۱۷:۳۰ - جمعه ۱۶ خرداد ۱۳۹۳

یک هشدار؛

واردات غیرقانونی عینک گوگل به ایران

عینک هوشمند گوگل که مانند عینک های معمولی به چشم زده می شود با وجود یک صفحه نمایش کوچک در گوشه بالای سمت راست، اطلاعات را به کاربر آن انتقال می‌دهد.

 به گزارش پایگاه خبری شهرستان شاهین شهر و میمه “شاهین نا“در ماههای اخیر خبرهایی مبنی بر عرضه عینک های الکترونیکی مبتنی بر دوربین ها و سنسورهای با حساسیت بالا شنیده شده است. شرکت های بزرگ تولید کننده این عینک ها درصدد پیوند ابزارهای دقیق جاسوسی مبتنی بر رویکرد ابزارهای در دست مصرف کننده نهایی با جذابیت های بصری و انسانی می باشند”.

 

به گزارش گروه دریافت خبر سیتنا، “مراد علی امین وند” کارشناس فضای مجازی در مطلب ارسالی برای سیتنا، افزوده است: غول جاسوسی دنیا، یعنی شرکت صهیونیستی گوگل بزرگترین تولید کننده و عرضه کننده این ابزار جاسوسی جدید است.

 

در ماه‎های اخیر پیش فروش تعداد محدودی از این عینک ها در سطح آمریکا آغاز شده است. در دو ماه اخیر نیز بر اساس شواهد موجود در ایران نیز نمونه های محدودی از این عینک در بازارهای غیرقانونی موبایل دیده شده است.

 

عینک هوشمند گوگل که مانند عینک های معمولی به چشم زده می شود با وجود یک صفحه نمایش کوچک در گوشه بالای سمت راست، اطلاعات را به کاربر آن انتقال می‌دهد.

 

این عینک به کاربران این امکان را می دهد که عکسبرداری، کنترل دمای هوا، جهت یابی، برقراری یک تماس ویدیویی و مشاهده وب سایت‌ها را از طریق صفحه نمایش کوچک انجام دهد و همه این موارد با استفاده از آیکون ‌هایی کنترل می‌شوند که به وسیله فرمان های صوتی فعال شده و در میدان دید کاربر ظاهر می‌شوند.

 

این عینک از سیستم عامل اندروید استفاده می کند. همچنین ارتباط اطلاعات ۳G و یا ۴G ، حسگرهای حرکتی و جهت یاب GPS از دیگر قابلیت‌های این دستگاه به شمار می‌روند.

 

این عینک به دنبال ایجاد ظرفیت های جاسوسی عینی و دقیق تر از تمامی حالات افراد است. قبلا در ابزارهای غیر فیزیکی و فیزیکی شان به دنبال فکر خوانی و تغذیه فکری افراد بودند اما امروز به سمت جاسوسی از ریز ترین اطلاعات افراد می باشند.

 

بر اساس یافته ها این ابزار حتی تا حد جاسوسی از میزان نبض بدن افراد خواهد رفت. این عینک ها از طریق ابزارهای بی سیم به شبکه اینترنت بین المللی متصل خواهد شد و مطمئنا شما دیگر هیج گونه کنترلی برای جلوگیری از ارسال داده به مراکز مورد نظرشان نخواهید داشت.

 

نهادهای مسوول می بایست تا زمان باقی است با استفاده از ظرفیت های فرهنگی نسبت به هوشیار سازی، کنترل، مدیریت و تبدیل این ابزار به یک نیاز روز جامعه جلوگیری کنند. تا فرصت باقی است باید اقدام کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.