۱۷:۱۶ - پنجشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳

فرماندار شهرستان در جلسه کار گروه تخصصی فرهنگی اجتماعی:

طلاق یکی از جدی‌ترین آسیب های اجتماعی جامعه

فرماندارشهرستان گفت: میزان سنجش ثبات هر جامعه‌ای به آمار ازدواج و طلاق آن جامعه برمی گردد.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان شاهین شهر و میمه “شاهین نا“، جلسه کارگروه تخصصی فرهنگی اجتماعی با موضوع آسیب شناسی و راهبردهای مقابله با پدیده طلاق با حضور فرماندار شهرستان و اعضا در سالن اجتماعات فرمانداری تشکیل شد.

دکتر موسوی عضو هیات علمی و رئیس مرکزمشاوره دانشجویی دانشگاه اصفهان دراین جلسه با بیان اینکه طلاق غم انگیزترین پدیده اجتماعی جامعه و موضوعی است که نیاز به تحلیل روان شناختی و جامعه شناختی دارد. افزود: در تحلیل های روان شناختی تمامی عوامل زمیه ساز طلاق در جامعه امروزی سه عامل اصلی و ریشه‌ای، مشکلات جنسی، مشکلات ارتباطی و خانواده‌ها می باشد.

دکتر موسوی افزود: دلائلی همچون اعتیاد، شک و تردید، عدم علاقه، فقر، بیماری و ضرب و شتم علت نیستند بلکه پیامد عوامل طلاق هستند که باید برنامه‌های راهبردی و کاربردی جهت توانمندسازی، آگاه سازی، بالا بردن کیفیت زندگی و غنی سازی روابط زناشویی را برروی این سه محور باشد.

وی پس از بررسی عوامل طلاق ، آگاه سازی، توانمندسازی و حمایت را راهکارهای مبارزه با پدیده طلاق مطرح کرد.

علیرضا بصیری فرماندارشهرستان با بیان اینکه میزان سنجش ثبات هر جامعه‌ای به آمار ازدواج و طلاق آن جامعه برمی گردد، افزود: موضوع  طلاق یکی از جدی ترین آسیب های اجتماعی جامعه می باشد.

فرماندار شهرستان افزود : در گذشته نگاه جامعه به موضوع طلاق با دیدی منفی بود،اما متاسفانه در حال حاضر قبح طلاق در بسیاری از خانوادها شکسته ، در حالی که مدت زیادی از تشکیل  زندگی زناشویشان نمی گذرد به جهت بی صبری و بی تحملی طلاق را راه حل خود می دانند.

بصیری افزود: وظیفه داریم به عنوان متولیان اداره جامعه در کلیه بخش های دولتی و فرهنگی با شناسایی راهکارها و سنجش آمارها با این پدیده شوم  مبارزه کنیم.

فرماندار گفت: لازم است جلسه توجیهی با حضور سر دفتران ازدواج شهرستان در مورد “شرایط ضمن عقد” برگزار و در آن تذکرات لازم ارائه شود.

علیرضا بصیری فرماندار بر تشکیل کمیته پیشگیری از طلاق و طرح مشاوره خانواده با محوریت اداره بهزیستی تاکید نمود، همچنین گفت: آموزش  و پرورش میتواند با برگزاری کلاس های آموزشی برای خانواده ها و والدین برای مقابله با این پدیده موثر باشد

وی افزود: زوج‌های جوان با استفاده از کلاس‌های آموزشی مهارت‌های زندگی می‌توانند بنیان خانواده را مستحکم کنند و تحقق این مهم در کاهش آمار طلاق این نهاد نقش بسزایی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.