۰۹:۰۰ - پنجشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۳

با اشاره به حاشیه های کنسرت روسیه:

اقدام جالب خواننده ایرانی در روسیه

در رویدادهای بین‌المللی این اقدام واجب و غیر قابل انکار همه ماست که بر اساس ایدئولوژی نظام کشورمان هیچ گونه مراوده و رقابتی با شرکت کنندگان رژیم صهیونیستی نداشته باشیم. من هم از این قاعده مستثنی نبودم و حتی برای شرکت در مراسم اختتامیه در اجرای مشترک با خواننده این رژیم حضور پیدا نکردم.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان شاهین شهر و میمه “شاهین نابه نقل از مهر، فرزاد فرزین  در تشریح جزییات سفر خود به کشور روسیه که به منظور شرکت در جام جهانی فوتبال هنرمندان صورت گرفته بود گفت: این برنامه موسیقایی فوتبالی یک فستیوال خیرخواهانه در کشور روسیه است که هر ساله در قالب یک برنامه خیریه برای کودکان سرطانی این کشور با حضور هنرمندانی از سراسر دنیا برگزار می شود که امسال با توجه به فضای مثبتی که این رویداد دارد تیم فوتبال هنرمندان ایران و من به نمایندگی از جامعه هنری و موسیقی پاپ کشور در این فستیوال حضور پیدا کردیم.

وی افزود: در این فستیوال که دارای ترکیبی موسیقایی فوتبالی بود، گروههای مختلف هنری از کشورهای دنیا در چند بخش مختلف هنری و ورزشی که فوتبال نیز جزو این فضای فرهنگی است برنامه های آیینی، نمایشی و موسیقایی خود را در قالب یک مسابقه انجام دادند که من به همراه گروهی از نوازندگان توانستیم عنوان رتبه اول بهترین قطعه را با قطعه « با تو» به دست آوریم.

IMG09515027

حضور در یک فستیوال معتبر بین المللی موسیقایی فوتبالی 

این خواننده موسیقی پاپ گفت: به دلیل برنامه ریزی هایی که انجام شده بود متاسفانه اطلاعات کاملی از این رویداد هنری عام المنفعه به مخاطبان ارائه نشد، بنابراین بسیاری از مخاطبان ایرانی تصور می کردند که این رویداد یک فستیوال کاملا فوتبالی است که موسیقی و دیگر هنرها در بخش حاشیه ای آن قرار دارند. در حالی که اگر با جزییات بیشتری از این رویداد اطلاعاتی به دست آوریم متوجه می شویم بخش های هنری نیز از اهمیت بسیار فراوانی برخوردار هستند.

فرزین در ادامه سخنان‌اش در مورد نحوه حضور خود در جام جهانی فوتبال هنرمندان بیان کرد: بعد از اینکه از سوی مسئولان تیم ملی فوتبال هنرمندان ایران نام من و چند خواننده مطرح دیگر موسیقی پاپ به دبیرخانه فستیوال ارسال شد، خوشبختانه این افتخار نصیب من شد که در این رویداد هنری حضور پیدا کنم تا بتوانم نماینده خوبی برای مردم و فرهنگ و هنر کشورم باشم.

وی توضیح داد: ما در این فستیوال طبق برنامه ریزی‌هایی که داشتیم لازم بود غیر از اجرای آثاری کاملا ایرانی آثاری با ترکیبی از زبان های فارسی و انگلیسی داشته باشیم که این برنامه طبق روزی که برای ما مقرر کردند به نحو احسن اجرا شد. اجرایی که در کنار آثاری از کشورهای صاحب نام موسیقی دنیا از جمله ایتالیا و اسپانیا با استقبال بسیار خوبی از سوی مخاطبان مواجه شد. البته در این بین گروه هنری از کشور کره جنوبی نیز برنامه های بسیار جالب توجهی را اجرا کردند که برای مخاطبان جذاب تر و دیدنی تر از فوتبال بود.

طنین نام ایران در میان کشورهای صاحب نام در حوزه موسیقی پاپ

وی گفت: خوشبختانه با حمایت همه جانبه ای که از سوی مسئولین سفارت ایران در مسکو، ایرانیان مقیم روسیه و حمایتی که هنرمندان حاضر در برنامه صورت گرفت، موفق شدیم قطعه های خوبی را برای مخاطبان خود اجرا کنیم که قطعه «با تو» در کنار قطعه های دیگری که اجرا کردیم، توانست مورد توجه هیات داوران قرار گیرد و عنوان یکی از آثار برگزیده از 6 بخش هنری فستیوال را کسب کند. این عنوان جزو معدود دفعاتی است که در حوزه موسیقی پاپ کشورمان اتفاق افتاده است. چرا که در جایی که کشورهایی نظیر ایتالیا و اسپانیا به شدت در حوزه موسیقی پاپ قدرتمند هستند، اینکه بتوانیم به نام عزیز ایران مقامی را دریافت کنیم می تواند دارای اهمیت باشد.

فرزین تصریح کرد: قطعه موسیقایی «با تو» بر اساس دستگاه موسیقی ایرانی بود، بنابراین ترکیب موسیقی دستگاهی ایرانی با موسیقی پاپ فضای جدیدی بود که باعث شد این قطعه موسیقایی بیشتر مورد توجه مخاطبان و داوران قرار گیرد و ما بتوانیم این جایزه را دریافت کنیم. این ماجرا قبل از اینکه افتخاری برای من به عنوان خواننده داشته باشد، می تواند برای موسیقی پاپ کشورمان هم حائز اهمیت باشد که اگر بخواهیم می توانیم با موسیقی پاپ کشورهای دیگر هم تراز با شرایط فرهنگی و اجتماعی کشورمان رقابت هایی داشته باشیم.

IMG16172951

تشریح جزییات یک حاشیه رسانه ای

این خواننده موسیقی پاپ در بخش دیگری از صحبتهای خود به حاشیه های عنوان شده در اجرای زنده اش در فستیوال موسیقایی فوتبالی هنرمندان در کشور روسیه اشاره کرد و گفت: من در این صحنه فقط و فقط برای اجرای زنده رفته بودم و اصلا متوجه این نبودم که پرچم رژیم صهیونیستی در کنار پرچم کشورمان قرار گرفته است. حتی زمانی هم که متوجه این ماجرا شدم، از مسئولان گروه اعزامی ایران جویای ماجرا شدم که پاسخی که این دوستان طبق پیگیری های انجام گرفته ارائه دادند این بود که ترتیب چینش پرچم ها را به ترتیب حروف الفبا بوده است. البته به محض اینکه متوجه این ماجرا شدیم به مسئولان تاکید کردیم که این چینش در اجراهای دیگر هرگز نباید اتفاق بیفتد.

فرزین توضیح داد: فستیوال ورزشی موسیقایی که ما در آن شرکت داشتیم یک فستیوال بین المللی مانند رویدادهای دیگر خارجی چون المپیک، مسابقات جهانی کشتی و سایر رویدادهای بین‌المللی بود که ممکن است در آن رویداد ورزشکاران و یا هنرمندانی از رژیم صهیونیستی نیز حضور داشته باشند و این اقدام واجب و غیر قابل انکار همه ماست که بر اساس ایدئولوژی نظام کشورم وقتی با افرادی از رژیم صهیونستی روبه رو می شویم، هیچ گونه مراوده و رقابتی با آنها به صورت رو در رو نداشته باشیم. من هم از این قاعده مستثنی نبودم و حتی در زمانی که برای شرکت در مراسم اختتامیه عنوان کردند باید قطعه ای مشترک با حضور همه هنرمندان شرکت کننده در صحنه اجرا کنم، با این موضوع مخالفت کردم و در اجرا حضور پیدا نکردم.

وی تاکید کرد: برای اجرا در این فستیوال با مجوز رسمی دفتر موسیقی وزارت ارشاد و اجازه مسئولان فرهنگی شرکت کرده بودیم و برای من هنرمند مهم این بود که به نحو احسن بتوانم سفیر فرهنگی شایسته ای برای اهتزاز پرچم مقدس کشورم باشم.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.