شاهین پرس

مرگ بر آمریکا قابلیت حذف ندارد!

کدخبر: 1294
۱۶ مهر ۱۳۹۲ در ساعت ۱۰:۰۳ قبل از ظهر

siWT6OS_5351

پس از گفت و گوی تلفنـی رئیس جمهـور کشورمان با اوباما و دیدار چند دقیقـه ای وزیر خارجه ایـران با جان کـری، گفت و گوها پیـرامون شعار « مرگ بر آمریکا » در قالب های مختلـف افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری شاهین نا به نقل از صاحب نیوز، پس از گفت و گوی تلفنـی رئیس جمهـور کشورمان با اوباما و دیدار چند دقیقـه ای وزیر خارجه ایـران با جان کـری، گفت و گوها پیـرامون شعار « مرگ بر آمریکا » در قالب های مختلـف افزایش یافته است. عده ای به طنـز گفته اند از این پس به جـای شعار مرگ بر آمریکا بگوییم ” آمریکا دقت کن ” ! عده ی دیگـری با قیافـه ای حق به جانب گفته اند ” مرگ بر آمریکا آیه قرآن نیست ” ؛ آقای دیگـری هم جدیداً یادش آمـده که امام موافق حذف شعار مرگ بر آمریکا بودند ! خلاصـه ” هر کس به طریقـی ” در این موضـوع ، عرض اندامـی کرده و سخنی بر زبان رانـده است تا مبادا بگویند قوه ناطقه فلانـی کور است ! در این میـان گفتـاری که برای حقیـر خیلی جالب است ، سرمقاله امـروز روزنامه ابتکـار می باشد ؛ نویسنده در بیاناتـی عجیب و شگـرف می گوید به این دلیل که در قرآن گفته شده به کفـار توهین نکنید نباید از این پس بگوییـم مرگ بر آمریکـا و الان وقت تغییـر در این رویه نامناسب است ؛ و عرض کرده که باید حساب مردم متمدن (!) آمریکا را از دولت آمریکـا جدا کرد.

باید به جای مرگ بر آمریکا بگوییم مرگ بر استکبـار ! این بنـده ی خُدا که احتمال زیـاد سواد دینـی اندکـی دارد حتی آیه قرآن را هم اشتباه ترجمه کـرده و برای رسیـدن به مقصـودش ، آیه ای که صرفاً مربوط به پیغمبـر ، ائمه اطهار علیهم السلام و دیگـر اولیاء الهـی است را برای آمریکـا و آمریکایـی طوری تفسیـر به رأی می کند که احدی را توانایی چنین کاری نیست ! یعنی حقیقتا اگر ایشـان بخواهنـد تفسیـر بنویسند یک چیـزی بزرگ تر از روض الجنـان ابوالفتوح رازی خواهد شد در جعل و وارد کردن اسرائیلیات در تفسیـر !

مبحث اول ؛ آیا ” مرگ بر آمریکا ” آیه قرآن و وحی مُنـزل است که حتی در صورت برقـراری رابطه و مذاکـره مستقیم با آمریکــا همیشـه باید گفته شود ؟ اگر یک جواب کوتـاه بخواهیـم به این پرسـش بدهیـم باید عرض کنیـم که خیـر ، مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل آیه قرآن و وحـی مُنـزل نیست ولی شعـاری است برداشت شده از آیات قرآن کریـم. (در ادامه توضیـح خواهم داد) پاسخ کوتاه دوم این است که ظلم چیـزی نیست که با مذاکـره و برقراری رابطـه فرامـوش شده و از بیـن بـرود. آمریـکا به مردم ایـران به معنـای واقعـی ظلم کرده است ؛ نه تنها مردم ایـران بلکه مردم بسیـاری از مناطق جهـان ! ما همـواره مدافع مظلومان جهـان بوده ایم و خواهیـم بود. لذا تا وقتـی آمریکـایی ها دست از فسـاد و بغـی و ظلم در جهان بر علیه اسلام و بر علیه خداوند بر ندارند همچنـان مرگ بر آمریکــا شعار اصلـی ما و چه بسـا شعـار اصلـی هر مدافع حق و عدالت و آزادیخواهـی در جهـان باشـد.

مرگ بر آمریکـا را فقط ما نمی گوییم ! صدها کشـور با زبان های مختـلف این جمله را در مواقع و مناسبت های گوناگون فریاد می زنند. بر فرض که ما نگفتیـم مرگ بر آمریکـا ، آیا این شعـار از ذهن دیگـر ملت های مورد ظلم واقع شده از جانب آمریکـا و ایادی اش هم فراموش خواهد شد ؟ آقایی که بدون هیچ گونه علمـی قرآن را تحریف می کند برای اینکه ارادتـش را نسبت به آمریکا و ایادی کفـر نشان دهد بهتـر است به این سوال پاسـخ بدهد که آیا دولتمـردان آمریکا در جریان دفاع مقـدس ، به صدام و نیـروهای عراقـی کمک های تسلیحاتـی سنگیـن می کردند یا نه ! آیا آمریکا یکی از حامیـان اصلـی جنگ بر علیه ایـران بود یا نه ! آیا آمریکـا پشت پـرده کودتای ۲۸ مرداد و کودتای نافرجام نوژه بود یا نه ! آیا آمریکـا هواپیمای مسافربـری مسافـران ایـرانی را بدون هیچ گونه دلیلـی در آسمان منهدم و منفجـر کرد یا نه ! آیا آمریکا دانشمنـدان و علمـای علوم مختلـف را از ابتـدای انقلاب تا حال ترور کرده است یا نه ! آیا آمریکـا برای سرنگونـی نظام جمهـوری اسلامـی و در تنگنـا قرار دادن مردم ایـران در سال های گذشتـه بودجه های هنگفت و ابـزارهای مختلف و گوناگون به کار برده است یا نه ! آیا در زورگویـی و تحمیـل گری آمریکایی ها در سال های گذشتـه تا کنون تغییـری ایجـاد شده یا نه … همه اینها را در نظر بگیرید ! بعد بفرماییـد که آیا چنین کسانـی مصداق « ظالم » هستند یا نیستند ! اگر گفته شود آمریکـایی ها مصداق « ظالم » نیستند باید در درجه اول به « عقل » و در مرتبه بعـدی به « غیرت » گوینـده این کلام بطور جدی شـک کرد. و اگر گفتـه شود که مصداق « ظالم » هستند ، ما هم می گوییـم پس آمریکـایی ها [حالا شما چون خیلی فرهنگ دوست هستید همان دولتمـردان ظالم را در نظر بگیرید تا مبادا خدای ناکرده به مردم متمدن و با فرهنگ و صلح طلب آمریکا توهینی کرده باشید] کافرند ! دلیل مان هم آیه شریفـه قرآن است که بر خلاف شما فقط بر اساس ترجمـه آن می شـود به فحـوای کلام پـی برد و اصلا نیـاز به تفسیـرهایی از جنس تفسیـرهای شما ندارد. در سوره مبارکه بقـره آیه ۲۵۴ خداوند می فرماید : « و الکافرون هم الظالمون ؛ و تنها کافران ستمکـارند » ! بنابرایـن ثابت شد که حداقل دولتمـردان آمریکـایی به خاطر ظلم های متعـددی که بر ملت های مختلف از جمله ملت ایـران روا داشته اند در زمـره کفـار هم هستند.