۱۳:۴۵ - یکشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۳

اختصاصی شاهین نا / دکتر علی قادری

زیر پوسته شهر/ حضور آمریکا در ایران

در حال حاضر نیازی به حضور یک شخص مو بور و چشم آبی با زبان انگلیسی نیست بلکه از طریق جنگ نرم که مبتنی بر تاثیرگذاری بر فکر و رفتار است می توان رفتار یک شخص را براساس الگوهای خود تغییر داد.

 به گزارش پایگاه خبری شهرستان شاهین شهر و میمه “شاهین نا

زیر پوسته شهر (تأملاتی در جامعه شناسی شاهین شهر) * قسمت چهارم *

حضور امریکا در ایران

    چندی پیش در پی حضور در بازار خرازی صحنه­های جالب و قابل تاملی را مشاهده کردم. تاکنون صدها بار به اجبار در بازار خرازی آمد و شد داشته ام و هر بار سعی کرده ام با نگاه جامعه شناسانه به اتقاقات آن بنگرم اما این اتفاق کاملاً  با موضوعات دیگر متفاوت است این در حالی است که همگی بارها و بارها شاهد این اتفاق بوده ایم .

در پی حضور در بازار خرازی 2 دختر را مشاهده کردم که با لباسهای خوانندگان گروههای موسیقی متال و راک و با جدیدترین آرایشهای روز در بازار حضور پیدا کرده و در یک ساعتی که درآنجا به منظور آماده شدن کالایی که خریداری کرده بودم حضور داشتم این دو دختر را دیدم که 8 بار بدون هیچ هدفی به دور بازار می گشتند و تعداد زیادی از پسرهای جوان را که به دنبال این دو بودند مشاهده کردم. انگار شیطان داشت در این بازار شوی لباس و آرایش اجرا می کرد و جوانان اوج شهوت را با خود همراه کرده بود.. ناگهان یاد نظریه برژینسکی از استراتژیستهای مشهور آمریکایی افتادم که می گفت: « ما به زودی در ایران خواهیم بود.» من با این صحنه صدای پای آمریکایی را در ایران به گوش شنیدم.

در حال حاضر نیازی به حضور یک شخص مو بور و چشم آبی با زبان انگلیسی نیست بلکه از طریق جنگ نرم که مبتنی بر تاثیرگذاری بر فکر و رفتار است می توان رفتار یک شخص را براساس الگوهای خود تغییر داد.

وقتی جوانی که در جامعه شیعه رشد و نمو پیدا کرده و در فضای کاملاً اسلامی بزرگ شده همان رفتاری را انجام می دهد که آمریکایی ها می خواهند، این یعنی حضور آمریکا در ایران. البته اینجانب درصد کمی از تقصیر را برگردن جوانان می اندازم بلکه اکثریت تقصیر به دلیل کوتاهی های خانواده ها ، حکومت ، دولت ، صدا و سیما و متولیان فرهنگی تحت تاثیر شبکه های ماهواره ها ، شبکه های اجتماعی ، فقر ، مواد مخدر و غیره می دانم که در مرقومه ای دیگر کاملا به آن خواهیم پرداخت .

در هر حال فارغ از بررسی دلایل بی حجابی و بدحجابی باید خاطرنشان کرد که پدیده ای به نام بی حجابی در حال حاضر به عنوان یک ناهنجاری اجتماعی گریبان گیر مملکت ما شده است و در حال حاضر نیز وضعیت حجاب در جامعه وضعیت بغرنجی پیدا کرده است لذا می طلبد دست به دست هم با لحاظ کردن واقعیات جامعه در جهت رفع تدریجی این معضل گام برداریم .

دکتر علی قادری  محقق، پژوهشگر و مدرس دانشگاه صنعتی اصفهان

شاهین شهر: مرداد ماه ۹۳

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.