۱۰:۰۰ - یکشنبه ۰۸ تیر ۱۳۹۳

بصیری فرماندار شهرستان:

بهداشت و درمان از نیازهای اساسی و حیاتی جامعه است / شاهین شهر پایلوت طرح جامع سلامت

بصیری فرماندار شهرستان در این مراسم بیان داشت: اولین قدم در تحول نظام سلامت اصلاح سبک زندگی می باشد که آموزش و پرورش و رسانه ها می توانند در این زمینه نقش اساسی ایفا کنند. وهمچنین بخش عظیمی از بیماری‌های موجود در جامعه به اصلاح سبک زندگی افراد برمی گردد.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان شاهین شهر و میمه “شاهین نامراسم تودیع و معارفه مدیریت شبکه بهداشت و درمان شهرستان شاهین شهر و میمه با حضور دکتر جوادی معاونت شبکه بهداشت استان، دکتر مرعاصی قائم مقام، فرماندار شهرستان، امام جمعه، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر، جمعی از مسئولین شهر، پزشکان وکارکنان شبکه بهداشت و درمان در سالن اجتماعات این اداره برگزار گردید.

علیرضا بصیری فرماندار شهرستان دراین مراسم ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان و گرامیداشت سالروز شهادت دکتر بهشتی و 72 از یارانش، تامین بهداشت و درمان را یکی از نیازهای اساسی و حیاتی دانست و افزود: نقص در ارائه خدمات مطلوب بهداشتی و درمانی به جامعه یکی از نقاط ضعف دولت و سبب نارضایتی مردم خواهد شد.

فرماندار شهرستان  با اشاره به حدیثی از پیامبر گرامی اسلام (ص) که می فرمایند: سلامتی و امنیت دو نعمتی هستد که تا وجود دارد مردم قدر آن را نمی دانند، اهمیت و جایگاه بهداشت و درمان در دین مبین اسلام  رابرشمرد.

بصیری اصلاح فرهنگ حرفه‌ پزشکی و سبک زندگی مردم راعامل موفقیت و تحول درحوزه سلامت دانست و افزود: اولین قدم در تحول نظام سلامت اصلاح سبک زندگی می باشد که آموزش و پرورش و رسانه ها می توانند در این زمینه نقش اساسی ایفا کنند. وهمچنین بخش عظیمی از بیماری‌های موجود در جامعه به اصلاح سبک زندگی افراد برمی گردد.

فرماندار شهرستان با اشاره به ابلاغ سیاسیتهای کلی سلامت از سوی رهبر انقلاب افزود: امسال دولت قریب به 10هزار میلیارد تومان از محل افزایش درآمد حامل های انرژی را به بخش سلامت اختصاص داده که این گام بلندی است. در اصلاح فرهنگ جامعه  باید همه با هم اهتمام خود را در زمینه سلامت بکار بگیریم و با حمایتی که بیمه ها می توانند در این خصوص انجام دهند بسیار با اهمیت است.

tode2

بصیری درخصوص اهمیت بهداشت و درمان در جامعه اظهار داشت: امسئله سلامت مسئله مهم و جدی مردم و نظام است که تغافل درامر بهداشت و درمان بدبینی مردم به انقلاب را در پی خواهد داشت. و عملکرد مسئولین در حوزه سلامت را بسیار مهم و با اهمیت دانست.

حجة الاسلام ملکیان امام جمعه شاهین شهر در ابتدای این مراسم با بیان اینکه فداکاری افراد زیادی موجب تثیبت انقلاب شد که شهید مظلوم دکتر بهشتی یکی از ارزشمندترین افراد بود. زمانی حقانیت و مظلومیت دکتر بهشتی ثابت شد که خون خود را فدا کرده بود

همانگونه که حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام زمانی که اسلام نیاز به خون داشت و در حال احتضار بود با خون خود اسلام را آبیاری و حفظ کرد. در آن برهه ازانقلاب، انقلاب نیز به خون نیاز داشت تا آرمانهای حضرت امام (ره) ،انقلاب و نظام  حفظ شود.

دکتر جوادی معاونت بهداشت استان اصفهان در این مراسم با بیان اینکه در سال جاری 4 تغییر در سیستم بهداشت اتفاق افتاده افزود: اجرای طرح تحول نظام سلامت که در راستای بهبود سلامت جامعه و کاهش هزینه درمانی مردم است به عنوان پایلوت در شاهین شهر اجرا خواهد شد که این طرح اگر صحیح اجرا و مدیریت شود موجب موفقیت و اجرا در سایر نقاط استان و کشور خواهد شد.

tode3

دکتر روستا مدیر قبلی شبکه بهداشت و درمان شهرستان ضمن انتقاد به رویکرد مدیران دانشگاه علوم پزشکی استان نسبت به شهرستان شاهین شهر و میمه و با اشاره به وضعیت نامطلوب بهداشت و درمان شهرستان در زمان شروع فعالیت دراین شهرستان گزارشی از فعالیتهای انجام شده ارائه داد.

رسیدگی و سرو سامان دادن به وضعیت مراکز بهداشت شهرستان، رسیدگی به وضعیت نامطلوب بیمارستانهای گلدیس شاهین شهر، حضرت محمد(ص) میمه و مراکز درمانی شهر گز، راه اندازی اتوماسیون اداری، رسیدگی و نظارت دقیق و جدی به مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، و اقدام جدی و موثر با مراکز غیر بهداشتی تهیه غذا، برخورد با مراکز عرضه قلیان و جمع آوری آمار و اطلاعات ساکنان حاشیه نشین شاهین شهرجهت اجرای طرح جامع سلامت، بخشی از اقدامات دکتر روستا بود که با همکاری کلیه کارکنان شبکه بهداشت و مساعدت نماینده مردم شهرستان در مجلس انجام شده است.

ایشان با آرزوی موفقیت برای دکتر پارسا در مدیریت شبکه خود را سرباز نظام خواند که تغییر سنگر خدمت تاثیری در انجام وظیفه نخواهد داشت، از همکاری و همراهی کارکنان شبکه و مسئولین شهرستان تقدیر و تشکر کرد.

در پایان ضمن تقدیر از زحمات دکتر محمد رضا روستا، طی حکمی از سوی دکترعباسعلی جوادی ریاست شبکه بهداشت و درمان استان دکتر علی پارسا به سمت مدیریت شبکه بهداشت و درمان شهرستان منصوب شد.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.