۱۰:۰۵ - پنجشنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۳

گذری به حوزه­‌ی ناظر بانک مسکن در غرب استان اصفهان

مهم ترین دلیل بانک برای ایجاد حوزه ناظر در مدیریت های شعب این است که استان ها را از نظر نظارتی، کنترلی، و مدیریتی تقویت نماید، به همین دلیل ایجاد حوزه در بعضی از مدیریت ها ضرورت دارد. بانک با ایجاد حوزه های ناظر، لایه ای نظارتی ایجاد می کند تا امور بانک، بهتر پیگیری شود.

 به گزارش پایگاه خبری شهرستان شاهین شهر و میمه “شاهین نا“ وارد خیابان فردوسی که می شویم، بانک مسکن شعبه مرکزی شاهین شهر به خوبی آشکار است. اندکی آن سوتر، تابلوی بانک مسکن حوزه­ی ناظر غرب استان اصفهان جلوه نمایی می کند.

با جستجویی بیشتر درمی یابم که فلسفه‌­ی وجودی ستاد و حوزه های ناظر، تسهیل بهتر و سریع تر کردن امور پشتیبانی است، ضمن آن که حوزه­‌ی ناظر بر شعبه های تحت پوشش نظارت کرده و رابطه‌­ی بین شعب و مدیریت مرکزی استان است.

نظارت بانکی موثر از جمله پيش شرط‌های اساسی برای حصول اطمينان از صحت عملکرد نظام اقتصادی کشور است. هدف اصلی نظارت بانکی، حفظ ثبات نظام مالی و افزايش اعتماد به آن از طريق کاهش ريسک برای سپرده‌گذاران و ساير بستانکاران است. از اين رو نظارت در پی آن است تا اطمينان يابد بانک‌ها و موسسات اعتباری به شيوه‌ای ايمن و صحيح عمل نموده؛ در مقابله با ريسک‌های فرا روی خود، از سرمايه و ذخاير کافی برخوردارند. مهم ترین دلیل بانک برای ایجاد حوزه ناظر در مدیریت های شعب این است که استان ها را از نظر نظارتی، کنترلی، و مدیریتی تقویت نماید، به همین دلیل ایجاد حوزه در بعضی از مدیریت ها ضرورت دارد. بانک با ایجاد حوزه های ناظر، لایه ای نظارتی ایجاد می کند تا امور بانک، بهتر پیگیری شود.

لازم به ذکراست که اسفندماه سال گذشته، بانک مرکزی شعبه مرکزی شاهین شهر به عنوان حوزه­‌ی ناظر غرب استان اصفهان افتتاح شد، و شعبه های مرکزی، حافظ، عطار و گلدیس شاهین شهر، مرکزی و پارک فولادشهر، مرکزی و بازار گلپایگان، خوانسار، داران، وزوان، فریدونشهر، میمه و دولت آباد، شعب تحت نظارت این حوزه می باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.