۱۱:۱۰ - پنجشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۲

ظریف دیپلماسی را برای عامه مردم جذاب کرد

کامنت های جذاب هموطنان در زیر نوشته های ظریف در فیسبوک

آقای وزیر این روزها که در نیویورک به سر می برد هنگام اذان صبح به وقت این شهر بیدار می شود و گزارشی از کارهای روز قبل و برنامه روز جدیدش را با مخاطبان صفحه اش در میان می گذارد.

    139207021218029   آقای وزیر این روزها که در نیویورک به سر می برد هنگام اذان صبح به وقت این شهر بیدار می شود و گزارشی از کارهای روز قبل و برنامه روز جدیدش را با مخاطبان صفحه اش در میان می گذارد.

به گزار ش پایگاه خبری شاهین نا به نقل از عصر ایران ؛ صدرا محقق – ذابیت های صفحه محمد جواد ظریف در فیسبوک تنها به نوشتهای هر روزه و صمیمی او خلاصه نمی شود. چرا که به غیر از نوشته های آقای وزیر، افرادی که این صفحه را لایک کرده اند هم در زیر مطالب کامنت هایی می نویسند که خواندن آنها خالی از لطف نیست.

آقای وزیر این روزها که در نیویورک به سر می برد هنگام اذان صبح به وقت این شهر بیدار می شود و گزارشی از کارهای روز قبل و برنامه روز جدیدش را با مخاطبان صفحه اش در میان می گذارد. نوشته های او علاوه بر صمیمت و حذابیت حاوی ادبیاتی دیپلماتیک هم هست.
به عنوان مثال ظریف در نوشته روز گذشته اش پاسخی قاطعانه به اظهارات نقل شده در دیدار اوباما و نتانیاهو داد. این نوشته او بازتاب بسیاری هم در رسانه های داخلی داشت و هم خارجی.

نوشته های ظریف در فیسبوک حتی با وجود آنکه گاهی به نسبت دیگر نوشته های مرسوم در این شبکه اجتماعی طولانی است اما با استقبال بسیار زیادی هموطنان همراه می شود. مشارکت فعالانه مردم در زیر این نوشته ها نشان می دهد وزیرامورخارجه کشورمان موفق شده است موضوع خاص و شاید فاقد جذابیت برای عامه مردم یعنی دیپلماسی را به مساله ای جذاب برای همه بدل کرده است. شاید به همین دلیل است که روز گذشته علی محقق سرمقاله نویس روزنامه ابتکار، ظریف را اینگونه توصیف کرد: ” مردی که دیپلماسی را به خانه ایرانیان برده است ”

ظریف روز گذشته عکسی از یک فرش ایرانی دستباف در سازمان ملل در فیسبوک منتشر کرد که در ساعات اولیه انتشار عکس به صورت کج آپلود شده بود همین مساله موجب شوخی مخاطبان با وزیر شده بود. بخش دیگری از کامنت های م’8(-8)7.7;اطبان هم به نطق نخست وزیر رژیم اسرائیل و صحبت های او درباره ایران مربوط است.

در ادامه برخی از کامنت های خواندنی و جذاب کاربران ایرانی در زیر نوشته های محمدجواد ظریف در فیسبوک گردآوری شده است. نکته جالب آنکه ارتباط آقای وزیر در فیسبوک با مخاطبانش ارتباطی یکسویه نیست. او در بسیاری مواقع کامنت های جالب مخاطبانش را هم لایک می کند و همین موضوع در بیشتر مواقع باعث خوشحالی بسیار زیاد نویسندگان کامنت ها می شود.


*- دکتر یکم فلفل بریز تو دهن این نتانیاهو ، خیلی بی ادبه 😐

*- حالا كه امريكا تعطيله و اوضاعشون شير تو شيره يه زحمتي بكشين يواشكي اون گزينه نظامي رو از ميز اوباما بردارين!

* – حالا كه داره رابطه مون با آمریکا خوب میشه, اقتصاد آمریکا تعطیل و فلج شد. از فردا باید خرج مردم مظلوم آمریکا رو هم ما بدیم … لعنت به اين شانس!

* – دکتر تا اونجایی از طرف ما یکی بزن تو دهن نتانیاهو اینقدر زر نزنه. ممنون!

*- آقای وزیر ازتون یک دنیا ممنونم، با این عکسی که گذاشتید به من کمک کردین شارژ ایرانسلی که گم کرده بودم رو پیدا کنم… لپ تاپ رو بلند کردم 90 درجه بچرخونم زیر لپ تاپ بود لاکردار… بازم سپاسگزارم… لطفا یه عکس دیگه به همین سبک بذارید، کارت بانک پدرم گم شده، کشته ما رو از دیشب…

*- آقای ظریف این راز محبوبیت شما چیه که عکس کجكي‌تون هم در 5 دقیقه 2100 تا لایک می خوره ؟

*- فک می کنم این اولین عکسی باشه توی فیس بوک که نزدیک ۲۰ هزار نفر با علاقه تمام برای دیدنش لپ تابشون رو چرخونده باش…

*- خواهشا همه لپ تاپا رو اون وری کنید!به احترام بهترین وزیر دنیا….

* – جون هر کی دوس داری نزار جنگ شه

*: عاقبت یک روز مغرب محو مشرق می شود/ عاقبت غربی ترین دل نیز عاشق می شود

شرط می بندم زمانی که نه زود است و نه دیر/ مهربانی حاکم کل مناطق می شود

* – بهترین حس دنیا اینه که وزیر کشورت کامنتت رو میبینه و لایک میکنه…اینجاست که من به ایرانی بودن خودم میبالم آقای وزیر

* – دكتر اگه اين اوباما تو اين شرايط ازتون پول دستى خواست ندينا
اينا خوش حساب نيستن :دى

*- دکتر جان آلن ایر متحیره از اینکه شما با این مشغله ی زیادتون چطوری وقت پست گذاشتن دارید من فکر می کنم ایشون معنی عشق و محبت دو طرفه ی بین شما و میلیون میلیون هوادارتون رو درک نکردند !

*-  پانورامات تو حلق نتانیاهوو

*- :)))

*-  مرسی اقای وزیر..فقط این عکس رو اینوری گذاشتی من تبلتم رو اینوری میکنم اتو اسکرین میشه انوری ..اونوری میکنم میشه اینوری…مجبورم خودمد کج کنم تا بتونم ببینم…;-)اما کلا خیلی چاکریم…

*- اقا یه موقع فکر نکنین عکسه چپ شده ها!!! نه چشامون چپ میبینه!خواهشا همه لب تابا رو اون وری کنید!به احترام بهترین وزیر دنیا…..

*- الان یه عده میگن دکتر اپلود عکس با اینترنت بدون فیلتر چطوره؟ 😐 و هرگز از این سوال مسخره خسته نمیشن

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.