۱۳:۴۸ - سه شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۳

بیسکویت سبوس‌دار، میان‌وعده سیر‌کننده

هر چند میان وعده در حد غذای اصلی از اهمیت برخوردار نیست ولی انتخاب یک میان وعده مناسب، در تامین انرژی در میان دو وعده اصلی غذا بسیار با اهمیت است.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان شاهین شهر و میمه “شاهین نادکتر مسعود کیمیاگر، متخصص تغذیه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: استفاده از میان وعده‌های پرکالری، باعث بروز چاقی می‌شود یکی از میان وعده‌هایی که بسیار پرطرفدار است استفاده از انواع بیسکویت‌های سبوس‌دار است.

هر بیسکویت سبوس‌دار، بین 40 تا 30 کالری دارد که از این نظر فرقی با سایر بیسکویت‌ها ندارد مزیت بیسکویت‌های سبوس‌دار در مقایسه با انواع معمولی آن‌ها، فیبر بالا است.

وی ادامه داد: مواد غذایی که حاوی فیبر هستند، باعث می‌شوند قند و چربی کمتر و تندتر جذب شود و بنابراین موجب کاهش قند و چربی در خون می‌شود. مزیت دیگر فیبر، جذب بالای آب و تامین آب برای بدن و هم چنین سیر نگه داشتن فرد به مدت طولانی‌تر در مقایسه با مواد بدون فیبر است.

دکتر کیمیاگر در ادامه اظهار داشت: انواعی از بیسکویت که با قندهای طبیعی مثل شهد توت و خرما، شیرین شده‌اند از نظر کالری، فرقی با سایر بیسکویت‌ها ندارند و تنها از این لحاظ قندهای ساده ندارند، برای افراد دیابتی بسیار مناسب هستند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.