۱۷:۵۶ - یکشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۳

فرماندار در جلسه شوای اداری شهرستان:

برداشت های متفاوتی از شعار سال وجود دارد

فرماندار شهرستان در خصوص نامگذاری شعار سال از سوی مقام معظم رهبری بیان داشت برداشت های متفاوتی از شعار سال وجود دارد که با برگزاری جلسات به نتیجه مطلوب تری خواهیم رسید.

 به گزارش پایگاه خبری شهرستان شاهین شهر و میمه “شاهین نا” چهارمین جلسه شورای اداری شهرستان به مناسبت سالگرد اقامه اولین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی با حضور مدیران و مسئولین شهرستان در مصلی نماز جمعه برگزار گردید.

در این جلسه حجة الاسلام ملکیان امام جمعه شاهین شهر با اشاره به سالگرد تاسیس نهاد نماز جمعه به فرمان حضرت امام خینی(ره) در سال 58 حضرت امام خمینی (ره) را احیاگر نماز جمعه در انقلاب اسلامی دانست و افزود: نماز جمعه جامع ترین و کامل ترین عبادات محسوب می شود. نماز جمعه علاوه بر اینکه عبادت است و ذکر، یک منصب حکومتی،سیاسی، اجتماعی و اقتصادی نیز می باشد.

امام جمعه شاهین شهر در ادامه با اشاره به اساس اسلام که برپایه توحید کلمه و کلمه توحید بنا شده است بیان داشت: تاکید اسلام بر وحدت و همدلی مسلمانان،  یکی از ابزار وحدت و همدلی در اسلام، نماز جمعه می باشد.

حجة الاسلام ملکیان با اشاره به تاکید حضرت امام(ره) که فرمودند: نماز جمعه در رأس همه امور است افزود: نماز جمعه یک نهاد کم هزینه درعین حال بسیار پرثمر می باشد که خدمات بسیار ارزنده ای به انقلاب داشته است.

حجة الاسلام صالحیان مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان برگزاری جلسه شورای اداری در مصلی نماز جمعه را یکی از مصادیق مدیریت اجرایی وجهادی دانست و افزود: عالی ترین مصداق مدیریت جهادی در ائمه جمعه است.

مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان با بیان اینکه در اسلام دیانت عین سیاست و سیاست عین دیانت است افزود: در عبادت سیاسی چند رکن مطرح است که نرمش قهرمانانه امام خامنه ای (مدظله) از جمله عبادات سیاسی مطرح می شود.

حجة الاسلام صالحیان بالاترین پیام نماز جمعه را سه حلقه ارتباطی دانست و افزود در حلقه اول آشنایی نسل حاضر با مکتب پیامبراکرم(ص)، دوران پیامبرگرامی و پیام پیامبر(ص) بر عهده خطیب نماز جمعه است و دومین حلقه ارتباطی آشنایی نسل حاضر با سابقه انقلاب، آغاز انقلاب ، حرکت های انقلاب و فراز و فرودهای انقلاب نیز برعهده خطیب نماز جمعه است و همچنین در سومین حلقه ارتباطی، ارتباط بین مردم و حاکمیت، نماز جمعه و خطیب نماز جمعه است.

در ادامه حجة الاسلام صالحیان پیشنهاد فرهنگ سازی در زمینه نماز جمعه و احکام  آن در بین پرسنل ادارات و خانواده های پرسنل را مطرح نمود.

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی عمده مشکل و مراجعه مردم را مسکن مهر،اشتغال،دریاقت تسهیلات، دریافت سد کالا، مشکل آب شرب گلدیس در شاهین شهر و همچنین شهرهای گز و گرکاب، خشکسالی و عدم توان پرداخت اقساط معوقه کشاورزان، مراجعین به شهردار و شورای شهرو دیگر ادارات شهرستان و همچنین دیرافت یارانه مطرح کردند.

نماینده مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید به مدیران دستگاه‌ها جهت رعایت حال مردم در شرایط اقتصادی فعلی به فراهم نمودن و استفاده از امکانات موجود شهرستان که باعث کاهش تردد به مرکز استان شود سفارش نمود.

وی با اشاره به موضوعات مطرح شده در جلسه دیدار با وزیر نیروافزود: در این جلسه پس از بررسی مشکل خشکسالی و استفاده از حق آبه اشتراکی کشاورزان استان از کانال و کمبود آب شرب و درخواست واگذاری مدیریت پساب، وزیر نیرو برای اولین حاضر به پذیرش و موافقت با حق آبه اشتراکی کشاورزان استان شد.

علیرضا بصیری فرماندار شهرستان با تاکید بر حضور مدیران شهرستان در نماز جمعه و جماعات در ادارات و بهرمندی از فیوضات آن به فراهم کردن دسترسی آسان مردم به مدیران سفارش کرد و افزود: لازم است مدیران دستگاه ها به منظور گسترش فرهنگ نماز جماعت  درادارات و حضور کارکنان در صفوف نماز جمعه تلاش بیشتری انجام دهند.

وی با اشاره به تاکیدریاست دادگستری به احیای امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: در اساس قانون اساسی سه نوع امر معروف و نهی از منکر وجود دارد، امر به معروف مردم به مردم، مردم به مسئولین و دولت به مردم وجود دارد که اگر آحاد مردم و مسئولین به وظیفه شرعی وعرفی خود عمل کنند منکری در جامعه دیده نخواهد شد. و آسیب ها یی که در جامعه رخ می دهد به بی تفاوتی برخی از مسئولین برمی گردد.

فرماندار شهرستان در خصوص نامگذاری شعار سال از سوی مقام معظم رهبری بیان داشت برداشت های متفاوتی از شعار سال وجود دارد که با برگزاری جلسات  به نتیجه مطلوب تری خواهیم رسید.

وی در ادامه به فعال نمودن شورای امر به معروف و نهی از منکر در ادارات تاکید کرد و افزود: با توجه به در پیش بودن هفته دولت لازم است که مدیران لیست پروژه های آماده بهره برداری در هفته دولت را ارائه دهند.

بصیری با توجه به سالگرد تاسیس نهاد نماز جمعه پارکینگ طبقاتی واقع در خیابان فردسی را به نام پارکینگ طبقاتی آدینه نامگذاری واز شهرداران و شوراهای اسلامی شهرستان خواست  میدان یا خیابانی را به این نام نامگذاری کنند.

فرماندار از راه اندازی دفتر بازرسی شهرستان خبر داد و افزود: با بررسی عملکرد مدیران با توجه به ملاکهای مورد نظرهرسه ماه یکبار یک مدیر موفق معرفی می شود که در پایان سال از بین آنان مدیر برتر انتخاب و معرفی خواهد شد. که بر همین اساس  دکتر ذاکری شهردار شاهین شهر به عنوان مدیر موفق سه ماه اول سال انتخاب شدند.

لازم به ذکر است در این جلسه بهاریان ریاست دادگستری شهرستان در خصوص پیشگیری از وقوع جرم ودکتر پارسا مدیر شبکه بهداشت و درمان در خصوص اجرای طرح نظام سلامت مطالبی را مطرح نمودند.

در پایان از تلاش مدیران دستگاه هایی که در برپایی نماز جمعه همکاری می کنند تجلیل به عمل آمد.

 

shoraedear41 shoraedear42 shoraedear43 shoraedear45 shoraedear46 shoraedear47

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.