۲۳:۰۵ - جمعه ۰۶ تیر ۱۳۹۳

تیم ملی والیبال ایران در یک قدمی صعود 

تیم ملی والیبال ایران در هفته ششم لیگ جهانی والیبال مقابل لهستان به پیروزی رسید.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان شاهین شهر و میمه “شاهین ناتیم ملی والیبال ایران در هفته ششم لیگ جهانی والیبال در یک بازی برتر با نتیجه 3 بر یک مقابل لهستان به پیروزی رسید تا همه حریفان خود را در تهران با حداقل یک شکست روبرو کرده باشد. این دهمین پیرزوی ایران در لیگ جهانی والیبال بود.

سرمربی صرب تیم ملی ایران برای شروع نهمین بازی تیمش در لیگ جهانی والیبال 2014 از ترکیب شهرام محمودی، سعید معروف، محمد موسوی، عادل غلامی،‌ فرهاد قائمی،‌ مجتبی میرزاجانپور و فرهاد ظریف(لیبرو) استفاده کرد.
سر و صدای تماشاگران حاضر در سالن به قدری بود که دو سرویس اول بازیکنان لهستان به خاطر استرسی که در آنها ایجاد شده بود از تور رد نشد.
بازیکنان لهستان خیلی زود خود را با شرایط سالن تطبیق دادند و با استفاده از اشتباهات بازیکنان ایران  و حضور بهترین پاسور لیگ جهانی در تیمشان 8 بر 7 پیش افتادند. در ادامه با افزایش دقت و قدرت حملات بازیکنان ایران و همچنین استفاده از سرویس‌های هدفدار، امتیاز 16 بر 15 به سود ایران روی تابلو به ثبت شد. لهستانی‌ها که 7 بازیکن بالای 2 متر در ترکسب خود داشتند از این برتری خود استفاده کردند و پا به پای ایران پیش آمدند.
کسب امتیاز 20 در مقابل 18 امتیاز لهستان، استفان آنتیگا، سرمربی فرانسوی این تیم را مجبور به استفاده از لولین وقت استراحت خود کرد. نتیجه این وقت استراحت تساوی دو تیم در پوئن 20 بود. با خطای فرهاد قائمی، حریف اروپایی به امیتاز 21 رسید و حالا کواچ، تقاضای وقت استراحت کرد.
اسپک شهرام محمودی از منطقه 2 که به خارج زمین رفت، لهستان را در ست اول 25 بر 23 برنده کرد.
در ست دوم نیز سرمربی ایران تاکید خاصی روی استفاده از سرویس‌های هدفدار داشت. همین تاکتیک، شاگردان او را 8 بر 5 پیش انداخت. 3 امتیاز سرویس متوالی از فرهاد قائمی بود تا ایران را 12 بر 6 از حریف بلند قامت خود جلو بیندازد.
بازی بی نقص شاگردان کواچ، شرایط کاملا تفاوتی را برای بازیکنان لهسان در ست دوم رقم زد به طوری که آنتیگا در حالی که تیمش 15 بر 8 عقب بود، تقاضای وقت استراحت کرد. دومین وقت استراحت فنی در امتیاز 16 بر 9  سود ایران رقم خورد.
در اینجا لازم است به بازیسازی خوب سعید معروف اشاره کرد که به عنوان کاپیتان، وزنه فنی و روحی سنکینی برای تیم ایران به حساب می‌آید. امتیاز 24 را شهرام محمودی برای ایران گرفت و با خارج رفتن سرویس تیم لهستان، این ست 25 بر 16 به سود ایران تمام شد.
تا پایان ست دوم، عادل غلامی 7، فرهاد قائمی و مجتبی میرزاجانپور هر کدام 6، محمد موسوی و شهرام محمودی هر کدام 5 امیتاز برای ایران کسب کردند. برای لهستان، داوید کونارسکی 7 امتیاز به دست آورد. شاگردان کواچ 24 امتیاز از اسپک، 4 امتیاز از دفاع، 2 امتیاز از سرویس و 18 امتیاز از اشتباهات حریف کسب کردند. بازیکنان لهستان نیز 23 امتیاز از اسپک، 3 امتیاز از دفاع و 15 امتیاز از اشتباهات حریف کسب کردند.
ست سوم را بازیکنان ایران،‌ با روحیه بهتر و بازده بیشتر آغاز کردند. اشتباهات بازیکنان لهستان و جو سنگین سالن آزادی نیز باعث شد دو تیم در امتیاز 8 بر 4 به سود ایران برای اولین وقت استراحت فنی نزد مربیان خود بروند. حضور وزیر ورزش و جوانان، رئیس شورای شهر تهران نیز روی روحیه بازیکنان ایران،‌ بی تأثیر نبود.
اجرای زنجیره کامل و بی نقص دریافت،‌ پاس،‌ اسپک و دفاع خوب از سوی بازیکنان ایران شاگردان کواچ رادر مقابل یکی از عجیب‌ترین تیم‌های برتر جهان 18 بر 9 پیش انداخت. یرمربی ایران در این لحظه ترجیح داد به پاسور اول تیمش استراحت بدهد و برای ادامه این ست از مهدی مهدوی استفاده کند.
در ادامه روند بازی،‌ آرمین تشکری و پوریا فیاضی هم به زمین آمدند. تیم از هم گسیخته لهستان در این ست هیچ حرفی برای گفتن نداشت به طوری که مسوول میز موزیک سالن آزدی هم پیش از پایان این ست، موزیک مربوط به استراحت بین دو ست را پخش کرد. ست سوم با نتیجه جالب 25 بر 11 به پایان رسید تا یکی از سنگین‌ترین شکست‌های سال‌های اخیر لهستان در یک ست رقم خورده باشد.
برتری آماری ایران در تمام مهارت‌های والیبال در این ست کاملا محسوس بود. نتیجه این ست در واقع انتقام شکست 25 بر 8 ایران در ست سوم بازی با لهستان در جام جهانی 2011 بود. آن بازی با نتیجه 3 بر 2 به سود ایران به پایان رسید.
برتری فنی و روحی ایران در ست چهارم نیز ادامه داشت. رفتار بازیکنان لهستان و مربیان فرانسوی این تیم نشان می‌داد که فقط منتظر پایان این بازی هستند ضمن اینکه تنوع پاس‌های سعید معروف، بازیکنان حریف را واقعا کلافه کرده بود. این ست با نتیجه 25 بر 17  و کل این دیدار با نتیجه 3 بر یک به سود ایران تمام شد تا شاگردان کواچ فقط 2 امتیاز تا رسیدن به مرحله نهایی فاصله داشته باشند. بازی دوم 2 تیم ساعت 21 روز یکشنبه برگزار می‌شود.
دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.