۱۰:۲۰ - سه شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۳

انتخاب موزه شاهین‌شهر به عنوان موزه برتر و برگزیده سال92

از سوی سازمان میراث فرهنگی و کمیته ملی موزه های ایران (ایکوم) موزه تاریخ و مردم شناسی شاهین شهر با مدیریت نادعلی آزادی فر به عنوان موزه برتر و برگزیده سال 92 کشور انتخاب شد.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان شاهین شهر و میمه “شاهین ناهمزمان با هفته میراث فرهنگی و روز جهانی موزه با شعار(مجموعه های موزه ای برقراری پیوند ها) در مراسمی که با همکاری سازمان میراث فرهنگی و کمیته ملی موزه های ایران (ایکوم) و با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی،سید محمد خاتمی (عضو ایکوم) مدیر عامل خانه هنرمندان و جمعی از پیشکسوتان حوزه موزه کشور در خانه هنر مندان ایران برگزار شده بود، موزه تاریخ و مردم شناسی شاهین شهر با مدیریت نادعلی آزادی فر به عنوان موزه برتر و برگزیده سال 92 کشور انتخاب شد.

این موزه دارای 850 شیء تاریخی و آثار فرهنگی مربوط به دوره قبل از اسلام،(دوره هخامنشیان) به بعد می باشد، که براساس آرای هیئت داوران به عنوانموزه برتر و برگزیده سال 92 کشور انتخاب و لوح کمیته ملی موزه های ایران و جایزه برتر ( تندیس حقوق بشر کوروش بزرگ ) به این موزه تعلق و مورد تقدیر و تجلیل مقامات فرهنگی کشور قرار گرفت.

نادعلی آزادی فر مدیر موزه تاریخ و مردم شناسی شاهین شهر ضمن تبریک این انتخاب به مردم  با فرهنگ شاهین شهراظهار داشت : برگزیده شدن موزه  شاهین شهر به عنوان موزه برتر سال 92 نتایج خوب و مثبتی را به همراه دارد.

آزادی فر افزود: سازمان میراث فرهنگی و کمیته ملی موزه های ایران (ایکوم) درخواست کرده در اسرع وقت در خصوص ثبت جهانی موزه اقدام گردد، واین از آثار مثبت برگزیده شدن به عنوان موزه برتر است. که با ثبت جهانی موزه، جذب گردشگران داخلی و خارجی و معرفی فرهنگ تاریخ این منطقه به مردم دنیا را نیز در پی خواهد داشت.

مدیر موزه شاهین شهر افزود: برهمین اساس از مسئولین درخواست همکاری و مساعدت را داریم تا این موزه به مکان مناسب تری که در خور شان شاهین شهر و گردشگران داخلی و خارجی باشد منتقل شود.

آزادی فر در خصوص حمایت از صنایع دستی شهرستان بیان داشت : با توجه به اینکه استان اصفهان و منطقه شاهین شهر و میمه خواستگاه هنر ایرانی می باشد وجود نمایشگاه و فروشگاه صنایع دستی جهت معرفی فرهنگ و هنرشهرستان وعرضه به گردشگران در کنار موزه لازم و ضروری است که امیدوار هستیم با همکاری مسئولین در مکان جدید نمایشگاه و فروشگاه صنایع دستی را نیز داشته باشیم .

 

 

loh

آزادی فر(مدیر موزه3) تندیس 2

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.