۰۸:۱۸ - شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۲

نابغه 10 ساله در دانشگاه زوريخ رياضي مي خواند

کودک نابغه ای که در امتحان دیپلم رشته ریاضی در سوئیس نمره قبولی گرفته است، اجازه پیدا کرد یک دوره آموزشی ویژه در دانشگاه زوریخ بگذراند.

1599714_764

کودک نابغه ای که در امتحان دیپلم رشته ریاضی در سوئیس نمره قبولی گرفته است، اجازه پیدا کرد یک دوره آموزشی ویژه در دانشگاه زوریخ بگذراند.

به گزارش پایگاه خبری شاهین نا به نقل از باشگاه خبرنگاران، “ماکسیمیلیان یانیش”، کودک 10 ساله ای که پدر و مادر آلمانی دارد و با خانواده اش در زوریخ زندگی می کند، به طور تفریحی در امتحان دیپلم ریاضی شرکت کرد و موفق شد نمره قبولی بگیرد. با مشاهده استعداد بالای این کودک، مسئولان دانشگاه زوریخ قبول کردند کتابهای دانشگاهی را در اختیار وی قرار دهند و شرایطی فراهم کنند که این کودک هر دو هفته یک بار برای گفتگو و تبادل نظر درباره دروس با یکی از استادان این دانشگاه دیدار کند.

در ابتدا پدر و مادر آلمانی ماکسیمیلیان که در سوئیس اقامت دارند، قصد داشتند پسرشان را در دانشکده ریاضی ثبت نام کنند اما مجوز این کار را نتوانستند بگیرند چرا که این کودک ده ساله در امتحان دیپلم ریاضی شرکت نکرده و نمره قبولی نگرفت بود.
مایکل هنگارتنر، رئیس دانشگاه زوریخ، اعلام کرد این اولین بار است که ما دانشجویی به این کم سن و سالی و بااستعدادی در چارچوب برنامه « استعدادهای جوان» پذیرش می کنیم.

پدر ماکسیمیلیان که شصت و هفت سال دارد یک معلم ریاضی بازنشسته است و مادرش یک اقتصاددان چهل و هشت ساله است. ماکسیمیلیان که ده سال بیشتر ندارد تا کنون سه کلاس را به طور جهشی خوانده است و در حال حاضر با دانش آموزان سیزده ساله در کلاس درس حاضر می شود.

ماکسیمیلیان در مصاحبه ای که ژوییه گذشته در روزنامه سونتناگزایتونگ منتشر شد گفت به علت پائین بودن سنش در کلاس درس دوستان زیادی ندارد. وی در عین حال گفت دوستی ندارد که بتواند با او درباره ارشمیدس یا کارل فردریش گاوس ( ریاضی دان برجسته آلمانی که در سال هزار و هشتصد و پنجاه و پنج فوت کرد) صحبت کند.

پدر ماکسیمیلیان تمام وقت خود را صرف آموزش ریاضی به پسرش کرده است و هر روز کلاسهای ویژه برای او می گذارد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.