۱۰:۰۳ - سه شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۲

مرگ بر آمریکا قابلیت حذف ندارد!

پس از گفت و گوی تلفنـی رئیس جمهـور کشورمان با اوباما و دیدار چند دقیقـه ای وزیر خارجه ایـران با جان کـری، گفت و گوها پیـرامون شعار « مرگ بر آمریکا » در قالب های مختلـف افزایش یافته است.

siWT6OS_5351

پس از گفت و گوی تلفنـی رئیس جمهـور کشورمان با اوباما و دیدار چند دقیقـه ای وزیر خارجه ایـران با جان کـری، گفت و گوها پیـرامون شعار « مرگ بر آمریکا » در قالب های مختلـف افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری شاهین نا به نقل از صاحب نیوز، پس از گفت و گوی تلفنـی رئیس جمهـور کشورمان با اوباما و دیدار چند دقیقـه ای وزیر خارجه ایـران با جان کـری، گفت و گوها پیـرامون شعار « مرگ بر آمریکا » در قالب های مختلـف افزایش یافته است. عده ای به طنـز گفته اند از این پس به جـای شعار مرگ بر آمریکا بگوییم ” آمریکا دقت کن ” ! عده ی دیگـری با قیافـه ای حق به جانب گفته اند ” مرگ بر آمریکا آیه قرآن نیست ” ؛ آقای دیگـری هم جدیداً یادش آمـده که امام موافق حذف شعار مرگ بر آمریکا بودند ! خلاصـه ” هر کس به طریقـی ” در این موضـوع ، عرض اندامـی کرده و سخنی بر زبان رانـده است تا مبادا بگویند قوه ناطقه فلانـی کور است ! در این میـان گفتـاری که برای حقیـر خیلی جالب است ، سرمقاله امـروز روزنامه ابتکـار می باشد ؛ نویسنده در بیاناتـی عجیب و شگـرف می گوید به این دلیل که در قرآن گفته شده به کفـار توهین نکنید نباید از این پس بگوییـم مرگ بر آمریکـا و الان وقت تغییـر در این رویه نامناسب است ؛ و عرض کرده که باید حساب مردم متمدن (!) آمریکا را از دولت آمریکـا جدا کرد.

باید به جای مرگ بر آمریکا بگوییم مرگ بر استکبـار ! این بنـده ی خُدا که احتمال زیـاد سواد دینـی اندکـی دارد حتی آیه قرآن را هم اشتباه ترجمه کـرده و برای رسیـدن به مقصـودش ، آیه ای که صرفاً مربوط به پیغمبـر ، ائمه اطهار علیهم السلام و دیگـر اولیاء الهـی است را برای آمریکـا و آمریکایـی طوری تفسیـر به رأی می کند که احدی را توانایی چنین کاری نیست ! یعنی حقیقتا اگر ایشـان بخواهنـد تفسیـر بنویسند یک چیـزی بزرگ تر از روض الجنـان ابوالفتوح رازی خواهد شد در جعل و وارد کردن اسرائیلیات در تفسیـر !

مبحث اول ؛ آیا ” مرگ بر آمریکا ” آیه قرآن و وحی مُنـزل است که حتی در صورت برقـراری رابطه و مذاکـره مستقیم با آمریکــا همیشـه باید گفته شود ؟ اگر یک جواب کوتـاه بخواهیـم به این پرسـش بدهیـم باید عرض کنیـم که خیـر ، مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل آیه قرآن و وحـی مُنـزل نیست ولی شعـاری است برداشت شده از آیات قرآن کریـم. (در ادامه توضیـح خواهم داد) پاسخ کوتاه دوم این است که ظلم چیـزی نیست که با مذاکـره و برقراری رابطـه فرامـوش شده و از بیـن بـرود. آمریـکا به مردم ایـران به معنـای واقعـی ظلم کرده است ؛ نه تنها مردم ایـران بلکه مردم بسیـاری از مناطق جهـان ! ما همـواره مدافع مظلومان جهـان بوده ایم و خواهیـم بود. لذا تا وقتـی آمریکـایی ها دست از فسـاد و بغـی و ظلم در جهان بر علیه اسلام و بر علیه خداوند بر ندارند همچنـان مرگ بر آمریکــا شعار اصلـی ما و چه بسـا شعـار اصلـی هر مدافع حق و عدالت و آزادیخواهـی در جهـان باشـد.

مرگ بر آمریکـا را فقط ما نمی گوییم ! صدها کشـور با زبان های مختـلف این جمله را در مواقع و مناسبت های گوناگون فریاد می زنند. بر فرض که ما نگفتیـم مرگ بر آمریکـا ، آیا این شعـار از ذهن دیگـر ملت های مورد ظلم واقع شده از جانب آمریکـا و ایادی اش هم فراموش خواهد شد ؟ آقایی که بدون هیچ گونه علمـی قرآن را تحریف می کند برای اینکه ارادتـش را نسبت به آمریکا و ایادی کفـر نشان دهد بهتـر است به این سوال پاسـخ بدهد که آیا دولتمـردان آمریکا در جریان دفاع مقـدس ، به صدام و نیـروهای عراقـی کمک های تسلیحاتـی سنگیـن می کردند یا نه ! آیا آمریکا یکی از حامیـان اصلـی جنگ بر علیه ایـران بود یا نه ! آیا آمریکـا پشت پـرده کودتای ۲۸ مرداد و کودتای نافرجام نوژه بود یا نه ! آیا آمریکـا هواپیمای مسافربـری مسافـران ایـرانی را بدون هیچ گونه دلیلـی در آسمان منهدم و منفجـر کرد یا نه ! آیا آمریکا دانشمنـدان و علمـای علوم مختلـف را از ابتـدای انقلاب تا حال ترور کرده است یا نه ! آیا آمریکـا برای سرنگونـی نظام جمهـوری اسلامـی و در تنگنـا قرار دادن مردم ایـران در سال های گذشتـه بودجه های هنگفت و ابـزارهای مختلف و گوناگون به کار برده است یا نه ! آیا در زورگویـی و تحمیـل گری آمریکایی ها در سال های گذشتـه تا کنون تغییـری ایجـاد شده یا نه … همه اینها را در نظر بگیرید ! بعد بفرماییـد که آیا چنین کسانـی مصداق « ظالم » هستند یا نیستند ! اگر گفته شود آمریکـایی ها مصداق « ظالم » نیستند باید در درجه اول به « عقل » و در مرتبه بعـدی به « غیرت » گوینـده این کلام بطور جدی شـک کرد. و اگر گفتـه شود که مصداق « ظالم » هستند ، ما هم می گوییـم پس آمریکـایی ها [حالا شما چون خیلی فرهنگ دوست هستید همان دولتمـردان ظالم را در نظر بگیرید تا مبادا خدای ناکرده به مردم متمدن و با فرهنگ و صلح طلب آمریکا توهینی کرده باشید] کافرند ! دلیل مان هم آیه شریفـه قرآن است که بر خلاف شما فقط بر اساس ترجمـه آن می شـود به فحـوای کلام پـی برد و اصلا نیـاز به تفسیـرهایی از جنس تفسیـرهای شما ندارد. در سوره مبارکه بقـره آیه ۲۵۴ خداوند می فرماید : « و الکافرون هم الظالمون ؛ و تنها کافران ستمکـارند » ! بنابرایـن ثابت شد که حداقل دولتمـردان آمریکـایی به خاطر ظلم های متعـددی که بر ملت های مختلف از جمله ملت ایـران روا داشته اند در زمـره کفـار هم هستند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.