۰۹:۲۰ - جمعه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳

رئیس ستاد اعتکاف شهرستان:

استقبال خوب جوانان از مراسم اعتکاف در شاهین شهر

رئیس ستاد اعتکاف شهرستان گفت:امسال بیش از 2000 نفر در 9 مسجد شهرستان معتکف بودند، که 80 درصد از معتکفین را جوانان و نوجوانان در کسوت دانش آموز، دانشجو و طلبه با میانگین سنی بین 15 تا 30 سال که اغلب از خواهران بودند را تشکیل می داد.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان شاهین شهر و میمه “شاهین نا“، مراسم معنوی اعتکاف همزمان با سراسرکشور در 3 مسجد شاهین شهر برگزار و بیش از 900 نفر از جوانان و نوجوانان در این مراسم شرکت کردند.

حجة الاسلام اسلامی رئیس ستاد اعتکاف در گفتگویی با ابراز رضایت از برگزاری خوب مراسم اعتکاف در شهرستان اظهار داشت: مراسم معنوی اعتکاف امسال نیز همانند سالهای قبل با استقبال خوب جوانان و نوجوانان شهرستان روبرو بود.

حجة الاسلام اسلامی افزود: بیش از 2000 نفر در 9 مسجد شهرستان معتکف بودند، که 80 درصد از معتکفین را جوانان و نوجوانان در کسوت دانش آموز، دانشجو و طلبه با میانگین سنی بین 15 تا 30 سال که اغلب از خواهران بودند را تشکیل می داد.

رئیس ستاداعتکاف شهرستان در خصوص اقدامات انجام گرفته جهت برگزاری مراسم اعتکاف بیان داشت: سنت حسنه اعتکاف بیشتر جهت خلوت و انس با خدا می باشد ولی به جهت بهره برداری بیشتر معتکفین، برنامه های فرهنگی پیش بینی کرده بودیم از جمله: دعوت از سخنرانان برجسته، اعزام قاری قرآن و مداح و مبلغ به مساجد سطح شهرستان و اهدای بسته های فرهنگی شامل ویژ نامه اعتکاف که با همکاری موسسه نشر معارف اهل البیت(ع)  و دفترامام جمعه شاهین شهرتهیه شده بود و همچنین ویژه نامه خلوت آسمانی که در مساجد سطح شهرستان توزیع گردید. 

حجة الاسلام اسلامی با بیان اینکه براساس نظر سنجی از صورت گرفته ، همه معتکفین از برنامه ها و نحوه برگزاری مراسم رضایت داشتند.ابراز امیدواری کرد که سنت های حسنه دیگر نیز همانند سنت اعتکاف در جامعه احیا و اقامه شود که این سنتهای حسنه انسان را دربرابرآسیبها و مشکلات اجتماعی بیمه می کند.

 

etekaf1 etekaf2 etekaf3 etekaf5 etekaf6

etekaf4etekaf7

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.