۱۳:۵۰ - چهارشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۳

سرپرست دانشگاه آزاد واحد شاهین‌شهر:

اخلاق حرفه‌ای ضرورتی برای پیشرفت و توسعه سازمان

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین‌شهر گفت: تحقق اخلاق حرفه‌ای برای پیشرفت و توسعه در سازمان‌ها در راستای ایجاد جامعه سالم بسیار ضروری است.

 به گزارش پایگاه خبری شهرستان شاهین شهر و میمه “شاهین ناسید حمیدرضا رئیس‌السادات سرپرست دانشگاه آزاد واحد شاهین‌شهر در خصوص اخلاق حرفه ای، چگونگی ایجاد بسترهای مناسب برای عوامل انسانی شاغل را یکی از عمده‌ترین دغدغه‌های مدیران کارآمد در سطوح مختلف دانست و خاطرنشان کرد: اخلاق حرفه‌اي يكي از مسائل اساسي همة جوامع بشري است که می‌بایست برای تحقق ويژگي‌هاي آن مانند دلبستگي به كار، روحيه مشاركت و اعتماد، ايجاد تعامل با يكديگر فرهنگ‌سازي لازم را ایجاد کرد.
وی افزود: در بسياري از سازمان‌هاي موفق شاهد تدوين استراتژي اخلاقي هستیم زیرا مدیران این سازمانها به اين باور رسيده‌اند که بايد در سازمان يک فرهنگ مبتني بر اخلاق رسوخ کند.
سرپرست واحد شاهین‌شهر اخلاق حرفه‌ای را رفتاری متداول در میان اهل یک حرفه برشمرد و تصریح کرد: اخلاق حرفه‌ای مدیریت رفتار و کردار آدمی هنگام انجام دادن کارهای حرفه‌ای است که به عنوان رشته‌ای از دانش اخلاقی به مطالعه روابط شغلی می‌پردازد.
وی افزود: تحقق اخلاق حرفه‌ای موجب استقرار نظام پاسخ گویی در سازمان خواهد شد و افراد به ویژگی‌هایی نظیر مسئولیت پذیری تصمیمات و پیامدهای آن، سرمشق شدن برای دیگران و کوشا بودن برای ادای تمام مسئولیت‌های فردی دست خواهند یافت.
رئیس السادات احترام قائل شدن برای ارزشهای اجتماعی و مشارکت در فعالیتهای اجتماعی را از دیگر ویژگیهای تحقق اخلاق حرفه‌ای دانست و خاطرنشان کرد: اخلاق، سامان‌دهندة رفتار ارتباطي در مقياس فرد، سازمان، جامعه و روابط جهاني است و رفتار ارتباطي درون‌شخصي و برون‌شخصي فرد در زندگي شخصي و زندگي شغلي، از طريق اخلاق سامان و انسجام مي‌يابد.
دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.