۱۹:۳۴ - سه شنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۳

رهبر معظم انقلاب در دیدار با مسئولان و سفرای کشورهای اسلامی:

مردم جهان برای تامین نیازهای مردم غزه بشتابند

حضرت آیت الله خامنه ای با بیان اینکه پیام روشن ما به دولتهای اسلامی این است که بیایید به یاری مظلوم برخیزیم و نشان دهیم که جهان اسلام در مقابل ظلم و ستم، آرام نمی نشیند، افزودند: برای تحقق این هدف، باید همه دولتهای اسلامی از اختلاف نظرهای سیاسی و غیرسیاسی صرف نظر کنند و همه با هم، به کمک مظلومانی بشتابیم که در چنگال گرگ خونریز صهیونیست در حال دست و پا زدن هستند.

 به گزارش پایگاه خبری شهرستان شاهین شهر و میمه “شاهین نابه نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری؛ رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز در دیدار صدها نفر از مسئولان و قشرهای مختلف مردم و سفیران و کارداران کشورهای اسلامی در ایران، همه‌ی مسلمانان را به یاری مظلومان فلسطین فراخواندند و تأکید کردند: جهان اسلام با کنار گذاشتن اختلافات، از همه‌ی توان خود برای تأمین نیازهای مردم غزه استفاده کند و ضمن مقابله با جنایات بی‌شرمانه صهیونیست‌ها، از حامیان آنها به‌ویژه آمریکا و انگلیس، تنفر و برائت جوید.

ایشان با تبریک عید سعید فطر به همه ملت‌های مسلمان این عید را عید امت واحده خواندند و افزودند: متأسفانه برخلاف تعالیم و معارف اسلامی، امروز انگیزه‌های سیاسی و قدرت‌طلبانه، امت اسلامی را دچار تفرقه کرده است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با دعوت از مسئولان کشورهای اسلامی برای عبور از اینگونه انگیزه‌ها و تشکیل امت واحده و مقتدر و توانا تأکید کردند: اگر قدرت طلبی‌ها، وابستگی‌ها و فسادها، نتواند جهان اسلام را از هم جدا کند، در این صورت هیچ قدرت مستکبری جرأت تجاوز و تعرض به کشورهای اسلامی و یا باج گرفتن از دولت‌های اسلامی را نخواهد داشت.
رهبر انقلاب اسلامی، گستاخی صهیونیست‌ها در قتل‌عام غزه را، از نتایج تفرقه‌ دنیای اسلام خواندند و خاطرنشان کردند: سانسور پنهان در غرب اجازه نمی‌دهد ملت‌های غربی از عمق حوادث غزه مطلع شوند اما این جنایات به گونه‌ای فجیع و دلخراش است که انعکاس حتی بخشی از آن در رسانه‌های غربی، ملت‌های غیرمسلمان را تکان داده و به خیابان‌ها کشانده است.

????? ??????? ???? ? ????? ??????? ??????
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به تنهایی مردم بی‌پناه غزه افزودند: پیام روشن ما به دولت‌های اسلامی این است که بیایید به یاری مظلوم برخیزیم و نشان دهیم که جهان اسلام در مقابل ظلم و ستم، آرام نمی‌نشیند.
رهبر انقلاب افزودند: برای تحقق این هدف، باید همه دولت‌های اسلامی از اختلاف نظرهای سیاسی و غیرسیاسی صرف نظر کنند و همه با هم، به کمک مظلومانی بشتابیم که در چنگال گرگ خون‌ریز صهیونیست در حال دست و پا زدن هستند.
ایشان در همین زمینه قرار گرفتن دو وظیفه اساسی در دستور کار جهان اسلام را، ضروری خواندند: نخست فراهم کردن امکانات حیاتی برای مردم غزه و دوم عکس‌العمل قوی و مناسب در مقابل رژیم آدم‌کش صهیونیست و حامیانش.
رهبر انقلاب با اشاره به نیاز مبرم مردم مقاوم و رنج‌دیده غزه به غذا، آب، دارو، امکانات بیمارستانی و بازسازی منازل افزودند: این ملت برای دفاع از خود، به سلاح نیز احتیاج دارد.
رهبر انقلاب بار دیگر خطاب به دولتهای اسلامی گفتند: بیایید برای کمک‌رسانی به مردم غزه و غلبه بر موانعی که صهیونیست‌ها در این راه ایجاد می‌کنند همراه و همدست شویم و به وظایف دینی و انسانی خود عمل کنیم.
ایشان افزودند: ملت‌های مسلمان و دولتهای اسلامی موظفند از همدستان و حامیان جانیان حاکم بر تل آویو، ابراز برائت و تنفر کنند و در صورت امکان با آنها برخورد اقتصادی – سیاسی نمایند.
رهبر انقلاب، با تجلیل از عزم راسخ ملت ایران در حمایت صریح از مردم غزه و ایستادگی در مقابل تجاوز و خباثت افزودند: در جمعه‌ی آخر ماه رمضان، صدای بلند حمایت از مظلوم، از ایران به گوش جهانیان رسید و این ملت علاوه بر این‌گونه حمایت‌ها، هرکار دیگری از عهده‌اش برآید با استواری تمام انجام خواهد داد.

????? ??????? ???? ? ????? ??????? ??????
در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام‌والمسلمین روحانی رئیس‌جمهور، با تبریک عید سعید فطر، این عید را عید فطرت انسانی و بالاترین عید مسلمانان خواند.
رئیس‌جمهور به حوادث غزه اشاره و تأکید کرد: روزه‌داری با رذائل اخلاقی و یا سکوت در برابر جنگ‌طلبان و جنایتکاران نمی‌سازد.
آقای روحانی منطقه و دنیای اسلام را درگیر دو غده‌ی چرکین دانست و گفت: غده‌ی چرکین صهیونیستی این روزها سر، باز کرده و سرزمین زیتون را به خاک و خون و به سرزمین قطعات پیکرهای کودکان مظلوم تبدیل کرده است.
وی با اشاره به اینکه غده‌ی چرکین دیگری نیز به نام «اسلام، دین، خلافت و امارت»، آدم‌کشی و مسلمان‌کشی می‌کند، خاطرنشان کرد: همه تحلیل‌ها می‌گویند که ریشه‌ی هر دو غده یک‌جا است.
رئیس‌جمهور حوادث غزه را جنایت علیه بشریت خواند و تأکید کرد: همه مجامع و سازمان‌های بین‌
ایشان مقابله و معارضه با عاملان ظلم تاریخی غزه را وظیفه‌ی دوم جهان اسلام خواندند و افزودند: جانیان صهیونیست و حامیانشان برای آدم‌کشی حیرت‌آور و کودک‌کشی نفرت‌انگیز در غزه، بی‌شرمانه توجیه و استدلال می‌آفرینند که این، اوج خباثت و بی‌حیایی آنان را نشان می‌دهد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای حمایت آشکار مستکبران از جمله آمریکا و انگلیس و تأیید تلویحی یا آشکار مجامع بین‌المللی از جمله سازمان ملل را از فجایع صهیونیست‌ها، مشارکت و همدستی در جنایات رژیم خون‌خوار خواندند.المللی که از انسان دم می‌زنند باید محاکم و داوری‌های بین‌المللی را برای محاکمه جنایتکارانی که روز به روز ماهیت خبیث آن‌ها برای جهانیان آشکارتر می شود، آماده کنند.

آقای روحانی افزود: برای حل این معضلات راهی جز وحدت دنیای اسلام، تبیین اسلام رحمانی و فاصله گرفتن از جمود و تحجر نداریم.
رئیس جمهور راهبرد جمهوری اسلامی ایران در سطح جهان را صلح و عدالت و در دنیای اسلام برادری و اتحاد و ایجاد امت واحده‌ی اسلامی خواند و خاطرنشان کرد: آنهایی که خواب تضعیف اسلام و مسلمین را دیده‌اند، این آرزو را به گور خواهند برد.
رئیس جمهور در پایان تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با همه‌ی توان و امکاناتش برای ایجاد ثبات و امنیت، جلوگیری از کشتار و خونریزی و ایجاد صلح عادلانه در منطقه تلاش می‌کند و جهان اسلام به یاری حق، با بیداری و هوشیاری و وحدت، به پیروزی دست خواهد یافت.

????? ??????? ???? ? ????? ??????? ??????

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.