۱۸:۱۶ - دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۳

ویژگی‌های امنیتی ایران چک‌ 100 هزار تومانی

رئیس سازمان تولید اسکناس و مسکوک بانک مرکزی با اشاره به ویژگی‌های امنیتی ایران چک یک میلیون ریالی گفت: این ایران چک‌ها در اندازه‌ ایران چک 500 هزار ریالی عرضه می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان شاهین شهر و میمه “شاهین نارئیس سازمان تولید اسکناس و مسکوک بانک مرکزی با اشاره به ویژگی‌های امنیتی ایران چک یک میلیون ریالی گفت: این ایران چک‌ها در اندازه‌ ایران چک 500 هزار ریالی عرضه می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح واترمارک در خمیره کاغذ ایران چک‌ها تعبیه شده و پرتره فردوسی از نوع سه بعدی و همچنین دو نخ امنیتی همانند ایران چک‌های 50 هزار تومانی وجود دارد که یک نخ قابل مشاهده و یک نخ پنهان است.

رئیس سازمان تولید اسکناس و مسکوک بانک مرکزی تصریح کرد: تعبیه دو عدد تصویر ناقص یکی در رو و دیگری در زیر ایران چک است که در صورتی که مقابل نور قرار داده شوند این دو تصویر ناقص با هم منطق می‌شوند.

صنیعی ادامه داد: عدد یک میلیون ریال به صورت ناقص در پشت و روی ایران چک طراحی شده که با گرفتن در زیر نور به صورت کامل قابل مشاهده است.

رئیس سازمان تولید اسکناس و مسکوک بانک مرکزی گفت: در این اسکنانس از الیاف رنگی فلورسنت استفاده شده و همچنین برخی اشکال مانند عدد یک میلیون ریالی به صورت برجسته طراحی شده است.

305697_218

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.