۰۹:۳۰ - یکشنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۳

بهترین شیوه استفاده از پروتئین‌ها

پروتئین‌ها برای رشد و تکامل اندام‌ها ضروری بوده و بهترین منابع پروتئین‌ها گوشت انواع ماهی،‌ انواع حبوبات، شیر، کشک و قارچ هستند.

 به گزارش پایگاه خبری شهرستان شاهین شهر و میمه “شاهین نابه نقل از باشگاه خبرنگاران، محمد تقی انوشه، متخصص تغذیه گفت: پروتئین برای رشد و تکامل اندام‌ها و بافت‌ها ضروری است و کمتر به عنوان سوخت به مصرف می‌رسد.

وی در ادامه گفت: مهمترین نکته در مصرف پروتئین‌ها این است که آن‌ها را باید به دفعات و به مقدار لازم در روز مصرف کرد.
وی با بیان اینکه هر گرم پروتئین می‌تواند 4 کیلو کالری انرژی تولید کند و همراه آن باید آب فراوان نوشید، گفت: بهترین منابع و کامل‌ترین پروتئین‌ها، تخم مرغ، گوشت انواع ماهی، گوشت قرمز کم چرب، گوشت بلدرچین، شتر مرغ و مرغ هستند. سویا، شیر، کشک و انواع حبوبات نظیر لوبیا، عدس، نخود و قارچ از دیگر منابع پروتئین‌ها هستند.
وی اذعان داشت: نکاتی را باید در خصوص مصرف پروتئین‌ها رعایت کرد، از جمله قبل از طبخ و مصرف گوشت‌های قرمز، تمام چربی آن را جدا کنید و هنگام آماده کردن مرغ، پوست آن را که حاوی چربی زیادی است، بگیرید. حتی الامکان از سرخ کردن گوشت خودداری کنید. در مصرف مغز، زبان و جگر به علت دارا بودن چربی و کلسترول بالا افراط نکنید.
انوشه تصریح کرد: بهتر است به جای گوشت قرمز از گوشت‌های سفید مانند مرغ و ماهی استفاده کنید. برای بزرگسالان مصرف زرده تخم مرغ به علت دارا بودن کلسترول زیاد به حداکثر 3 عدد در هفته محدود شود.
وی اظهار داشت: انواع مغز‌ها نظیر گردو، فندق و بادام میان وعده‌های مناسبی برای تامین پروتئین‌ گیاهی، انرژی و برخی مواد مغذی هستند به شرط اینکه بو داده نباشند و در صورتی که باشند، دارای نمک کمتری باشند.
دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.