۱۹:۳۷ - شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۳

شماره 37:

گلدون وبلاگی شماره 37

و حالا نوبت جونیورهاست!

پایگاه خبری شهرستان شاهین شهر و میمه “شاهین نا

 

و حالا نوبت جونیورهاست!

 mohakeme

وبلاگ افاضات عقل کل نوشت:

بالاخره مه آفرید امیرخسروی متهم اصلی پرونده فساد سه هزار میلیاردی پس از بازگشت سه هزار میلیارد تومان به بیت المال و واریز جریمه 640 میلیارد تومانی به خزانه دولت ، به جرم افساد فی الارض از طریق شرکت در اخلال در نظام اقتصادی کشور با تبانی و فساد در شبکه بانکی و توسل به روش های متقلبانه و  مجرمانه و اخذ میلیاردها تومان وجوه غیرقانونی و شرکت در پولشویی و پرداخت رشوه، اعدام شد.

و حالا نوبتی هم باشد نوبت جونیورهاست. باید به اتهام همه کسانی که در پرونده فساد کرسنت نقش داشتند رسیدگی شود و حکم قاضی هر چه بود اجرا گردد چه تبرئه باشد و چه اعدام!

مردم ما وقتی در اخبار می شنوند که مثلا فلان مسئول بلندپایه در چین یا سایر کشورها به خاطر فساد مالی به اعدام محکوم شد این را نشانه قاطعیت آنها می دانند و سوال می کنند که چرا در کشور ما با آقازاده ها و یقه سفیدها برخورد قاطع صورت نمی گیرد.

ادامه مطلب

*********************************************

این خصوصیه، ما روش چادر کشیدیم!

 

 sisWWdvx_320

وبلاگ حوزه ریحانه النبی(س) هرند نوشت:

آقای کافی نقل می کردند:
داشتم میرفتم قم، ماشین نبود، ماشین های شیراز رو سوار شدیم. یه خانمی هم جلوی ما نشسته بود،اون موقع هم که روسری سرشون نمی کردن!
هی دقیقه ای یکبار موهاشو تکون می داد و سرشو تکون می داد و موهاش می خورد تو صورت من. هی بلند می شد می شست، هی سر و صدا می کرد.
می خواست یه جوری جلب توجه عمومی کنه.
برگشت، یه مرتبه نگاه کرد به منو خانمم که کنار دست من نشسته (خب چادر سرش بود و پوشیه هم زده بود به صورتش)
گفت: آقا اون بقچه چیه گذاشتی کنارت؟
بردار یکی بشینه.
نگاه کردم دیدم به خانم ما میگه بقچه!
گفتم: این خانم ماست.

ادامه مطلب

 

*********************************************

جشن طلاق به صرف شام وشیرینی!

 

77696-231636-1401080752

 

 

وبلاگ المصباح نوشت:

درروزگاری نه چندان دور، اگر نام طلاق از خانواده ای شنیده می شد و یکی از اعضای خانواده تن به جدایی از همسر می داد، نه تنها خود او بلکه سایر اعضای خانواده هم تا ماهها و سالها و گاه تا پایان عمر به دلیل این اتفاق مورد نقد و نگاه نامناسب سایرین قرار می گرفتند.

 آن روزها وضعیت اینگونه نبود که اگر در زندگی زناشویی یک زوج جوان کوچکترین مشکلی پیش بیاید، زن و شوهر مسیر دادگاه و محضر را در پیش گیرند و زندگی مجردی یا ازدواج مجدد را برای آینده خود برگزینند و تقدس خانواده خیلی بیشتر از این حرفها بود. اما این روزها دیگر از این خبرها نیست. طلاق در میان خانواده نه تنها دیگر عیب و ننگ به حساب نمی آید، بلکه کار به جایی رسیده است که برخی برای اعلام منفورترین حلال خداوند، جشنی هم می گیرند و همه اعضای خانواده و دوستان و آشنایان را برای اعلام این خبر دور هم جمع می کنند!

ادامه مطلب

*********************************************

من می توانم

1_arezumikonam

وبلاگ آواز زندگی نوشت:

1-هر روز با خواندن یک دعای فرج برای سلامتی امام زمان (عجل الله تعالی فرجه)

2-دادن روزانه پنجاه تومان صدقه به نیت سلامتی ایشان

3-سلام دادن به ایشان(رو به قبله بایستم ودست به سینه کمی خم گردم وبگویم: السلام علیک یا صاحب العصر والزمان اللهم عجل فرجه وسهل مخرجه)

4-پس از نماز سه صلوات بفرستم وبه ایشان هدیه کنم.

5-روزی پنج دقیقه به ایشان فکر کنم که چگونه می توانم در تعجیل در ظهورشان مؤثر باشم.

6- روزانه یک صفحه کتاب مهدوی خواندن

ادامه مطلب

 

*********************************************

چرا نمیشه محبوب ترین خلقت رو ببینم؟

 

1347107148303007_large

 

وبلاگ جوانان اصیل ایرانی نوشت:

ازت سوال می کنم: چرا نمیشه محبوب ترین خلقت رو ببینم؟… تو می دونی اما به روم نمیاری …

من دوباره می پرسم… تو از «العجل العجل یا حسین» گفتنهای اهل کوفه میگی و از عاشورا …من نمی فهمم ازت صدباره می پرسم … باز غرورم رو نمی شکنی به جاش امتحانم می کنی…

من امتحانت رو رد می شم اما باز نمی فهمم باز سوال می کنم و باز … و باز … و … محکم تر از همیشه سوال می کنم… سخت تر از همیشه امتحانم می کنی…

  من زمین می خورم این بار می فهمم… تو با مهربونی بلندم می کنی…

ادامه مطلب

*********************************************

حرف دل غرب و عاقبت توافقنامه ژنو…

si1WVZ1T_530

وبلاگ راه روشن نوشت:

اگه ایران موافقت کرد که برنامه هسته ایشا تعطیل کنه

بعدش : اگه ایران موافت کرد که پیچ و مهره های تاسیسات هسته ای را هم تحویل اسرائیل بده!

به علاوه اگه ایران موافت کرد که موشکای بالستیکشا هم نابود کنه

و اگه ایران قبول کرد که حقوق بشرا نقض می کنه

و اگه ایران قبول کرد که با تروریست همکاری می کنه!

و اگه ایران قبول کرد که نباید قاچاقچیان مواد مخدرا اعدام کنه

و اگه ایران قبول کرد که رژیم اسرائیل را به رسمیت بشناسه

و اگه ایران قبول کرد که سران فتنه را هم آزاد کنه

نه یه لحظه صبر کن

یعنی ما داریم از دشمنی با ایران  دست بر می داریم

ادامه مطلب

*********************************************

چگونه نگران نمانیم!

 

نگرانیم

 

وبلاگ بشارت حق نوشت:

انسان موجودی کمال گراست و با توجه به تحلیلی که از کمال و واقعیت های اطراف خود دارد به دنبال کسب معرفت نسبت به دنیا و پیشرفت دنیوی و همچنین رسیدن به کمال انسانی می باشد. اگرچه تعریف کمال و مسیر کمال طلبی و انگیزه های آن می تواند کاملا متفاوت و حتی برخلاف ذات انسانی و مسیر الهی باشد.

این حس کمال گرایی است که انسان را نسبت به آینده و نسل خود مضطرب و نگران می سازد. مخصوصا اگر موانعی طبیعی یا غیر طبیعی برای رسیدن به اهداف و آمالش در برابر خود ببیند. لذا نسبت به منافع معنوی و مادی خود برنامه ریزی و تدبیر می کند تا هر چه بیشتر به آنچه آن را کمال می پندارد، برسد.

ادامه مطلب

*********************************************

تفاوت فرزند و شاگرد از کجا تا کجا؟

16

وبلاگ دو رکعت وبلاگ نوشت:

حدود دو سال پیش بود که دکتر حسین الهی قمشه ای طی سخنانی جنجالی گفت که بیش از سی سال است بر سر مزار پدر حاضر نشده است و این قبیل رفتارها را صورت پرستی و مذموم می داند.حتی ایشان در سخنان خود زیارت مرقد ائمه اطهار (ع) را هم شامل این قبح دانسته و با استناد به حدیثی گفته بود که قبر امام رضا (ع) در قلوب محبین آن حضرت است.

آن روز وقتی این حرف ها را عزیزی با آب وتاب برایم تعریف می کرد خیلی تعجب نکردم چه اینکه گاه گاهی که زائر قبر این حکیم دور افتاده از وطن می شوم متصدی قبرستان وادی السلام بی توجهی فرزندان آن مرحوم را به رخم می کشد! به نظر می رسد زندگی مرحوم الهی قمشه ایچه قبل و چه بعد از وفات با نوعی غربت عجین بوده است.

این خاطره از مرحوم آیت الله اراکی معروف است که در روز تشییع جنازه مرحوم الهی قمشه ای در قم وقتی جماعتی اندک اما عمامه به سر را پشت سر جنازه ای می بیند از شخصی مطلع می پرسد که تشییع جنازه کیست؟ می گوید: الهی قمشه ای.

ایشان با تعجب بسیار می پرسد: الهیِ مترجم قران؟ و وقتی طرف مقابل به نشانه تصدیق سری تکان می دهد ناباورانه می پرسد : الهی قمشه ای و این تشییع غریبانه؟ اگرچه نباید از میراث علمی و عملی اشخاص بعد از وفات غافل شد و اصل این سخن که افراد بعد از مرگ هم به نوعی زنده هستند درست است اما این به معنای شست و شوی ناشیانه برخی آداب و رسوم مایه دار و برخاسته از عقل و نقل نیست.

ادامه مطلب

 

*********************************************

صدا و سیما؛ بدسلیقگی یا انحراف؟

 

13

 

وبلاگ نشاط نوشت:

امروز سوم خرداد ، مصادف با آزاد سازس خرمشهر است، شب گذشته از شبکه های مختلف تلویزیون شاهد پخش فیلم هایی از دوران دفاع مقدس بودیم، بلمی به سوی ساحل، روز سوم، اما انچه لحاظ نشده بود، ساعت پخش بود که بیشتر مخاطبانی که لازم است این فیلم ها را ببینند  ( نوجوان و جوان ) در خواب بودند.

بهترین ساعت پخش برای نسل نو، اختصاص داشت به افسانه های تکراری کره ، این بد سلیقگی سیما از کجا نشات میگیرد نمیدانم، ولی میدانم بر همه ما فرض است شناساندن ایثار و جانفشانی، بهترین های نسل ما که اکنون وجود یکی از آنها در بین ما حکم کیمیا را دارد. جوانمردانی که هر کدامشان  عشق به اسلام  و ولایت را حقیقتا معنا کردند. حال چرا  رسانه ملی در ارائه این جانفشانی ها کم رنگ عمل میکند نمیدانم. مگر نمیشود از  زندگی و خلوص و ایثار شهدای عزیز فیلم های واقعی ساخت تا فیلم های کره ای ذهن جوان ما را در گیر نکند.

ادامه مطلب

*********************************************

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.