۱۰:۰۶ - یکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۳

در مراسم بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی شهر وزوان مطرح شد؛

لزوم معرفی بیشتر وزوان به گردشگران

مسئولان محلی شهر وزوان از توابع شهرستان میمه و شاهین‌شهر بر لزوم معرفی وزوان به عنوان یکی از تاریخی‌ترین شهرهای کشور به گردشگران تاکید کردند.

 به گزارش پایگاه خبری شهرستان شاهین شهر و میمه “شاهین نابا حضور مسئولان شهر وزوان مراسم کلنگ‌زنی 3 طرح عمرانی و آیین بهره‌برداری از 200 طرح عمرانی با اعتبار بالغ بر 60 میلیارد ریال برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یدالله زمانی امام جمعه وزوان در این مراسم گفت: با توجه به نامگذاری سال جاری به نام سال «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» توسط مقام معظم رهبری، اجرای پروژه‌های عمرانی باید سرعت بیشتری بگیرد و مدیران استان نیز باید در این زمینه همت ویژه داشته باشند.

وی اظهار کرد: وجود امنیت بالا، آب و هوای سالم و نشاط و شادابی از ویژگی‌های بارز شهر وزوان است که باید در این زمینه معرفی خوبی صورت گیرد تا شاهد حضور گردشگر بیشتری در این شهر باشیم.

امام جمعه شهر وزوان تصریح کرد: این شهر ظرفیت‌های خوبی دارد که برای ایجاد اشتغال در منطقه اهمیت بالایی دارد، اما این ظرفیت‌ها باید با مدیریت صحیح به فعلیت تبدیل شود.

زمانی بیان کرد: مردم شهر وزوان شایستگی خدمات بیشتر و مطلوب‌تر از این را دارند و هرچه برای این افراد خدمات ارایه شود، باز هم کم است.

*با خدمت به شهروندان جلوی مهاجرت را می‌گیریم

رئیس شورای اسلامی شهر وزوان نیز در این مراسم با تاکید بر توسعه خدمات زیربنایی در این شهر به منظور پیشگیری از مهاجرت بی‌رویه گفت: متاسفانه نبود راه برای توسعه درآمد پایدار و مستمر امروز به یک تهدید برای این شهر تبدیل شده و انگیزه‌ای هم برای سرمایه‌گذاری در این شهر دیده نمی‌شود.

غلامرضا بیدهندی اظهار کرد: متاسفانه تاکنون به آن اندازه که مورد نظر مسئولان شهر وزوان بوده نتوانسته‌ایم سرمایه‌گذار جذب کنیم و برای رفع این مشکل باید مسئولان استان همت ویژه‌ای به خرج دهند.

وی تصریح کرد: اگر این بن‌بست‌ها ادامه داشته باشد جوانان وزوانی از منطقه خارج می‌شوند و به سمت شهرهای بزرگ برای کارهای کارگری مهاجرت می‌کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر وزوان بیان کرد: برای جذب سرمایه‌گذار و مشارکت مردم باید اعتماد شهروندان را جلب کنیم و این اعتماد با همدلی، یکرنگی و ارایه خدمات صادقانه به مردم انجام می‌پذیرد.

*وزوان از نظر نرم‌افزاری و سخت‌افزاری قابلیت دارد

شهردار وزوان نیز در این مراسم با بیان اینکه شهر ترکیبی از اقتصاد و فرهنگ همراه با زیبایی‌های کالبدی است، بر لزوم شناخت قابلیت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری شهر برای پویایی بیشتر تاکید کرد.

اباذر صرامی اظهار کرد: تحقق چشم‌اندازهای توسعه‌ای شهر نیازمند سرمایه‌گذاری کلان است که بدون جذب سرمایه‌گذاری‌های مالی به صورت مشارکتی امکان‌پذیر نیست.

وی تصریح کرد: در دنیای کنونی بیش از دو سوم پروژه‌های توسعه‌ای جهان ناشی از فعالیت شرکت‌های سرمایه‌گذاری غیر دولتی بوده و این نشان می‌دهد که در تمام دنیا موسسات غیردولتی برای توسعه شهرها باید وارد عمل شوند.

شهردار شهر وزوان نبود اشتغال و مهاجرت به شهرهای بزرگ را از عمده مشکلات شهر بیان کرد و افزود: با حمایت مدیران می‌توان این مشکلات را مدیریت کرد و جلوی آن را گرفت.

صرامی ادامه داد: اگر دنبال آن هستیم که شهرهای بزرگ بزرگ‌تر و شهرهای کوچک کوچک‌تر نشوند، باید مراقب باشیم تا فعالیت‌های عمرانی در جایگاه خود انجام شود.

وی اولویت شهرداری وزوان در فعالیت‌های عمرانی را بافت فرسوده و نوسازی این بافت برشمرد و گفت: شهروندان این شهر همکاری بسیار خوبی با مدیران دارند و بخش زیادی از این اقدامات توسعه‌ای نیز به دلیل همین همکاری‌ها صورت گرفته است.

شب گذشته 200 پروژه با رقم 40 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید و تعداد سه پروژه دیگر نیز با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد ریال کلنگ‌زنی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.