهين‌شهر و ميمه و … اعلام شده است.
    انتهاي پيام/ش10

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.