۱۰:۴۵ - دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۳

شماره 38:

گلدون وبلاگی شماره 38

آقای رئیس جمهور! بنده انتقاد دارم ولی بیکار نیستم!!

پایگاه خبری شهرستان شاهین شهر و میمه “شاهین نا

 

آقای رئیس جمهور! بنده انتقاد دارم ولی بیکار نیستم!!

 139111070001944

 

وبلاگ دیدار دوست نوشت:

در این مدت حدود یکسال که از عمر دولت تدبیر و امید می گذرد بارها و بارها از زبان تیز و تند آقای رئیس جمهور دلگیر و ناراحت شده بودم و ایشان را حقیقتا فردی با سعه ی صدر پایین در برابر منتقدین یافتم ولی سخنانی که دیروز از طریق اخبار از ایشان شنیدم مرا واداشت که در حد و توان خودم اقدامی بکنم.

البته باید بگویم که فرمایشات ایشان را از خبرگزاری فارس و مهر هم پیگیر شدم تا جملات قبل و بعدش را خوانده باشم تا قضاوت اشتباهی نکرده باشم.

چند نکته در فرمایشات ایشان وجود دارد از جمله اینکه

گرجه ایشان در راستای بحث از سخت بودن تغییر رفتار های محیط زیستی و بهداشتی جامعه فرمودند که “بعضی  از مردم بیکارند واقعاَ.کار ندارند.شغل ندارند.متوهم اند.مدام غصه ی  دین وآخرت  مردم را می خورند در حالیکه نه دین را می شناسند و نه آخرت را.”

ولی حقا حرف ناصوابی زدند چرا که ما اکنون در عصر و زمانی هستیم که بی توجهی به مقوله ی دین می شود ضمن اینکه در تهاجم وسیع استکبار با دین و دینداری حقه هستیم لکن بسیاری از مردم اگر نگوییم اکثریتشان برای حفظ عافیت خود سر در جیب مراقبت خود فرو برده اند و کاری به کار دین و آخرت دیگران ندارند!

ادامه مطلب

*********************************************

امام شناسانِ امام نشناس!

Imam_Khomeini

وبلاگ افاضات عقل کل نوشت:

امام عزیز! هر چند سال هاست که از عروج ملکوتی شما می گذرد اما نام و یادتان، قرین جان ما و کلامتان روشنای راه ماست.

امام عزیز! این روزها امام شناسان فراوانند. هر فرد و گروهی ادعا می کند که شما را بیش از دیگران می شناسد حتی کار به جایی رسیده است که برخی افراد  که حرمت عاشورای 88 را شکستند و با آشوب طلبی ،زمینه شعارهای منافقانه بر ضد اصل ولایت مطلقه فقیه را فراهم آوردند ادعا می کنند که شما را می شناسند و در راه شما گام برمی دارند! ادعای امام شناسی این افراد ما را به یاد آن قسمت از کلامتان می اندازد که می فرمودید: « کارتر هم اسلام شناس شده است!»

ای امام امت! اسمتان بر زبان همه جاری است اما رسمتان نه! بعضی ها فقط نامتان را بر زبان جاری می کنند اما کلامتان را یا بایگانی می نمایند یا درصدد تحریف آن برمی آیند یا فقط جملاتی که به مذاقشان خوش بیاید بیان می کنند و « نومن ببعض و نکفر ببعض» می شوند، زیرا اگر بخواهند گزینشی عمل نکنند و شخصیت جامع شما را با سخنانتان توصیف کنند با نوع رفتار و عملکردشان نمی سازد و خودشان را زیرسوال می برد.

ادامه مطلب

 

*********************************************

اي كليدها به داد بچه هاي دهه شصت برسيد

 

image8823

 

وبلاگ رهروان کوثر نوشت:

وقتي به دنيا آمديم جنگ بود و شرايط بخصوصش، خانواده هاي پر جمعيت و راضي به رزق روزي روزانه.

 وقتي خواستيم به مدرسه برويم نظام آموزشي جديد و كلاس هاي دونوبته حتي پنج شنبه ها صبح ها و بعدازظهر ها، با اينكه سخت بود ولي خوش بوديم و خوشحال كه باسواد مي شديم خلاصه 5 سال دبستان رو گذرونديم رفتيم به راهنمايي، دبيرستان كه رسيديم با خبر شديم نظام اموزشي به سالي واحدي تغيير كرده اون هم تموم كرديم و ديپلم گرفتيم تا اينكه با سدي بزرگ مثل كنكور روبرو شديم حالا دوره اي بود كه هر كس ليسانس داشت باسواد بود و توي جامعه مي تونست سري بالا كنه.

ادامه مطلب

*********************************************

هر عمامه به سری که آیت الله نمیشود

7465335104370367324

وبلاگ خاکریزهای خط مقدم نوشت:

این روزها که عده ای گرفتار حربه های برخی مقدس مئابان میشوند با خودم میگویم چرا و چطور ممکن است… اما باید برگردیم به زمان حمله اعراب به ایران و ورود اسلام .که حب امیر المومنین در دل ایرانیان جا گرفت منبر های روضه و فقه و اصول و احکام پی ریزی شد و اینها دست به دست هم در ذات ها کم کم شکل گرفت و حتی سیاست رنگ اسلام گرفت و خواجه نصیر های زیادی در دربار شاهان خدمت خالصانه کردند.

بودند شاهانی که برای علمای دربار احترامات بسیاری قائل بودند، و مصداق بارز تاثیر روحانیت در سیاست تحریم تنباکو توسط میزای شیرازی بود. آن وقت ها استعمار پیر هدف تیرهایش را عوض کرد و ما غافلانه و یا منفعلانه مشغول تحصیل و تهذیب بودیم و عده ای مشغول زندگی عادی خود. به قول امام صادق (ع) باطل همیشه بر باطل بودن خودش آنقدر اصرار دارد که ما بر حق بودن خودمان نداریم!!  چرا؟

ادامه مطلب

 

*********************************************

اماما ندیده عاشق و دلداه کویت هستیم…

rehlata emam

 

وبلاگ راه روشن نوشت:

در و دیوار جماران دیگر تاب ماندن ندارند

صندلی ات را پارچه ای سپید به همراه دسته گلی از گل های رنگارنگ پوشانده است.

 گویی تک تک آن گل ها شرمسارند از تکیه زدن بر جایگاه همیشگی ات

 دیگر صدای روح بخشت در فضای جماران طنین انداز نخواهد شد

وعده سفرت را، سفری که با دلی آرام و قلبی مطمئن قصد آغازش داشتی، بر روی سپیدی کاغذ نگاشته بودی و نمی دانستی دل میلون ها عاشق  و دل باخته ات بعد از رفتن تو تا به امروز بی تاب دیدار دوباره ات خواهد ماند…

اماما ما نسل سومی ها ندیدیمت و در دورانت حضور نداشتیم،اما آنقدر می دانیم که حالا که بیست و چند سالی از عمرمان بیش نمی گذرد،عاشق و دلداه کویت هستیم…

ادامه مطلب

*********************************************

رئیس جمهور نباید بیکار باشد

KK1

وبلاگ افاضات عقل کل نوشت:

مشکل این نیست که منتقدین رئیس جمهور بیسواد هستند یا بی شناسنامه حرف می زنند یا دلواپس شده اند یا تندروی می کنند یا می خواهند مردم را به زور به بهشت ببرند…
مشکل این چیزها نیست. مشکل بر می گردد به شخصیت آقای روحانی که سعه صدر لازم برای ریاست جمهوری را ندارد و زود جوش می آورد و از کوره درمی رود.

مشکل اینجاست که آقای روحانی نمی تواند انتقادی را بشنود و به جای واکنش نشان دادن و برچسب زدن، کمی دندان روی جگر بگذارد یا حداقل به جای کوبیدن منتقد، برای رد حرف منتقدان دلیل بیاورد.

مشکل این است که آقای روحانی اگر چه به دیگران می گوید آرامش جامعه را بر هم نزنید و آستانه تحملتان را بالا ببرید اما آستانه تحمل خودش پایین است و هر چند وقت یکبار سوژه سازی می کند و آرامش را برهم می زند،

ادامه مطلب

 

*********************************************

چند لقمه حرف حساب

841

 

وبلاگ بصیرت ماندگار نوشت:

هميشه وقتي رييس جمهور ياد خانواده ي شهدا مي كرد و به ديدارشان مي رفت، خيلي خوشحال مي شدم وميگفتم «اين كار واقعا قابل تقدير است و اقدامي در خور يك رييس جمهور است ». اما وقتي، مي ديدم وزير ارشاد اين رييس جمهور، سگ هاي زرد را كنار شهيد آويني خاك مي كند و از شعراي مبتذل نويس و طاغوتي (درست فرداي لبيكش به رهبرمعظم انقلاب درموردفرهنگ) تقدير مي كند؛

و البته نمي گذريم از ياد بازيگران طاغوتي وابتذال در جشنواره فيلم فجر سال 92 و دوباره به شهلا شركت فيمينسم نويس، مجوز ماهنامه مي دهد و دوباره اساسي بوي روزنامه هاي زنجيري در جامعه پيچيده  است و شاهد كنسرت هاي مبتذل درجاي جاي ايران اسلامي هستيم درست درسال اقتصاد و فرهنگ، فقط آتش مي گيرم، به يك درخواست از رييس جمهور محترم، فكر مي كنم كه از زبان مادرم (خواهر يك شهيد) مي نويسم «اگر جلوي وزير ارشادت را بگيري كه بيش از اين خون به دل خانواده هاي شهدا نكند، از صدتا ديدار با خانواده شهدا براي ايشان بهتر خواهد بود».

 راستي! ديشب يك فرزند شهيد، دغدغه اش را درباره فرهنگ به رييس جمهور گفت، فرزندشهيد، مچكريم.

ادامه مطلب

*********************************************

داغی بی تسلی

Imam Khomeini r.w.a

وبلاگ دلنوشته های سیاسی فر هنگی نوشت:

داغ های همه تاریخ را ما به یکباره دیدیم، چرا که ما امت آخرالزمانیم، و خمینی، این ماه بنی هاشم، میراث دار همه صاحبان عهد بود در شب یلدای تاریخ. در عصر ادبار عقل و فلک زدگی بشر، در زمانه غربت حق، در عصری که دیگر هیچ پیا مبری مبعوث نمی شد و هیچ منذری نمی آمد خمینی میراث دار همه انبیا و اسباط ایشان بود و داغ او بر دل ما، داغ همه اعصار، داغی بی تسلی.

ما را این گمان نبود هرگز که بی او بمانیم. آخر او آیتی بود که«ثقلین» را در وجود خود معنا می کرد، همه «ماتَرَک رسول الله» را، و ما می دانستیم که زمین و زمان می گردند تا انسان هایی چون او، هر هزار سال یکی، پای به دنیای گذارند. آخر آدم هایی چون او، قطب سنگ آسیاب افلاکند،مصداق حدیث «لو لاک» اند و غایت الغایات وجود……و حق است اگر با رفتن زمین از رفتن باز ماند آسمان نیز، خورشید سرد شود و ماه بشکافد و دریا ها طغیان کنند و باران خون از آسمان ببارد و مومنین از شدت ماتم دق مرگ شوند، و اگر نبود آن حجت غایب، تو بدان، بی تردید که همان میشد.

ادامه مطلب

 

*********************************************

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.