۲۱:۵۳ - شنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۳

همایش جشن مقاومت و پیروزی

به مناسبت سالروز حماسه آزاد سازی خرمشهر همایش جشن مقاومت و پیروزی با همکاری سپاه ناحیه شاهین شهر و میمه و شهرداری شاهین شهر در تالار شیخ بهایی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان شاهین شهر و میمه “شاهین نا“، در سالروز آزادسازی خرمشهر و روز ایثار و مقاومت و پایداری، رزمندگان، پیشکسوتان، جانبازان و خانواده معظم شهدا در جهت بزرگداشت این روز مهم و یادآوری دلاوری ها و رشادت های سربازان اسلام گرد هم آمدند.

در ابتدای این مراسم سرهنگ محمدرضا قربانی فرمانده ناحیه مقاومت شاهین شهر و میمه ضمن خیرمقدم  و با بیان اینکه جای شهدا، همان کسانی که با نثار جان خود این حماسه بزرگ را رقم زدنددر این روز بزرگ و فراموش نشدنی خالی است، گفت : شهید جهان آرا در ابتدای جنگ اعلام کرد اگر شهر سقوط کرد آن را دوباره فتح می کنیم مراقب باشید ایمانتان سقوط نکند و ایمان و فداکاری رزمندگان و لطف خداوند باعث فتح خرمشهر شد.

حجة الاسلام و المسلمین ملکیان امام جمعه شاهین شهر نیز ضمن تبریک مبعث رسول اکرم (ص) و یادآوری فضیلت این ایام گفت:واقعا چه تعبیر زیبای حضرت امام خمینی(ره) در مورد آزاد سازی خرمشهر به کار بردند که فرمودند:دست قدرت خداوند از آستین رزمندگان اسلام بود که باعث شد خرمشهر آزاد شود.

ملکیان افزود: با وجود رودخانه، میادین مین، سیم های خاردار و تدابیر مختلف دفاعی آزادسازی خرمشهر تنها با اراده و خواست خداوند بود، همان گونه که حضرت امام خمینی (ره) به زیبایی تعبیر نمود و گفت: دست خدای تبارک و تعالی از آستین رزمندگان بیرون آمد و این شهر خونین را فتح و خرمشهر را آزاد کرد.
نماینده ولی فقیه در شهرستان در ادامه افزود: سوم خرداد باید یکی از روزهایی باشد که در آن سجده شکر بجای آوریم و زحمات و جانفشانی های رزمندگان اسلام را قدر بدانیم.

سردار عرب پور فرمانده لشکر امام حسین (ع) مهمان ویژه این مراسم با مرور شرایط سیاسی و نظامی اوایل انقلاب و زمان جنگ و مقایسه آن با شرایط امروز خاطرات زمان جنگ را بازگو و اظهار داشت: گرامی میداریم آزادسازی خونین شهر دیروز و خرمشهر امروز را.

فرمانده لشکر امام حسین(ع)افزود: در جنگ تحمیلی طرف حساب ما فقط رژیم بعث عراق نبود بلکه جبهه استکبار جهانی بود که از پیروزی انقلاب اسلامی هراسان شده بود و نگران صادر شدن انقلاب به منطقه بود.

سردار عرب‌پور افزود:آن هایی که الان در سوریه فتنه به پا کرده اند همان کسانی هستند که 8 سال جنگ را به ما تحمیل کردند.،در نتیجه اردوگاه فتنه همچنان پا برجاست.

فرمانده لشکر امام حسین(ع)افزود: در جنگ تحمیلی وقتی صدام از سلاح های شیمیای بر ضد نیروهای ما استفاده می کرد سازمان های بین المللی سکوت محض اختیار می کردند و علاوه بر آن جنگ روانی بر ضد رزمندگان اسلام به کار می بردند اما رزمندگان ما با دست خالی و توکل به خدا و ائمه (ع) حماسه ها می آفریدند که باعث حیرت جهانیان می شد از جمله روز سوم خرداد.

سردار عرب‌پور افزود: در شرایط حاضر هم وظیفه ما آشنا کردن نسل جوان با ایثارگری ها و فداکاری های رزمندگان اسلام در دفاع مقدس است.

 

jashn jashn1 jashn2

jashn3jpg

jashn4

jashn5

jashn6

jashn7

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.