۰۸:۰۰ - جمعه ۱۳ تیر ۱۳۹۳

رئیس شورای اسلامی شاهین شهر در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان:

احداث بزرگترین باغ موزه دفاع مقدس استان در شاهین شهر

بررسی و ریشه یابی پدیده طلاق و بدحجابی در شهرستان دستور کار دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان شاهین شهر و میمه در سال 93 بود.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان شاهین شهر و میمه “شاهین ناجلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان به ریاست حجة الاسلام ملکیان امام جمعه شاهین شهر وبا حضور اعضای شورا و حجة الاسلام زمانی امام جمعه بخش میمه تشکیل شد.

حسینعلی آقاییان زاده رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان درجلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان ضمن ارائه گزارشی از تشکیل کارگروه ریشه یابی دلایل بدحجابی در شهرستان، 4 عامل اصلی را علت بد حجابی در شهرستان دانست .

آقاییان زاده، عدم توجه خانواده ها به موضوع حجاب و باورهای دینی ، مهاجر پذیر بودن و جوان بودن مرکز شهرستان و شهرهای نزدیک به آن، خودنمایی و جلوه گری به منظور جلب توجه و دوری یا فقدان سرپرست خانواده وعدم نظارت بر افراد خانواده را از جمله عوامل بدحجابی در شهرستان خواند.

علیرضا بصیری فرماندار شهرستان در این جلسه اظهار داشت : در راستای کاهش آمار طلاق، آموزش پیش از ازدواج را بسیار مورد تاکید قرار داد و افزود: لازم است شبکه بهداشت و درمان قبل از پاسخ به استعلام دفاتر ثبت ازدواج و انجام آزمایشات بهداشتی، استعلام آموزش مهارت‌های زندگی زوجین از بهزیستی انجام شود.

موضوع آسیب شناسی و ریشه یابی علل طلاق همچنان در دستور کار کارگروه فرهنگی اجتماعی فرمانداری شهرستان باشد و تشکیل جلسات با حضور خانم موسوی ادامه داشته باشد.

فرماندار شهرستان در خصوص احداث یادمان شهدای گمنام در شاهین شهر بیان داشت : کمیته ای متشکل از فرمانداری، سپاه ناحیه شورای شهر و شهرداری و بنیاد شهید شهرستان و جانمایی انجام شده جهت برنامه ریزی و پیگیری دفن 5 شهید گمنام در این یادمان انجام شود.

حمیدرضا مقدسی رییس شورای اسلامی شاهین شهر در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان شاهین شهر و میمه گفت : به منظور حفظ و ترویج فرهنگ جهاد و ایثار و ارج نهادن به حماسه غیورمردان دفاع مقدس بزرگترین باغ موزه دفاع مقدس در شاهین شهر احداث می شود.

رییس شورای اسلامی شهر با بیان اینکه برنامه ریزی برای جانمایی و طراحی باغ موزه دفاع مقدس در شهرداری شاهین شهر آغاز شده است افزود:  وجود بخش های مختلف فرهنگی ، مذهبی و هنری در این پروژه را یکی از جاذبه های این باغ موزه منحصر به فرد در استان اعلام کرد.

ارسال دستورالعمل تشکیل شورای قرآنی به کلیه اعضا و برگزاری جلسات این شورا در کنار جلسات شورای فرهنگ عمومی ، تشکیل ستاد توسعه و ترویج و نظارت بر فعالیت های قرآنی در سطح شهرستان از دیگر مصوبات این جلسه بود.

 

shoraye farhang omome22 shoraye farhang omome33

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.